Poradňa gynekológa

Poradňa gynekológa
10,008 otázok

Na vaše otázky odpovedá MUDr. Daniel Kelij , ktorý pracuje v 1. súkromnej nemocnici Košice-Šaca.

Viac informácií o odborníkovi sa dozviete tu.

Poznámka: Poradne odborníkov nemôžu v plnom rozsahu nahradiť osobnú návštevu lekára či priamu intervenciu odborníka.

Sponzor poradne: Poradňa gynekológa
  • Nespavost

    , Autor:

    Dobrý deň, veľmi by som potrebovala radu som tehotná v prvom mesiaci, brala som antidepresiva miraklide a mirzaten.. Akonáhle som to zistila som lieky naraz vysadila, čo chcel aj môj psychiater. Avšak môj problém je v tom, že tieto dni sú hrozne. Býva mi veľmi zle, nemôžem spávať. A preto prosím o radu ako by som si mohla pomôcť nejakými prírodnými produktmi aspoň na spanie. Co by mi dosť pomohlo. Moja gynekologicka tvrdí, že spánok je dôležitý, ale ja spím v noci niekedy len hodinu a ceky čas som potom v strese. Môj psychiater mi odmieta akokoľvek pomôcť a ku gynekologické idem až o mesiac. Všade sa ale píše ze aj duševná pohoda je veľmi dôležitá a ja by som chcela poradiť čo by mi pomohlo a zároveň neuškodilo maličkému. Citala som o l tryptofane, že keby som to aspoň v malých dávkach skúsila ci by to nejak nepomohlo. Ale sa bojím, že to uskodi. Prosim pomôžte mi lebo tieto dni sú momentálne katastrofa. Dakujem

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, existujú rôzne bylinkové prípravky, čaje a voľnopredajné výživové prípravky. Poraďte sa v lekárni, kde majú najlepší prehľad.

Podobné otázky

  • Nespavost v prvom trimestri

    , Autor: Matulka_C

    Dobrý deň som v 5tt a nemozem spat oči mam unavene ale nezaspim viete mi nieco odporucit skusala som čaje,meditacie ale nezabrali.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, aj napriek tomu, že ste tehotná, toto nie je otázka na gynekológa. Keďže nerobím s týmito vecami, v lekárni Vám poradia oveľa lepšie.

  • Zufala

    , Autor:

    Dobrý deň, pred tehotenstvom som užívala antidepresiva miraklide a mirzaten. Tie som na prvý trimester vysadila ale mam hrozne stavy. Nespavost,nervozita a pod. Následne som bola koli tomu hospitalizovana, pretože mi hrozil potrat a mam užívať antidepresiva znova. Riešila som to s psychiatrom ale zrejme nemal náladu, pretože bol ku mne dosť hnusný. Lieky mi síce dal ale v podstate som sa nedozvedela nič. Dal mi tie isté lieky a ja teda vôbec neviem ci ich môžem užívať. Som v 4.tom mesiaci. A tiež by som chcela vedieť ci miesto nich nemôžem užívať ltryptofan a melatonin, keďže sú to vlastne pre telo prirodzene látky a zbavila by som sa tých liekov a neublížilo by to bábätku. Pomôžte mi prosím ja fakt neviem co je lepšie. Keďže s psychiatrom nie je reč co nechápem, a môj gynekológ v otázke antidepresiv nevie asi nič, pretože predtým mi povedal, že to mám riešiť s psychiatrom. Za odpoveď ďakujem.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, postup gynekológa je správny. Keďže nepoznám Váš stav, bolo by veľmi šarlatánske sa vyjadrovať ohľadom pokračovania užívania antidepresív. Je to jednoznačne záležitosť psychiatra. Áno, je pravda, že ak to nie je potrebné, antidepresíva by sa v tehotenstve mali obmedziť, ale na druhej strane, ak je to potrebné a nutné ich užívať, musí sa dodržiavať predpísaná psychiatrická liečba. Svojvoľne si lieky určite nemeňte.

  • Tehotna

    , Autor:

    Dobrý deň, som asi v druhom mesiaci tehotenstva a moja otázka spočíva v tom, že som brala antidepresiva miraklide a mirzaten a brala som ich aj keď som nevedela ze som tehotná. Potom som ich zo dňa na deň vysadila co mi spôsobilo strašne stavy ako nespavost, nevolnosti, hnacky. Bojím sa ze to tomu malému uskodilo. Hlavne to bol strašný stres. Dá sa nejak zistiť ci mu to uskodilo?

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, čo sa týka psychiatrickej liečby, krátkodobé užívanie by na zárodok vplyv mať nemalo. Odporúčam absolvovať všetky tri špeciálne ultrazvuky, teda PTS v 11.-14. týždni, morfologický USG v 20.-22. týždni a fetálny screening v 28.- 32. týždni tehotenstva. Rovnako odporúčam navštíviť Vášho psychiatra a informovať ho o vysadení liečby.

  • Ivanka

    , Autor:

    Dobry den chcem sa opitat som 12tyzdni tehotenstva a vnoci nemozem spat co mi pomoze lebo som s toho nervozna co mam robit

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, dôležité je zistiť príčiny Vašej nespavosti. Po medikamentoch by som hneď nesiahal. Skúsiť môžete na večer vypiť teplé mlieko. Existuje viacero prípravkov, ale ich užívanie počas tehotenstva sa neodporúča pre nedostatok klinických údajov.

  • stres a nervozita

    , Autor: mirka077

    Dobrý deň p. lekár,

    som tehotná v 13T6D. Posledná poradňa bola 18.3. a nasledujúca má byť 15.4. Asi týždeň po poslednej poradni som prežívala kopu stresov, pracovného vypätia - jedným slovom bola som nervózna, podráždená, unavená, vyčerpaná. K tomu sa pridružila nespavosť a bolesti hlavy. To obdobie sa už ako tak dostalo do ,, normálu " avšak trvalo to cca 2 týždne. Bežať s tým za svojim ambulantným gynekológom sa mi videlo nie veľmi vhodné, a preto sa chcem Vás opýtať do akej miery to mohlo ublížiť plodu. Nemám žiadne symptómy , aby niečo nebolo v poriadku.

    Ďakujem za odpoveď.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, osobne si myslím, že sa nič zásadného nestalo a nemusíte sa znepokojovať. Pri akýchkoľvek nejasnostiach alebo ťažkostiach navštívte Vášho obvodného gynekológa.