Poradňa gynekológa

Poradňa gynekológa
9,408 otázok

Na vaše otázky odpovedá MUDr. Daniel Kelij , ktorý pracuje v 1. súkromnej nemocnici Košice-Šaca.

Viac informácií o odborníkovi sa dozviete tu.

Poznámka: Poradne odborníkov nemôžu v plnom rozsahu nahradiť osobnú návštevu lekára či priamu intervenciu odborníka.

  • Klimakterium

    , Autor: Iveta

    PAn doktor, mam 52 rokov a som v klimakteriu. 18.8. mi bola robena kyretaž kvoli dlhodobejšiemu špineniu. Vysledky histologie v poriadku.O 5 tyždňov som dostala menzes, ktorý 6 dňom skončil. Teraz je 11 deň cyklu a začala som mať krvave špinenie. Včera som si myslela, že snaď praskla iba nejaka cievka pr tlaku na WC, , ale pokračuje to aj dnes. mam aj pobolievanie križov a podbruška a citlive prsniky, ako pri menzese. Po kyretaži aj v piatok mi bol robeny horm,. profil, ktorý opakovane potvrdil menopauzu. V piatok na USG sliznica maternice 6 mm- to bolo 9 deň cyklu..Pri USG mi doktor vysvetľoval, že niekto tu sliznicu meria v celom rozsahu, niekto to deli na polovicu, čomu som nechapala, len že keby sa meralo na polovicu tak by mala 3 mm. Možte mi to prosim vysvetliť? Aky je podľa Vas ten dovod špinenia? Lekar mi povedal, že keby aj prišlo nejake špinenie, tak si to nemam všimať,, pokial to nie je silne krvacanie, ale moj strach je opodstatneny a moj lekar cely tyždeň neordinuje. Pan doktor veľmi pekne Vam ďakujem za odpoveď.

  • inofolic combi

    , Autor:

    dobry vecer mam otazku...prosim vas je mozne ked uzivam inofolic combi ze mam uz.19den ms? je mozne ze sa mi tak upravuje menzes ked bol predtym nepravidelny? dakujem

  • Diki za otpoved

    , Autor:

    Dobri bisom sa chcela spitat mestrvacia my meska 3 dni po brusko ma malo kedi pobolieva trosku a mam cudni zlty vytok moze to bit tehotenstvo?

  • Norethisteron

    , Autor:

    Dobrý večer. Chcem sa opýtať či podľa Vás môžem vysadiť Norethisteron.. Užívam ho 4 deň kvôli 3 týždňovej menštruácii. Nikdy som taký problém nemala menzes bol pravidelný aj keď silný ale max 4 dní. Po užití tabletiek však mám bolesti vo vaječníkoch, bolesti hlavy, nôh. Krvácanie mi zastavili ale tieto príznaky sa objavili. Dakujem

  • Menštruácia

    , Autor:

    Dobrý deň
    20.8.20 mi robili kyret. 16.9. Som dostala menštruáciu trvala 4 dni. A dnes sa mam silnejšie špinenie tmavo bordovu krv. Je to v poriadku? Ďakujem

  • Ružový výtok tesne po menstruacii

    , Autor:

    Dobrý deň,
    prosím Vás o názor. Mám 21 rokov, bez žiadnych zdravotných problémov. HAK neužívam, ale každý pohlavný styk mám chránený. Moja menštruácia obvykle trvá cca 5 dní. Včera to bol 5.deň a spozorovala som len bledoruzovy výtok, ktorý dnes pokračuje. Môže byť príčinou, že moje telo sa ešte po menstruacii “prečistuje” a preto je výtok tak sfarbený? Môže pripadne ísť o nejaké vazne ochorenie? Určite si to budem sledovať a pri pretrvávaní sa obrátim na svojho gynekológa, avšak chcem vedieť, či to náhodou nevyžaduje rýchle konanie... ďakujem.

  • Saša 1604

    , Autor:

    Dobrý večer, píšem ohľadom mojej dcéry 12 ročnej. Prvý menzes dostala v marci, trval krátko, druhý dostala v máji, bol už silnejší, a tretí dostala až teraz 10augusta,po 49dnoch.Jej krvácanie je už 11 dní, je veľmi silné. Detská gynekologicka robí len v utorok, takže dnes sme ju nestihli. Prosím Vás co robiť ak bude ešte krvácať, a do ďalšieho utorka je to ešte týždeň. Dakujem

  • Silné bolesti

    , Autor:

    Dobrý deň mám. Ja mám poslednú dobu taký problém že dostanem menstruaciu bez toho aby som vedela. Niekedy keď som mala dostať menstruaciu tak ma bolelo pod bruškom, boleli ma prsia. No teraz nič. Keď dostanem menstruaciu mám dva dni a na tretí deň my menstruacia skončí. A bolesti ... sú neskutočne nie su to normálne bolesti ktoré sa dajú vydržať a najhoršie na tom je že my nepomáhajú ani tabletky. A pritom nekrvacam veľmi žeby som mala mať také bolesti no sú neskutočne to sa len krytím na posteli ako had...

  • Meškanie menštruácie

    , Autor:

    Dobrý deň, menstruacia mi mešká dnes 8. Deň , dnes som si robila aj test, je negatívny. Mám ešte počkať ? Urobiť si znovu test ? Alebo navštíviť hneď gynekológa . Neviem koľko dni meškania je Ok. Ku gynekológovi sa musím objednávať a voľný termín má až 29 Októbra . Ďakujem Vám za odpoved .

  • Antikoncepcia

    , Autor:

    Dobrý deň
    Som 2,5 mesiaca po pôrode a pri prvej menštruácii po šestonedelí mi bola nasadená antikoncepcia dienorette. Uz 9 den beriem tabletky a 9 den krvacam. Som slaba bolesti žaludka a neskutocne unavena. Dnes som volala gynekologycke a ta mi povedala ze telo si musi zvyknut na antikoncepciu a mam si kupit ascorutin a brat 3x2 tabletky. Ze by to malo prestat. Nebolo by vhodnejsie vysadit to uplne ked mi z toho byva tažko? A môžem to vysadit zo dna na den ci musim pockat a dobrat balenie? Ale čo potom to krvacanie?

  • Problémy

    , Autor:

    Dobrý deň prajem mám problémy mám DANU skoro rok a pol a cca 2mesiace mám menštruáciu vkuse celé mesiace prejde na jeden deň a zase a tak dookola k tomu mám bolesti v bruchu ktoré sa nedajú veľmi vidrzat bola som u lekára zobral mi krv dal mi tabletky prišli výsledky nieje problém nikde všetko OK dnes som bola zase u doktora dal mi 2injekcie od bolesti a zobral mi zase krv ale tie injekcie mi vôbec ani nezmiernili tu bolesť podľa mňa to nieje normálne žeby som mala menštruáciu celý mesiac poraďte mi prosím dakujem

  • Špinenie pred menštruáciou

    , Autor:

    Dobrý deň, mám problém, ktorý si neviem vysvetliť. Poslednú menštruáciu som mala 27. augusta. S partnerom sme za celý mesiac mali pohlavný styk len 2x a to 3. septembra a 12. septembra, došlo k vyvrcholeniu, no mimo mňa. Menštruáciu mávam pravidelnú, občas sa posunie o nejaké dni alebo príde skôr o deň - dva. Čo si ale neviem vysvetliť - 16. septembra som si pri malej potrebe našla akoby výtok hlien s trochou krvi, neprestalo to. Na druhý deň som už mala ten výtok alebo špinenie ružovej až hnedej farby celý deň. Trvalo to aj ďalší deň, špinenie bolo už hnedej farby. Celkovo to špinenie trvalo 5 dní od stredy do nedele. V nedeľu večer zoslablo. Menštruáciu mám dostať o dva dni. Pri tom špinení má sprevádzali klasické menštruačné bolesti - podbruško a bolesť krížov. Tieto bolesti sú pravidelne pri každej menštruácii. Špinenie zmizlo, bolesť krížov pretrváva a sem tam aj bolesť podbruška. Počas tohto mesiaca som bola 2x prechladená. Keď idem na WC na malú potrebu, cítim trochu pálenie alebo rezanie (pred menštruáciou som to zvykla niekdy pociťovať). Chcela by som sa opýtať, čo spôsobilo to hnedé špinenie? Je to normálne takto skoro týždeň pred menštruáciou a 5 dní po pohlavnom styku (v období ovulácie)? Môže to signalizovať zdravotný problém? Môže to byť nebodaj tehotenstvo? Ako som spomínala, špinenie zatiaľ ustúpilo, no kríže bolia stále. Ďakujem pekne za odpoveď.

  • Bolesti žalúdka pri menštruácii

    , Autor:

    Dobrý deň. Asi druhý rok sa mi cca pri každej tretej menštruácii stane, že mám veľmi ostré bolesti žalúdka. Trvajú asi 2-3 hodiny, vždy len v prvý deň menštruácie nezávisle od toho, čo zjem. Veľmi sporadicky zacítim mierne sekundové pichnutie aj mimo menštruácie. Prosím vás, môže mať menštruácia takýto vplyv na žalúdok alebo len vyplavuje na povrch nejaký iný problém? ? Ďakujem za pomoc.

  • Hnedy vytok

    , Autor:

    Dobrý deň, pred týždňom som mala hnis v moči/zapal močových ciest. A pred 3 dňami mi skončila menštruacia a včera má začalo neskutočne pichať v podbrušku, nakoniec som na svojich gatiach zbadala silný hnedy vytok, hneď tie bolesti potom prešli a taktiež aj ten vytok, divne je že ani od rana som nemala žiaden vytok len keď mi trebalo na záchod. A vytok odvtedy už som nemala, len keď som bola na malej dnes. Nikdy sa mi to nestalo až teraz. Je to normalne špinenie alebo môže to mať niečo spoločne s menštruáciou? Dakujem za odpoved

  • Duphaston

    , Autor: Iveta

    Pán doktor, mam 47 rokov a anovulačne cykly. Cykly sa mi skratili na 24 dni a mam silnejšiu menštruaciu. Z toho dovodu mi bol na pol roka predpisany Duphaston. Uživala som ho 3 mesiac. Menštruaciu som dostala na 28 deň po vysadeni, ale čo sa tyka intenzity krvacania, mam dojem, že je to rovnake.Moj gynekolog mi to vysvetľoval, že pri uživani Duphastonu sliznica nebude tak narastať, tak to krvacanie by malo byť slabšie a kratšie, čiže nastane regres sliznice. Ale počula som, že sa dava aj u žien na skvalitnenie - zvyšenie sliznice pred otehotnenim, aby sa vajičko malo kde uchytiť. Ako to vlastne s tym Duphastonom je? Ďakujem za odpoveď.

Otázok: 1229