Dobrý deň
Potreboval by som poradiť s dosť pre nás veľkým problémom
Mám syna vo veku 6 rokov.Asi pred 2 týždňami sme sa s manželkou večer pohádali.Syn to pravdepodobne počul.Na druhý deň sa pocikal večer doma.Takto sa pocikava asi 10 dní.Stale v tú istú hodinu.Jednoducho nestihne dobehnúť.Cez deň v školke ,ale aj keď prídeme domov chodí na WC normálne.V noci sa tiež nedociká.Večer však v tú danú hodinu nestihne.Môže to mať súvis s tou hádkou?Poraďte nám prosím akoby sme mali postupovať.Dosť nás to trápi.Ďakujem za radu a pomoc

Odpovedá: Mgr. Miroslava Zimányiová
V prvom rade je vhodné, aby ste syna ponúkli na záchod, aby sa šiel vycikať ešte predtým, než tá hodina príde. Ak odmietne, netreba ho nútiť, no treba ho o chvíľu ponúknuť znova.
Skúste si uvedomiť, čo zvyčajne robí, keď sa pociká - ak sa hrá alebo pozerá telku alebo je do niečoho zabratý, môže to súvisieť s tým, že odkladá cikanie, lebo sa chce hrať a tak nedobehne.
Niekedy ale pocikávanie môže signalizovať aj strach z rozchodu rodičov a pocikávanie je detský spôsob, ako udržať rodičov spolu.