Dobry den,
mame rok a pol rocneho chlapceka, ktory sa nám v noci budi s placom, niekedy az krici.Skusala som uz aj mliecko, cajik ale nic, stale sa to opakuje, musim ho zobrat na ruky a ukolisat ho, ide spinkat okolo 21h.a prvu fazu spanku potiahne aj do 2h.ale potom nie a nie zaspat, a ked zaspi zas je hore o hodinku, alebo dva...co by ste mi poradili?

Odpovedá: Mgr. Miroslava Zimányiová
Bolo by zrejme vhodné konzultovať to jeho spanie s vašou detskou lekárkou. Je možné, že povie, že je to len prechodná záležitosť, no na základe podrobnejších údajov, ktoré od vás pri osobnej návšteve získa, bude vedieť posúdiť, či treba alebo netreba situáciu riešiť aj inak - konzultáciou u špecialistu a pod.
Inak je dôležité, aby dieťa neostávalo samo, najmä ak je v polospánku, kričí, plače, zvíja sa.
Podobné otázky
• Opakovaný plač
, Autor: Registrovaný používateľ
Dobrý deň, náš 5-ročný syn sa 4-5-krát do týždňa zo spánku rozplače.Niekedy je to úplný rev! Plač trvá aj 15-30 minút a nastane asi 1 a pol až 2 hodiny po zaspaní. Syn si na druhý deň nič nepamätá, napriek tomu že často má otvorené oči a na naše otázky odpovedá.Niekedy má oči zatvorené a vôbec na nás nereaguje, je úplne mimo.Trvá to už skoro rok.Nevieme čo to spustilo, nič sa nestalo, nikto nezomrel, nehádame sa.Podľa nás je všetko v poriadku. Do škôlky chodí rád a nemá tam problémy.Po šiestej hodine už nič neje, spať chodí okolo ôsmej večer.Pred spaním mu vždy čítam rozprávku(dávam pozor aby nebola strašideľná).Bojí sa zaspávať sám, má veľmi bujnú fantáziu. Napríklad tvrdí že v pračke býva drak a preto nechce chodi ťo kúpeľne sám.Nevieme si dať rady, niekedy sa od plaču až povracia. Mohlo by to súvisieť so žalúdkom?Alebo s jeho atopickým ekzémom? Alebo s tým že cez deň vôbec nespáva už od 2 rokov?Nech robím čokoľvek tak nezaspí.Ďakujem
Odpovedá: Mgr. Miroslava Zimányiová
Je to zrejme porucha spánku. Vhodné by bolo riešiť ju s detským lekárom alebo detským psychiatrom či psychoterapeutom, keďže to trvá už tak dlho. Niekedy tiež pomôžu homeopatiká.