Poradňa gynekológa

Poradňa gynekológa
12,977 otázok

Na vaše otázky odpovedá MUDr. Daniel Kelij , ktorý pracuje na Gynekologicko-pôrodníckej klinike Nemocnice AGEL Košice-Šaca

Viac informácií o odborníkovi sa dozviete tu.

Poznámka: Poradne odborníkov nemôžu v plnom rozsahu nahradiť osobnú návštevu lekára či priamu intervenciu odborníka.

  • Zmena antikoncepcie

    , Autor:

    Dobrý deň,
    chcela by som sa spýtať ako prejsť na novú antikoncepciu. Dlhodobo som užívala Cleonitu avšak na trhu je už nedostupná. Z posledného blistra mi chýbajú dobrať 3 aktívne tabletky avšak tie bohužial nemám. Môžem prejsť rovno na Maitalon s tým že by som užila všetkých 21 tabletiek a potom 7 dní pauzu alebo teraz pár dni neužívať nič a počkať do začatia menštruácie?

  • EllaOne

    , Autor:

    Dobrý deň, chcela by som sa opýtať do akej miery je účinná núdzová antikoncepcia ellaOne po uziti až po skončení ovulácie? Ďakujem.

  • Neužité tablety

    , Autor:

    Dobrý deň, chcela by som sa spýtat ako postupovať pri mojom probléme. V piatok som si mala dať prvú tabletku antikoncepcie po 7-dnovej prestávke, ale zistila som, že doma nemám nový blister a ani recept. Môžem pokračovať v pondelok s užívaním tabletiek, aj napriek tomu, že som zameskala 3 dni?
    Za odpoveď vopred ďakujem.

  • HAK

    , Autor:

    Dobrý den, o siedmej vecet som zjedla tabletku HAK - nezapila som ju,len prehltla v celku lebo som bola v obchode a o hodinu som zjedla doma na veceru jogurt z kyslej smotany …mám sa obávať zníženého účinku, ked to blo o hodinu po tabletke a ešte som ju aj nezapila…mám si zobrať ďalšiu? Bola to moja prvá tabletka z nového blistra

  • Antikoncepcia

    , Autor:

    Dobrý deň, pán doktor! Chcem sa s Vami poradiť... Som 2 mesiace po pôrode, kojím a chcela by som sa nejak chrániť. Je aj nejaká iná možnosť ochrany ako antikoncepčné tabletky a prezervatív? Ďakujem za odpoveď.

  • antikoncepcia daylette

    , Autor:

    Dobrý deň, chcela by som sa opýtať: užívam antikoncepciu triquilar , nakoľko sa prestala vyrábať , pán doktor mi zmenil antikoncepciu na daylette .Moja otázka znie , musím mat mesačnú prestávku keď chcem začať novu antikoncepciu ? Či ju môžem začať brat v tej prestávke keď mi začne menštruácia ? Ďakujem za odpoveď .

  • Antikoncepcia a špinenie

    , Autor:

    Dobrý deň chcela by som sa opýtať. V stredu minulý týždeň mi začal normálny cyklus, začala som brat antikoncepciu. Oficiálne mi cyklus skončil v pondelok. V utorok som mala nechránený pohlavný styk. A od vtedy tretí deň už mám krvavé špinenie/ výtok. Je to spôsobené pilulkami kým si telo zvykne alebo to môže byt stykom alebo tehotenstvo? Ďakujem krásne a pekný deň

  • Biseptol

    , Autor:

    Dobrý deň.
    Užívam 6 deň ATB Biseptol spolu antikoncepciu TriRegol už pomaly 6 mesiac a dneska som kúsok zakrvacala môže to byť z užívania antibiotík? Doktor mi kázal užívať ak ascorutin popri antikoncepcii lebo som popri užívani stále kúsok spinila ,krvácala no meniť antikoncepciu mi nechcel,že to bezne a prejde to pri užívaní ascorutinu je to správny postup ?Ďakujem

  • HAK

    , Autor:

    Dobrý deň prajem,už rok a niečo beriem antikoncepciu karhleight (ružovú) a dosť často ma samo od seba hocikedy začne pichať v brušku, je to strašná bodová,kŕčová bolesť,ako pri menštruácii ale sto-krát horšia. Začne z ničoho nič a odíde samá od seba. Veľmi mi to znepríjemňuje život. Bola som s tým aj u svojho gynekológa a povedal mi že take niečo ešte nepočul :), a tak mi povedal že mám na mesiac vysadiť a uvidí sa. No ja som tak nespravila pretože sa bojím že otehotniem keďže mám dlhodobého partnera… Môže to byť kvôli antikoncepcii? Pretože pán doktor mi ju predpísal podľa ničoho,jediné čo po mne chcel bolo vedieť akú mám poruchu z očami keďže nosím okuliare. Ďakujem za odpoveď

  • HAK

    , Autor:

    dobry vecer pan doktor beriem antikoncepciu ornibel ale musela som ju kvoli operaci vysadit 12.9 som dostala menstruaciu a vcera 9.10 som mala dostat menstruaciu a nedostala som vobec co mam robit aby som ju dostala ?lebo pocas operacie nesmiem mat menstruaciu

  • HAK

    , Autor: Naty

    Dobrý deň, zvažujem že HAK vysadim ale bojím sa že mi môžu vypadávať vlasy. Na internete som sa dočítala že viacerým ženám začali po vysadení HAK vypadávať vlasy tak mam dosť obavy.
    Za odpoveď ďakujem

  • Nevoľnosť

    , Autor:

    Dobrý deň. Užívam HAK Leverette pol roka. Počas užívania minulého blistra sme v rodine mali črevnú virózu, hnacky a zvracanie. Na 7.den aktívnej tablety som pociťovala už nevoľnosť tak som tabletu vzala o hodinu skôr, o 13 hod., Pre prípad že by som neskôr začala zvracať lebo už som sa od rána cítila zle. Zjedla som ešte rohlík na olovrant ale mala som už silné nutkanie na zvracanie a ťažobu na hrudníku, grganie, no zjedla som aj na večeru polievku a zvracala som až nadránom o 3:00 hod. Na 8.den uzitia aktívnej tablety som bola teda po zvracani a celý deň mi bolo tak nevoľno, ťažko, pocit na zvracanie, grganie. Tabletu som teda neužila o 14 hod lebo ešte som sa cítila zle, ale vzala som ju radšej neskôr o 16 hod ale stále som cítila nevoľnosť. Potom som už bola zdravá a blister som riadne douzivala, partner sa do mna pocas toho mesiaca uz neurobil, cize sme sa aspon takto chranili, potom som urobila riadnu 7 dňovu pauzu, menzes prišiel. Včera (piatok) som vzala už prvú tabletu z nového blistra a zároveň som mala 2x po sebe nechránený styk. Dúfam že som nič nezanedbala a nemusela som sa už chrániť inou formou ochrany. Bojím sa či sa vtedy tablety vstrebali úplne, hoci som ich priamo nevyzvracala ale zjavne som mala porušené trávenie. Nabudúce sa mám v takom prípade chrániť dlhšie aj počas ďalšieho nového blistra aspoň 7 dní? Ďakujem

  • Daylette a krvácanie

    , Autor:

    Dobrý deň,
    09. septembra som začala užívať Norerhisteron na oddialenie menzesu, brala som ho 10 dní do 19teho.

    Potom 22. 09. prišiel menzes, a na 3tí deň menzesu som začala užívať antikoncepciu Daylette, t.j. 24. septembra začiatok užívania.

    Dnes 08. 10. som užila 15tu tabletku z prvého blistra, zostava mi ešte 9 aktívnych, avšak ja som už dnes začala špiniť, až slabunko krvácať (našla som krv aj na nohavičkách aj na papieri).

    Je to kvôli Norerhisteronu, zle zvolenej antikoncepcii alebo kvôli cvičeniu? Alebo je to normálne a krvácanie sa časom upraví len na cca obdobie placebo tabliet? Alebo mám vyhľadať lekára. Alebo ešte najhorší prípad mám si zvyknúť na takéto nečakane krvácanie aj počas aktívnych tabliet?

    Mám 30 a nerodila som.

    Ďakujem

  • Ant

    , Autor:

    Pokračovanie diskusie na vašu odpoveď

    Dobrý deň, nepoznám presnejšie informácie a okolnosti, ale ak ste pri oddialení menštruácie postupovali tak, že ste kontinuálne pokračovali po doužívaní prvého blistra v užívaní jedenástich tabliet z druhého blistra a až následne si urobili sedemdňovú pauzu, pokračujte v užívaní nového blistra po skončení pauzy. Za týchto okolností by mal byť, za predpokladu pravidelného užívania tabliet, účinok hormonálnej antikoncepcie okamžitý.


    Po užití 21 dnoveho blistra bola 7 dní pauza. Následne 11 tabliet z nového blistra a 7 dní pauza. Bude účinnosť v poriadku?

  • Ant

    , Autor:

    Dobrý deň, už som písala otázku ..Sa chcem opýtať ak som z posledného blistra užila len 11 tabletiek a potom som mala 7dnovu pauzu či to má tiež vplyv na účinnosť HAK? Ďakujem

    Odpoved
    Momentom vysadenia antikoncepcie stratila antikoncepcia účinok. Sedemdňová pauza sa nemôže robiť hocikedy, nerozumiem, prečo ste postupovali uvedeným spôsobom.

    Ak začnem na ôsmy deň užívať znova Hak..kedy začne HAK účinkovať? Alebo ako mám teraz postupovať? Ďakujem pekne

Otázok: 2984