Dcerka ma 2 roky a 4 mesiace. Od 18 mesiacov sme zacali bez problemov s posadzanim na nocnik v pravidelnych intervaloch. Presli sme na nohavicky a posadzanie na nocnik, s plienkou von a na spanie. Potom sme 1 tyzden skusali bez plienky aj von s pytanim sa, ci je treba cikat. Vratili sme sa ku plienkam na par tyzdnov. Momentalne fungujeme na nohavickach von aj vnutri, plienka na spanie, pytame sa, ci chce ist cikat. Najcastejsia odpoved je nie, aj ked je evidentne, ze ano. Bezny scenar je:
1. ze dcerka uz ma cvrknute a nasledne sa zacne prikrcat a bud ide na nocnik na vyzvanie, alebo sama povie, ze potrebuje cikat
2. cvrkne si, ale dalej to neriesi
3. vycika sa do gatiek
najcastejsie sa deje prva situacia s vyzvanim, aby isla na nocnik.
Neviem, ci sa jej mam sama opakovane pytat, ci chce cikat, alebo jednoducho pockat, ze na to pride sama? Je schopna cikat aj 3x za hodinu, co mi hovori, ze asi este nie je zrela byt bez plienky. Mam pocit, ze tymto vecnym prezliekanim, co je aj 8 a viac krat za den ju stresujem. Na druhej strane sa bojim, ze ak sa vratime k plienkam, len ju este viac zmatiem. Je mozne, ze si iba :postavila hlavu:?
Velmi prosim o radu. Uz neviem, co mam robit, trva to moc dlho. Dcerka je v inych smeroch velmi vyspele a vnimave dieta. Kaka v prevaznej vacsine do nocnika alebo velkeho zachoda, nedavno sice zacala tlacit do gatiek, ale posledne kakanie bolo opat klasicky na jej podnet do nocnika a to hned na 2x.
Dakujem,
Klaudia

Odpovedá: Mgr. Miroslava Zimányiová
V tomto období, veku vyzrievajú funkcie spojené s cikaním a kakaním a treba počítať s tým, že je veľa nehôd a obdobia suchšie striedajú obdobia s cikaním do gatí alebo plienky.
Ak vy sama máte stres z toľkého prezliekania a vnímate, že by to už "malo byť inak", radšej jej vonku doprajte plienku alebo aj v dňoch, kedy viac ciká, prípadne sa jej spýtajte, či chce plienku. Ak je bez plienky, ponúkajte ju na nočník podľa toho, ako u nej vidíte signály, že má potrebu cikať (ako ste to popísali).
Podobné otázky
• Pocikavanie sa pocas spanku u 5-rocneho chlapceka.
, Autor: Registrovaný používateľ
Dobry den, mame tri deti. Dcerka bude mat 6 rokov a synovia 5 a 3. Stredny syncek sa stale pocikava v noci, niekedy aj pocas poobedneho spanku v skolke. Uz mal aj lepsie obdobie, ked sa mu darilo aj niekolko tyzdnov nepocikat sa aspon v skolke, no znova sa pocika aj dvakrat za tyzden. Aj co sa tyka spanku v noci - mava lepsie a horsie obdobia. Mne to az tak nevadi, nehnevam sa na nho za to, ani to prilis nerozoberame. No ucitelky v skolke sa hnevaju a vadia ho a deti sa mu potom vysmievaju. Mozem spravit nieco pre nho, aby sa to zlepsilo, alebo treba len vyckat? V septembri bude mat 5 rokov a pocula som, ze do 5 rokov to nie je nutne riesit. Ale co ak to neprejde ani po 5. roku? Za kym by som sa mala obratit? Dakujem vopred za radu!
Odpovedá: Mgr. Miroslava Zimányiová
Mohli by ste to konzultovať s vašou lekárkou. (Aj zhruba po treťom roku je dobré zistiť, či dieťa nemá nejakú anatomickú zmenu alebo infekciu, ktorá nie je síce akútna, ale chronická a nepocikávanie znemožňuje.) Možno treba urobiť vyšetrenia.
Ak by boli vyšetrenia negatívne, je možné obrátiť sa na detského psychológa.
V škôlke sa pokúste s učiteľkami hovoriť, aby ho nezosmiešňovali/nekarhali pred deťmi. Prípadne by mu na spanie niekde v súkromí mohli dať plienku alebo by ste mohli doniesť do škôlky také podložky plienkové, ktoré sa pokladajú pod imobilných ľudí, aby neprecikali posteľ.
• pocikava sa
, Autor: Registrovaný používateľ
dobry den. prave som zistila, ze vcera som polozila otazku nespravnej dospelackej psychologicke. tak este raz , spravne.
mam doma 4 deti. 6-rocneho syna, dvojicky - chlapec, dievca ( 2 roky a 9 mesiacov) a najmladsia dcera ma 1 rok.
miska ( jedno z dvojiciek) sa mi pocikava. oducat sme zacali niekolko mesiacov po 2 rokoch, kedze sme mali doma male babetko. az teraz uz dokazem vsetky deti naozaj vnimat, az nedavno som zacala naozaj stihat. a uvedomila som si, ze miska vlastne nikdy necikala naozaj spravne. vacsinou ked isla na nocnik uz mala cvrknute. zvycajne vecer, ked bola unavena sa komplet pocikala. potom sa to zlepsilo, casto mala cvrknute. a teraz sa vyrazne pokazila. ked ide na nocnik uz ma mokre nohavicky aj teplaky. uz ma skvrnu ako dlan. ked ju prilis ignorujem popri ostatnych detoch pocika sa mi naschval. ked ju ktosi nahneva, zacne plakat a vzapati aj cikat. ked ju volam na nocnik, zachod odmieta tam ist. je velmi tvrdohlava. mam pocit, ze teraz pochopila, ze to jej pocikavanie ma naozaj hneva a mam pocit, ze sa uz pocikava naschval. vcera som jej uz dala naspat plienku. ako mam postupovat aby sa to uz konecne dosledne naucila ? manzel ma chut jej uz za pocikavanie davat na zadok. viem ze je to velmi nepedagogicke a nepsychologicke. uz neviem ako na nu. ked sa zriedkavo spravne vycika, pochvalim ju , zatlieskame ja i ona . ukaze si, ze je jednotka. ale pravdu povediac spravne cikanie je zriedkave. nocnu plienku ma uz asi mesiac suchu. a okrem toho rozprava velmi slabo, povie len par slov. inak sa mi zda byt velmi inteligentna, bystra. vonku sa hrava s 8 rocnymi detmi. je velmi sarmatna, stale usmiata, spolocenska. komunikuje "posunkami".
Odpovedá: Mgr. Miroslava Zimányiová
Každé dieťa je iné a inak vyzrievajú aj jeho rozličné funkcie. Tak to je aj s cikaním. Možno ešte nevie dobre moč zadržať, ovládať zvierač. Pri nejakom emocionálnom vypätí sa to môže prejaviť práve tak, že sa pociká komplet, pri bežnej situácii len tým, že si viac či menej cvrkne.
Rozhodne netreba na ňu ísť s bitkou. To jej nepomôže ovládať zvierač, len jej to prinesie strach okolo cikania. A to nie je vhodné.
Ak si svrká často, pokojne jej dávajte plienku a ponúkajte ju na nočník. No nerobte žandárku, ak nechce ísť na nočník alebo ak má plienku mokrú. Nikomu tým nepomôžete. A nedávajte jej za príklad niekoho "šikovnejšieho".
• pocikávanie
, Autor: Registrovaný používateľ
Dobrý deň. Mám dcérku, ktorá má 2 roky a 8 mesiacov. Cikať sa začala pýtať, keď mala 22 mesiacov, nepocikala sa ani v spánku, dokonca sa zobudila na cikanie. Pred mesiacom však prekonala akútnu pyleonefritídu, ešte nás čaká o dva dni mikčná cystografia. Odkedy sme prišli z nemocnice sa však zasa pocikáva. hrozne dlho vydrží necikať, keď sa jej aj pýtam či nechce cikať, tak stále nie. No potom akoby to už nemohla vydržať sa pociká, začne plakať. Potom sa stále ospravedlňuje a sľubuje, že už sa bude pýtať. Neviem či jej mám opäť dávať plienky, alebo ju stále prezliekať. Je veľmi rozumná, komunikatívna a šikovná. No neviem si poradiť, prosím Vás poraďťe mi ako mám postupovať. Bojím sa aby tento problém nemala ke´d začne chodiť do škôlky, prípadne v školskom veku.
Ďakujem
Odpovedá: Mgr. Miroslava Zimányiová
Možno by ste sa s ňou mohli porozprávať a navrhnúť jej, že ak by chcela mať plienku alebo sa do plienky vycikať, keď cíti, že jej treba cikať, že môže. Vzhľadom na to, že prekonala ochorenie súvisiace s cikaním, nie je to žiadna hanba, že je to len ak bude chcieť, že sa sama o tom môže rozhodnúť. Prípadne keď vidíte, že už by aj cikala, ale zadržiava, ponúknite jej plienku, aby sa do nej vycikala. Na prechodnú dobu jej to môže pomôcť.
Môže to byť aj psychická reakcia na hospitalizáciu a tak určitý prechodný posun späť sa u ej mohol objaviť.
• Pokakávanie a pocikávanie sa u 6-ročného dieťaťa
, Autor: Registrovaný používateľ
Dobrý deň,
chcela by som Vás poprosiť o radu, som v koncoch. Máme dve deti, staršieho syna a 6-ročnú dcéru. S dcérou máme problém s pocikávaním cca od 4 rokov. Pocikáva sa občas cez deň, no väčšinou v noci, bez toho, aby si to uvedomovala či už cez deň alebo v noci. Boli sme na nefrologii, tam je všetko ok, na urologii tak isto, nasadili jej Ditropan, zaberal mesiace, no vrátilo sa to. Posledné týždne sa pridružilo aj nočné pokakávanie, niekedy aj 2x za noc. Chodíme s ňou aj k psychologičke, no tá tvrdí, že tam je všetko v poriadku, nevidí tam príčinu, vraví, že to musí byť fyzický problém. Na neurológii nás poslali na magnetickú rezonanciu, všetko je ok. Vraj je to psychika. Nevieme si rady. Dcéra začína byť z toho veľmi nešťastné, nezvláda to ráno... Ako jej pomôcť? Jedni vravia je to psychika, druhí, že nie. Čo ďalej? Veľmi Vás prosím, poraďte.
Ďakujem.
Odpovedá: Mgr. Miroslava Zimányiová
Niekedy je to psychika, niekedy je príčina telesná, niekedy je ťažké prísť na niečo, čo by sme nazvali príčinou. Možno by ale bolo vhodné pracovať na tom so psychologičkou, lebo to nejako ovplyvňuje váš rodinný život, jej sebavnímanie a sebavedomie atď. bez ohľadu na to, čo je na príčine.
• Pocikanie v určitú hodinu
, Autor: Registrovaný používateľ
Dobrý deň
Potreboval by som poradiť s dosť pre nás veľkým problémom
Mám syna vo veku 6 rokov.Asi pred 2 týždňami sme sa s manželkou večer pohádali.Syn to pravdepodobne počul.Na druhý deň sa pocikal večer doma.Takto sa pocikava asi 10 dní.Stale v tú istú hodinu.Jednoducho nestihne dobehnúť.Cez deň v školke ,ale aj keď prídeme domov chodí na WC normálne.V noci sa tiež nedociká.Večer však v tú danú hodinu nestihne.Môže to mať súvis s tou hádkou?Poraďte nám prosím akoby sme mali postupovať.Dosť nás to trápi.Ďakujem za radu a pomoc
Odpovedá: Mgr. Miroslava Zimányiová
V prvom rade je vhodné, aby ste syna ponúkli na záchod, aby sa šiel vycikať ešte predtým, než tá hodina príde. Ak odmietne, netreba ho nútiť, no treba ho o chvíľu ponúknuť znova.
Skúste si uvedomiť, čo zvyčajne robí, keď sa pociká - ak sa hrá alebo pozerá telku alebo je do niečoho zabratý, môže to súvisieť s tým, že odkladá cikanie, lebo sa chce hrať a tak nedobehne.
Niekedy ale pocikávanie môže signalizovať aj strach z rozchodu rodičov a pocikávanie je detský spôsob, ako udržať rodičov spolu.