dobry vecer,chcemsa spytat kolko by malo 13 mesacne dieta spat cez den a kolko v noci.moja dcera spi v noci 10 az 11 hodin ako kedy ale obcas sa budi a hlvne po dvoch hodinach spanku a niekedy tak nad ranom ale zaspi a cez den spi v kocari tak hodinu 15 niekedy hodinu a pol a niekedy sa stane ze spi len 50 minut a je vyspana,myslim ze je to dost malo na spanie,lebo viem ze deti su individualne ale mam kamaratku co jej syn je tak podobne stary a spi jej 2 a pol az niekedy skoro 4 hodiny cez den.....dakujem za rau

Odpovedá: Mgr. Miroslava Zimányiová
Nie je až také dôležité, koľko dieťa spí, ale to, či mu to stačí, či je odpočinuté. Ak je vaša dcéra oddýchnutá a vydrží relatívne v pohode až do večerného spánku, niet čo riešiť.
Podobné otázky
• dlžka spánku v škôlke
, Autor: Registrovaný používateľ
Dobrý večer prajem ja by som chcela poradiť,prosím vás.Mám 2,5ročného syna ktorý chodí už do škôlky na celý deň.Syn tam aj spáva nemal problém veľmi rýchlo si zvykol.Je to síce len ešte 4deň ale bez problémov.Môj problem....teda mojej rodiny...je v tom aby som ho tam nenechávala spávať.V školke spia od12 15hod do 14 10hod. čiže necelé 2hod.Ked spával doma tak spal 3hod. niekedy aj 4hod. teraz ked príde po obede domov tak je mrzutý.Neviem či ho mám začať brávať na obed zo škôlky domov?poradte prosím:))
ďakujem
Odpovedá: Mgr. Miroslava Zimányiová
Je to úplne na vás, no píšete, že je tam len pár dní, tak mu nechajte aspoň nejaký čas na t, aby si zvykol, aby sa to celé utriaslo. Doba prispôsobovania zvyčajne netrvá len 4 dni.
• Spanok raz za den
, Autor: Registrovaný používateľ
Dobry den, mam 10 mesacnu dcerku a problem so spanim uz od narodenia. Spava 2 x za den ale je to boj donutit ju k tomu. Viem, ze by spala ale sama jednoducho nezaspi. A vzdy je dlzka spanku rozdielna. Niekedy a to castejsie spava po pol hodine, inokedy spi aj hodinu alebo hod, a pol. Nikdy to neviem do predu ako dlho bude spat. Takymto sposobom nemame az taky pravidelny rezim. Neviem ci je vhodne takto dieta "mucit" so spanim. I ked vidim na nej, ze to potrebuje. Poradte mi prosim. Mam zmenit spanie iba na 1 x za den? Alebo je to nepomoze? Dakujem, Denisa
Odpovedá: Mgr. Miroslava Zimányiová
So spánkovým režimom je to u veľkej skupiny detí takmer alchýmia. No je to do veľkej miery prirodzené, že deti zvyčajne do jedného roka života, niekedy i dlhšie, nemajú pravidelný spánkový režim a rodičia musia nad tým veľa "maturovať".
Sú deti, ktoré ťažko zaspávajú samé, bez pomoci dospelého. Zvyčajne si rodičia nájdu spôsob alebo viacero spôsobov, ako dieťa uspať, keď na dieťati vidia príznaky únavy a potreby spánku, no dieťa samo zaspať nevie.
Je to vlastne na vás, či vyskúšate len jedno denné spanie alebo sa ešte potrápite dvomi pokusmi počas dňa. Okolo jedného roka sa spánkový režim dieťaťa môže prirodzene upraviť a na dlhšie obdobie relatívne ustáliť. No spánok je tiež potreba a niekedy každý z nás potrebuje spať o niečo dlhšie a niekedy o niečo menej, aby bol dobre odpočinutý. To treba brať do úvahy aj pri malých deťoch.
• Spanie na rukách, nadmerná aktivita
, Autor: Registrovaný používateľ
Dobrý deň,
chcem sa poradiť ako odnaučiť dcérku od spania na rukách cez deň. Má 4 mesiace. Nielenže si vyžaduje zaspávať na rukách, musím ju držať kým ona spí. Akonáhle ju položím na posteľ okamžite sa prebudí. V noci spí v postieľke bez prerušenia od 9 do 6 rána.
Zdá sa mi, že je aj dosť nervózna. Cez deň spí máločo, cca 2 hodiny, veľmi kope nôžkami aj rúčkami, vydrží aj hodinu aj dlhšie. Medzi jednotlivými kŕmeniami je v kuse hore a nedokáže byť ani chvíľu sama.
Odpovedá: Mgr. Miroslava Zimányiová
Niektorým deťom pomáha, keď počas dňa spia v detskej autosedačke (vajíčku), kde poloha ich telu je blízka embryonálnej, teda tej, ktorú si užívali v tele matky. Sedačka tiež vytvára kontakt s väčšou plochou tela, akoby dieťa bolo v náručí. Dieťa sa zvyčajne dá aj v sedačke aj uspať a potom položiť na bezpečné miesto.
Celková dĺžka spánku počas dňa je veľmi rôznorodá, každé dieťa spí inak.