Prosim Vas, viete mi povedat kolko hodin by malo cez den spat 9 mesacne babo? Moj syncek prespi cez den 4,5-5 hodin, v noci spi dobre a prespi 10-11 hodin. Zda sa mi to velmi vela. Nakolko sme boli minuly mesiac 2 krat na antibiotikach bojim sa ci je uz uplne zdravi. Prekonali sme zapal pridusiek a syncek este sem tam zakasle.Pani doktorka vsak na kontrole povedala, ze dychanie je ciste. Pred chorobou tolko hodin cez den neprespal. A este jedna otazka, je potrebne aby som maleho v noci este krmila alebo by mal prespat uz celu noc bez papania, sme na UM. Dakujem.

Odpovedá: Mgr. Miroslava Zimányiová
Ak má dieťa zvýšenú potrebu spánku, môže to byť prejav rekonvalescencie. Uvidíte, ako sa to bude vyvíjať.
Dieťa v tomto veku by mohlo prespať bez kŕmenia, no je to veľmi individuálne, záleží od stravy, akú dieťa je počas dňa, čo večeria, aký má metabolizmus atď. Ak je iba raz, mohlo by to byť v pohode. Ak sa uspokojí v noci len s troškou vody alebo čaju, aj to je v pohode. Zbytočne ale netreba "tlačiť na pílu".
Podobné otázky
• Denne spanie 9 mes. dietata
, Autor: Registrovaný používateľ
Dobry den,
chcela by som vas poprosit o radu, ako mam naucit cez den doma spinkat svojho 9 mesacneho synceka (syncek nie je dojceny)? Vecer ani v noci nemame problem so spankom. Ale cez den spi len v kociku, doma nespi (a ked tak, max 20 min., vonku spi minimalne hodinu). Musim chodit 2krat denne von a niekedy uz nevladzem, potrebujem si obriadit aj domacnost.
Dakujem za radu.
Zuzana
Odpovedá: Mgr. Miroslava Zimányiová
Nuž, podľa môjho názoru nie je možné dieťa naučiť spať, ak sa mu spať nechce, ak spať nepotrebuje. Sú deti, ktoré už v takomto malom veku, dokonca aj v menšom, počas dňa prespia minimálny čas. Je to náročné pre matku alebo človeka, ktorý sa o dieťa stará, ale je to tak. Treba to vziať ako fakt.
Ak dieťa dobre prospieva, v noci sa dobre vyspí, nie je dôvod, prečo by malo spať cez deň viac - okrem toho dôvodu, že je to náročné pre vás ako matku. V tom prípade je vhodnejšie, aby ste skúsili hľadať také riešenia, ktoré by vám umožnili postarať sa aj o domácnosť, napr. podeliť sa o staroslivosť o dieťa aj s otcom alebo s niekým, kto vám môže s dieťaťom pomáhať, prípadne podeliť si starostlivosť o domácnosť aj s partnerom, atď...