DObrý deň
Ja by som sa vás chcela opýtať. Mám skoro 3 ročnu dcerku. Má problem zaspať po obede. strašne je nervozna , čucha si oči, zýva pomaly zatvara oči a nemôže zaspať, ale po čase zaspi. Ale je nervozna. A musim ju davať cez obed spať lebo ked sa mi cez obed nevyspi tak sa mi hned po 60min zobudi , niekedy s plačom je spotena a začne ju potom napínať a povraca sa.a POTOM spinka kľudne až do rana.Vysledky krvi ma v poriadku davali sme aj stolicu a nič jej nezystili. Teraz sme boli na neurologii tak mame sňou isť na EEG. Ale mne sa vydi že to budu nervy. Nežijeme v hadkach, to vôbec nie ale miinuly rok sme chodili dva mesiace stražiť krsňatko a uplne sme zmenili režim ,musela skoro vstavať a posledny mesiac mi tam ani na obed nechcela spať a bola dosť nervozna. Asi preto mi aj zvracia večer ked zaspinka. Nemôže to byť niečo s nervami? Ale bo nemôže mať nejaku nejaku poruchu spanku? Neurologička nam povedala že po psicho motorickej stranke je až veľmi dobra.
DAkujem Vám za odpoved :)
S pozdravom Janka

Odpovedá: Mgr. Miroslava Zimányiová
V tomto veku sa jej môže zaspávať počas dňa už horšie, pretože potreba spánku nemusí byť až taká silná. Môžete jej zaspávanie spríjemniť nejakou tichou hudbou alebo rozprávkou na cédečku.
Podobné otázky
• Behanie do postele rodicov
, Autor: Registrovaný používateľ
Dobry den, pani doktorka,
mam 3,5 rocneho syna, ktory od 9 mesiacov spinkava sam v detskej izbe, pretoze my sme ho rusili nasou pritomnostou. Odkedy bol sam, prespal krasne celu noc. Prilizne od 2 rokov spaval na velkej posteli, vecer parkrat dobehol pre pusinku a potom pekne zaspal a prespal celu noc. Ked mal 2 roky a 4mesiace, pribudol mu bracek, ktoreho velmi lubi a co nastastie nic na jeho spanku nezmenilo. Vsetko sa zmenilo v 3 rokoch, kedy zacal po 3 hodine v noci dobiehat k nam, avsak nebolo to pravidelnostou a vacsinou sme sa postiskali a isiel spat, len v pripade nepokojneho spanku sme ho vynimocne nechali spat u nas. Ked sa toto behanie stalo pravidelnostou, tak sme mensieho 7-mesacneho prestahovali k starsiemu do izby a spanok sa mu krasne napravil. Avsak po sledny mesiac je to hotova katastrofa, uz zaspavanie je stale s otazkami, ci moze rano za nami prist, co sme mu nikdy nezakazovali, potom sa zase pyta, ci este pridem za nim, vsetko co mu slubim aj splnim, aby bol spokojny a v klude zaspal, ale tieto jeho nocne behacky su stale castejsie, uz pribieha pred polnocou s placom, ked ho vratim spat do izby, tak do polhodiny je s placom spat, ked ho nechal u seba spi pokojne celu noc, ale tak ze mi musi lezat na ruke alebo sa o mna opierat aby ma citil pri sebe. Nikdy nespaval s nami v posteli, vzdy spaval vo svojej, nechceli sme ho naucit na spanie v rodicovskej posteli a teraz neviem ako dalej. Je mi ho luto, aj by som ho nechala spat s nami, len sa bojim, aby si na to nezvykol :-( Nepomahaju ani dohody jednu noc spnkas sam a druhu budem spinkat celu noc v tvojej izbicke, cez den sice slubi , ze to tak bude, ale v noci aj tak pribehne, ani vyhrazdy, ze mu budem zatvaraat dvere (zaspava pri otvorenych dverach a aj v noci ich musi mat otvorene).
Naoaj uz neviem ako dalej, aby som neranila jeho malu dusicku...
Za kazdu radu vopred dakujem!
Odpovedá: Mgr. Miroslava Zimányiová
Deti okolo tohto veku môžu trápiť rôzne úzkosti a aj sny, ktoré ich budia. Utekajú potom hľadať bezpečie do postele rodičov, do ich náručia, potrebujú ich cítiť. Možno sa môžete dohodnúť, že bude jednu noc spať u vás, jednu bude s ním spať v jeho posteli mama a ďalšiu tatino...
Alebo to skrátka necháte tak a doprajete mu ten pocit bezpečia v maminej blízkosti... Deti si zvyčajne odvyknú, ak sa cítia zasýtené alebo úzkosti opadnú.
• budenie
, Autor: Registrovaný používateľ
dobry vecer pani doktorka.
uz dlhsie ma trapi spanie mojej uz teraz 14 mesacnej dcery.nie je to pravidlo ze sa to stava kazdy vecer alebo pocas dna. vecer sa budieva vzdy po 2 hodinach a place. je ako hodinky ale potom zaspi. ked ju polozim spi dalej a stava sa to aj pocas obedneho spanku ked som s nou chodila von a spavala v kocari tak pravidelne mala prebudenie po 30 minutach a pohojdala som ju a spala dalej a teraz uz spava v postielke a tam spi tak 40 minut a potom sa preberie a podotykam s placom ,tak nakoniec idem k nej pozatahujem rolety a zatvorim dvere aby zaspala a ona zaspi,neviem ci je to v poriadku..myslela som si ze sa to napravi ale akosi sa to nechce napravit..vzdy sa budi s placom ze chce este pokracovat spat....poradte..
Odpovedá: Mgr. Miroslava Zimányiová
Robíte úplne super to, čo robíte. Dieťa upokojíte, uložíte, zastriete jej... - a ona zaspí.
Môžete to konzultovať ešte s vašou detskou lekárkou, pre istotu.
• dlzka spanku
, Autor: Registrovaný používateľ
dobry vecer,chcemsa spytat kolko by malo 13 mesacne dieta spat cez den a kolko v noci.moja dcera spi v noci 10 az 11 hodin ako kedy ale obcas sa budi a hlvne po dvoch hodinach spanku a niekedy tak nad ranom ale zaspi a cez den spi v kocari tak hodinu 15 niekedy hodinu a pol a niekedy sa stane ze spi len 50 minut a je vyspana,myslim ze je to dost malo na spanie,lebo viem ze deti su individualne ale mam kamaratku co jej syn je tak podobne stary a spi jej 2 a pol az niekedy skoro 4 hodiny cez den.....dakujem za rau
Odpovedá: Mgr. Miroslava Zimányiová
Nie je až také dôležité, koľko dieťa spí, ale to, či mu to stačí, či je odpočinuté. Ak je vaša dcéra oddýchnutá a vydrží relatívne v pohode až do večerného spánku, niet čo riešiť.
• spanie 9 mes
, Autor: Registrovaný používateľ
Prosim Vas, viete mi povedat kolko hodin by malo cez den spat 9 mesacne babo? Moj syncek prespi cez den 4,5-5 hodin, v noci spi dobre a prespi 10-11 hodin. Zda sa mi to velmi vela. Nakolko sme boli minuly mesiac 2 krat na antibiotikach bojim sa ci je uz uplne zdravi. Prekonali sme zapal pridusiek a syncek este sem tam zakasle.Pani doktorka vsak na kontrole povedala, ze dychanie je ciste. Pred chorobou tolko hodin cez den neprespal. A este jedna otazka, je potrebne aby som maleho v noci este krmila alebo by mal prespat uz celu noc bez papania, sme na UM. Dakujem.
Odpovedá: Mgr. Miroslava Zimányiová
Ak má dieťa zvýšenú potrebu spánku, môže to byť prejav rekonvalescencie. Uvidíte, ako sa to bude vyvíjať.
Dieťa v tomto veku by mohlo prespať bez kŕmenia, no je to veľmi individuálne, záleží od stravy, akú dieťa je počas dňa, čo večeria, aký má metabolizmus atď. Ak je iba raz, mohlo by to byť v pohode. Ak sa uspokojí v noci len s troškou vody alebo čaju, aj to je v pohode. Zbytočne ale netreba "tlačiť na pílu".
• Porucha spánku
, Autor: Registrovaný používateľ
Dobry den,
mame rok a pol rocneho chlapceka, ktory sa nám v noci budi s placom, niekedy az krici.Skusala som uz aj mliecko, cajik ale nic, stale sa to opakuje, musim ho zobrat na ruky a ukolisat ho, ide spinkat okolo 21h.a prvu fazu spanku potiahne aj do 2h.ale potom nie a nie zaspat, a ked zaspi zas je hore o hodinku, alebo dva...co by ste mi poradili?
Odpovedá: Mgr. Miroslava Zimányiová
Bolo by zrejme vhodné konzultovať to jeho spanie s vašou detskou lekárkou. Je možné, že povie, že je to len prechodná záležitosť, no na základe podrobnejších údajov, ktoré od vás pri osobnej návšteve získa, bude vedieť posúdiť, či treba alebo netreba situáciu riešiť aj inak - konzultáciou u špecialistu a pod.
Inak je dôležité, aby dieťa neostávalo samo, najmä ak je v polospánku, kričí, plače, zvíja sa.