Dobry den, mame tri deti. Dcerka bude mat 6 rokov a synovia 5 a 3. Stredny syncek sa stale pocikava v noci, niekedy aj pocas poobedneho spanku v skolke. Uz mal aj lepsie obdobie, ked sa mu darilo aj niekolko tyzdnov nepocikat sa aspon v skolke, no znova sa pocika aj dvakrat za tyzden. Aj co sa tyka spanku v noci - mava lepsie a horsie obdobia. Mne to az tak nevadi, nehnevam sa na nho za to, ani to prilis nerozoberame. No ucitelky v skolke sa hnevaju a vadia ho a deti sa mu potom vysmievaju. Mozem spravit nieco pre nho, aby sa to zlepsilo, alebo treba len vyckat? V septembri bude mat 5 rokov a pocula som, ze do 5 rokov to nie je nutne riesit. Ale co ak to neprejde ani po 5. roku? Za kym by som sa mala obratit? Dakujem vopred za radu!

Odpovedá: Mgr. Miroslava Zimányiová
Mohli by ste to konzultovať s vašou lekárkou. (Aj zhruba po treťom roku je dobré zistiť, či dieťa nemá nejakú anatomickú zmenu alebo infekciu, ktorá nie je síce akútna, ale chronická a nepocikávanie znemožňuje.) Možno treba urobiť vyšetrenia.
Ak by boli vyšetrenia negatívne, je možné obrátiť sa na detského psychológa.
V škôlke sa pokúste s učiteľkami hovoriť, aby ho nezosmiešňovali/nekarhali pred deťmi. Prípadne by mu na spanie niekde v súkromí mohli dať plienku alebo by ste mohli doniesť do škôlky také podložky plienkové, ktoré sa pokladajú pod imobilných ľudí, aby neprecikali posteľ.