Poradňa gynekológa a pôrodníka

Poradňa gynekológa a pôrodníka
19,872 otázok

Na vaše otázky odpovedá MUDr. Daniel Kelij, MPH, ktorý pracuje na Gynekologicko-pôrodníckej klinike Nemocnice AGEL Košice-Šaca

Viac informácií o odborníkovi sa dozviete tu.

 

Poznámka: Poradne odborníkov nemôžu v plnom rozsahu nahradiť osobnú návštevu lekára či priamu intervenciu odborníka.

Sponzor poradne: Poradňa gynekológa a pôrodníka
  • Výtok

    , Autor: Luna123

    Dobrý deň , chcela by som Vás poprosiť o radu, nakoľko som už zúfalá. Už vyše roka sa mi objavuje zelený výtok, niekedy je ho viac, inokedy len trochu uvidím na papieri po toalete. Bola som už na niekoľkých kultiváciach, cytologiach, všetko negatívne, vyše roka som sa liečila na hpv, ktoré mi už dvakrát nebolo potvrdené a liečim sa už iba regresilom na najslabšiu displaziu krčka. Je možné že mám na krčku zápal z predošlých nedoliečených problémov? Predtým ako mi začali tieto problémy som bola tehotná a predtym som brala pár dní ATB ale zistila som že som tehotná tak som ich nedobrala, a odvtedy sa stále trápim a doktorka mi nevie pomôcť, vraj som úplne zdravá a výtok nevidí. Je možné že by nevidela zápal pri sonografii alebo z kultivácie? Bojím sa aby sa to nezhoršovalo, nakoľko plánujem druhé dieťa. Aké probiotiká do pošvy odporúčate? Rosalginom si občas robím výplachy. Ďakujem pekne za Vašu odpoveď

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij, MPH

    Dobrý deň, doplnil by som ešte rozšírené mikrobiologické vyšetrenia na chlamýdie, mykoplazmy, ureaplazmy a trichomonas. Pri pozitivite sa nasadí potrebná antibiotická liečba. Čo sa týka vaginálnych výplachov, raz za čas si nie je na škodu vaginálny výplach realizovať. Častým realizovaním výplachov si však môžete zaniesť infekciu, či spôsobiť nerovnováhu vaginálnej mikroflóry. Vaginálnych probiotík je na trhu viacero. Lepšie Vám poradia v lekárni, nemám "obľúbený" preparát. Kúru vaginálnymi probiotikami však odporúčam realizovať aspoň desať dní.

Podobné otázky

  • Výtok bez zápachu

    , Autor: 1Lucia1

    Dobrý deň, prosím, čo môže značiť biely hrudkovitý výtok bez zápachu, ale s bolesťou podbruška? Pálenie ani rezanie pri močení nepociťujem. Ďakujem za odpoveď.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij, MPH

    Dobrý deň, môže sa jednať o vaginálnu infekciu. Takto je však tažké sa bližšie objektívne vyjadriť. Odsledujte si to. Môžete si skúsiť realizovať vaginálny výplach Cloginom alebo Rosalginom a následne si realizujte aspoň 10 dňovú kúru vaginálnymi probiotikami. Pri pretrvávaní ťažkostí, ako aj v prípade nejasností navštívte Vášho obvodného gynekológa.

  • Menstruacny kalisok

    , Autor: katarina-32

    Dobrý deň.

    Mam časté opakujúce sa zápaly a vytoky. Riešim to s mojim gynekológom. Preto som sa rozhodla ze počas menštruácie vymením tampóny za menstruacny kalisok. Zdalo sa mi to lepšia voľba počas zápalov ako tampóny. Len teraz sa obávam ze v prípade zápalu je vhodný aj kalisok. Ci baktérie sa "neusadia" a nezostanú na kalisku aj po sterilizacia a tým pádom si budem zase škodiť. Ďakujem za odpoveď. Kalisok prevaríme a sterilizujem aj tabletkami na sterilizáciu.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij, MPH

    Dobrý deň, ak mávate časté zápaly, je vhodné používať namiesto tampónov menštruačné vložky. Použitie menstruačného kalíška nie je úplne najvhodnejší nápad, ak však dodržíte zásady hygieny, môžete ho vyskúšať. Po skončení menštruácie si skúste realizovať aspoň desaťdňovú kúru vaginálnymi probiotikami na úpravu vaginálnej mikroflóry. Odsledujte si to.

  • Zelený výtok pri užívaní ATB

    , Autor: Mussi

    Dobrý večer,

    Momentálne užívam 2 deň ATB Ciprofloxacín kôli bakteriálnej infekcii hrdla, minuly týždeň som vybrala Augmentin ale ten mi nezabral. Užívam ešte ATK Maitalon. Počas dnešného dňa som začala pociťovať mierne svrbenie v pošve a k tomu sa pridal aj zelený vytok z čoho som ostala zaskočená, lebo nikdy pred tým som sa s tým nestretla. Môže to byť nejaká reakcia na tieto nové Atb? Môžete mi odporučiť niečo na to ? Ďakujem za odpoveď.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij, MPH

    Dobrý deň, predpokladám, že sa u Vás jedná o tzv. bakteriálnu vaginózu spôsobenú užívaním niekoľkých antibiotík. Realizujte si počas užívania antibiotík, ako aj aspoň 7 dní po ich doužívaní kúru vaginálnymi probiotikami, ktoré je najlepšie aplikovať večer pred spaním. Treba tiež myslieť na to, že spomínané antibiotiká majú vplyv aj na účinok hormonálnej antikoncepcie, preto je potrebné sa počas obdobia užívania antibiotík, ako aj aspoň 7 dní po ich doužívaní chrániť aj doplnkovo (používať kondóm). Odsledujte si to. Takto sa Vám neviem bližšie objektívne vyjadriť. Pri pretrvávaní ťažkostí, ako aj v prípade nejasností navštívte Vášho obvodného gynekológa.

  • mykóza v tehotenstve

    , Autor: Mirka2202

    Dobrý deň,
    približne pred dvoma týždňami som pravdepodobne dostala vaginálnu mykózu sprevádzanú svrbením, pálením, a hrudkovitým zapáchajúcim výtokom. Bola som v 14tt a hneď som sa aj objednala k svojej gynekologičke, aby mi urobila ster a nasadila liečbu. V zápätí som však dostala chrípku a k lekárke som sa nedostala. Na jej odporúčanie som nasadila probiotiká gynimun dual protect a príznaky mykózy po pár dňoch zmizli.
    Je možné, aby som mykózu stále mala, aj keď už nepociťujem žiadne príznaky? Je prípadne vhodné použiť na doliečenie macmiror?
    Ďakujem.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij, MPH

    Dobrý deň, baktérie, ako aj kvasinky sa v pošve vyskytujú bežne. Ak sa však premnožia, môžu spôsobovať problém. Ak ste užívali počas chrípky antibiotiká, preliečili ste sa. Ak ste si navyše realizovali kúru vaginálnymi probiotikami, ktoré sú výborné na úpravu pošvovej mikroflóry, je možné, že ste mykózu preliečili a nie je potrebná ďalšia liečba. Ak už nemáte žiadne ťažkosti, odsledujte si to. Navštívte Vášho obvodného gynekológa vrámci tehotenskej poradne podľa odporúčaní, v prípade ťažkostí aj skôr.

  • Hrčka na krčku

    , Autor: Andye

    Dobry den prajem. Včera som si nahmatala na krčku maternice hrčku. Veľkosť hrášku. Mám bolesti v podbrušku a v panve. Hojný priesvitný páchnuci výtok ( hnilobne zapáchajúci).
    Bola som na steroch na ureaplazmu ( výsledky zatial este nie su) , v októbri som mala tiež takéto isté ťažkosti .
    Minulý rok som bola aj na steroch na rakovinu krčka. Doktorka povedala že všetko je v poriadku. Nechápem už tieto bolesti . Som z toho nešťastná.???????? bojím sa že to môže byť niečo vážne.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij, MPH

    Dobrý deň, príčin ťažkostí môže byť viacero. Spomínaný guľatý útvar na krčku môže byť aj ovula Nabothi, ovulóza, teda cysty krčka maternice, ktoré vznikajú upchatím ústia žliazok krčka a ich naplnením. Takto bez vyšetrenia sa Vám však neviem bližšie objektívne vyjadriť. Pri pretrvávaní ťažkostí alebo v prípade nejasností navštívte Vášho obvodného gynekológa, ktorý na základe vyšetrenia určí možnú príčinu ťažkostí a stanoví ďalší postup.