LETO na nás zanechá stopy. AKO sa starať o pokožku pobozkanú SLNKOM

LETO na nás zanechá stopy. AKO sa starať o pokožku pobozkanú SLNKOM
20.8.2017 v kategórii Mama, autor redakcia Mama a Ja, foto: istockphoto.com

Po lete sme opálenejšie, krajšie, šťastnejšie. Aby to tak aj zostalo, je potrebné sa o pokožku a vlasy postarať. Bude nám dobre aj na duši.

Dostatok slnečných lúčov a slaná voda nám  nielen prospievajú, môžu naše vlasy vysušiť, obrať o lesk a aj pleti vedia dať zabrať. Aby sme si zo slniečka zobrali len to najlepšie, je nutné sa o telo správne postarať.

POKOŽKA NA TELE

To, že sa máme na pláži „patlať“ krémami, mliekami či olejčekmi s čo najvyšším ochranným faktorom, vie každá z nás a verím, že to i dodržuje. Menej dôsledné však voči sebe sme, keď sa z pláže vrátime. Vieme, že toho máte veľa – okúpať drobizg, ošetriť im telíčka i tváričky, zvládnuť večeru, uspávanie... Je toho dosť aj na dovolenke, ale doprajte dovolenku a hýčkanie aj svojej pleti. Nemusí toho byť veľa.

Nástrahy leta: Pozor na správny pitný režim!

Po návrate z pláže potrebuje naša pokožka predovšetkým hydratáciu, regeneráciu a upokojenie prípadného podráždenia. V rámci sprchových gélov voľte radšej tie, ktoré obsahujú olejové zložky, aby sa vám pleť ešte viac nevysušila.

Skúsiť však môžete aj také, ktoré už obsahujú aj telové mlieko – to je super najmä pre zaneprázdnené dámy, alebo tie, ktoré nemajú príliš rady pocit „nakrémovaného“ tela.  Po sprchovaní ošetrite pokožku hydratačným telovým mliekom, alebo prípravkami „po opaľovaní“, ktoré sú špeciálne pripravené pre slnkom namáhanú pokožku, krásne ju upokoja i zvláčnia.

Okrem hydratácie je dobré dodať pokožke i potrebnú vláčnosť a elasticitu, a tú docielite práve telovými olejmi. Výborný je napríklad jojobový, mandľový, či argánový olej – obsahuje veľa prirodzeného vitamínu E, ale mnoho dám nedá dopustiť ani na kokosový.

Tip MAMA a ja

Aby ste pokožke dodali všetko, čo potrebuje, prípravky občas prestriedajte, takže po hydratovaní použite mastnejšie produkty. Napríklad každý 3. – 4. deň.

TVÁR SI PRED SLNKOM CHRÁŇTE

Opálenie je fajn, ale prílišné opálenie, najmä na tvári vám môže príliš zvýrazniť vrásky a podporiť celkový proces starnutia. Preto sa chráňte prípravkom s vysokým faktorom (SPF 5O), používajte pokrývku hlavy i slnečné okuliare.

Z hľadiska ochrany zdravia vás i vašich najbližších NECHOĎTE na pláž medzi 11:00 – 15:00 hodinou! Tu totiž nejde o krásu, ale o ZDRAVIE! Pokožka na tvári a dekolte je veľmi citlivá, a preto na ňu používajte opaľovací prípravok s ochranným faktorom 50. Aplikujte ho nielen na tvár, ale i na krk a dekolt!

Vedeli ste? 5 najväčších mýtov o opaľovaní

Po návrate z pláže si doprajte na pleť hydratačné sérum, alebo rovno hydratačnú masku. Zmývať ju nemusíte, nechajte si ju „vpiť“ do pokožky. Môžete ju použiť aj namiesto nočného krému. Nezabudnite ju dať aj na dekolt a veľmi osviežujúco pôsobí, keď si ju natriete aj na ruky. Na okolie očí použite očný hydratačný krém. 

Všimli ste si, že sa vám začali viac upchávať póry a nepekné čierne bodky na pleti sa veľmi zvýraznili? Okrem návštevy kozmetičky, ktorá vám pleť vyčistí, skúste vymeniť pleťový krém. Zrejme vám nesedí konzistenciou alebo zložením.

Kozmetika z prírody

3x (nielen) pre dobrú pleť ZVONKU i ZVNÚTRA

1. Hydratujte

Každá pleť potrebuje hydratáciu. Nie však len vonkajšiu – vo forme pleťových krémov či sér. Aj zvnútra. Denne by ste mali vypiť aspoň 2 až 2 a pol litra tekutín, ak je veľmi teplo i viac. Najlepšia je čistá voda (prípadne ochutená citrónom, zázvorom, mätou či medovkou...), alebo minerálky či bylinkové čaje – tie obmieňajte. Dostatok tekutín sa neprejavuje len na peknej a napnutej pokožke, ale i na vlasoch a vašej celkovej vitalite.

A z čoho piť čaje? Napríklad...

  • Žihľava je výborná na prečistenie, podporuje látkovú výmenu.
  • Ostropestrec mariánsky chráni pečeň a žlčník, podporuje tvorbu i vylučovanie žlče.
  • Mäta prieporná pôsobí upokojujúco, uvoľňuje kŕče, pôsobí proti nadúvaniu. Je vhodná pri ochoreniach žalúdka a čriev, podporuje vylučovanie žlče.
  • Medovka lekárska je výborná najmä v závere dňa – pomáha pri vyčerpanosti, únave, ale i poruchách trávenia. Vašu myseľ upokojí, telo zharmonizuje a zlepší koncentráciu.
  • Šípka obsahuje veľa vitamínu C.
  • Ľubovník bodkovaný podporuje imunitný systém, pomáha pri bolestiach hlavy, ale i reumatických bolestiach či chorobách pečene a žlčníka. Dokonca pomáha pri neurózach, depresiách, úzkostných stavoch...
  • Rakytník rešetliakový podporuje imunitný systém, ale i hojenie rán, tlmí bolesť, reguluje krvný obeh.

Tip MAMA a ja
Skúsili ste už čaj z citrónovej trávy?
Má lahodnú citrusovú vôňu i chuť a navyše má antioxidačné, antimykotické i antibakteriálne účinky. Tiež zlepšuje proces trávenia, celkovo uvoľňuje a harmonizuje organizmus, dokonca vraj zamedzuje množeniu plesní, vírusov a baktérií.

2. Vyživujte

1-krát do týždňa (alebo ako sa vám pri drobcoch bude dať) odmeňte svoju pleť maskou. Na trhu je nepreberné množstvo – výborné sú napríklad masky s výťažkami z Mŕtveho mora, ale príjemnú službu vám urobia aj vaše vlastnoručne vyrobené produkty.

Tipy, domáce recepty a návody pre starostlivosť o suchú pleť

Výživná a zároveň regeneračná je maska z avokáda a medu. Dužinu z jedného avokáda zmiešajte s lyžičkou medu a jogurtu a naneste na pleť. Nechajte pôsobiť cca 15 – 20 minúť. A voilà – žiarivejšia a oddýchnutejšia pleť je tu! Vitamíny by ste si však mali dodávať aj zvnútra – stravou. Skúste dodržať zdravé pravidlo zeleninu a ovocie 5x za deň.

Nezabúdajte ani na čerstvé šťavy (nie džúsy, skutočné šťavy) a nevoľte na prípravu len obligátny pomaranč či grep, ale aj mrkvu, jablko, cviklu, reďkovku či zeler. Vitamíny si nemusíte kupovať v tabletkách, len sa zamerajte na obsah svojho jedálnička. Mimochodom, stalo sa vám, že sa vám veľmi žiadali ryby, mrkva alebo kvasnice? Pravdepodobne vám chýbali vitamíny či stopové prvky. Počúvajte svoj organizmus a využite letné dni na čo najväčší prísun rôznych druhov ovocia i zeleniny.

Nepodceňujte ani Déčko

Vedci zistili, že máme málo vitamínu D. Najmä my dospelí. Na jeho tvorbu sú dôležité slnečné lúče. V našom podnebnom pásme ich máme dostatok iba na jar a v lete. Aby ste si vytvorili dostatočné zásoby déčka, nezabúdajte na „tučnejšie“ ryby –  ako losos, kapor, zubáč, sardinky, sleď. Veľa vitamínu D je aj v rybom oleji, ale nájde sa aj vo vaječných žĺtkoch, droždí, mliečnych produktoch či avokáde.

Prečo sú dôležité minerály, vitamíny...?

A prečo je vlastne taký dôležitý? Jeho nedostatok spôsobuje únavu, depresiu i syndróm nepokojných nôh. Podporuje vstrebávanie vápnika, ktorý je dôležitý pre pevnosť zubov a kostí. Pomáha tiež udržiavať primeranú hladinu fosforu v krvi.

3. Dočisťujte

Počas dňa je naša pleť vystavená poveternostným vplyvom, make-upu, nečistotám z rúk, ktorými sa mimovoľne dotýkame tváre. Preto je nevyhnutné nepodceňovať večerné čistenie pleti a následné nanesenie vhodného krému. 

Tip MAMA a ja
Ak je to vo vašich silách – časových, finančných... doprajte si aspoň raz za 6 týždňov návštevu kozmetického salónu, kde sa o pleť kompletne postarajú a vy môžete KONEČNE vypnúť...

Vlasy – koruna krásy

Slnko a morská voda dokážu vlasy riadne vysušiť. Vlasoví odborníci radia použiť pred odchodom, ale i na pláži špeciálne spreje či kondicionéry na ochranu vlasov pred slnečným žiarením. Navyše chránia vlasy pred agresivitou morskej či chlórovej vody.

Pokiaľ však na to energiu nemáte, nezúfajte. Po návrate z pláže vlasy umyte jemným, hydratačným šampónom a ošetrite regeneračnou maskou určenou na slnkom namáhané vlasy. Pre zaneprázdnené mamy sú vhodné 2-minútové vlasové kúry (stačí, ak si masku necháte na vlasoch počas sprchovania), alebo zvoľte takú, ktorá sa vôbec nemusí zmyť. Jednoducho si ju necháte na vlasoch.

Po návrate z dovolenky skúste zábal z olivového oleja. Aplikujte ho na vlasy, prekryte nahriatym uterákom a nechajte pôsobiť asi pol hodiny (nič sa nestane, ak naň aj pozabudnete). Vlasy budú jemné, vláčne a stratí sa aj „rozstrapkaný“ efekt, najmä na koncoch. Výborné výsledky sú však aj s kokosovým olejom. Má tuhšiu konzistenciu, preto ho treba pred aplikáciou nahriať.

Tip MAMA a ja
Na záver umývania použite chladnejšiu vodu, ktorá rozprúdi unavenú pokožku vlasov a dodá im väčší lesk.

Možno ste si povedali – ďalšie rady, na ktoré nemám čas, financie, energiu... Ale dovoľte malé ALE – veľa z našej spokojnosti i životnej energie vychádza aj z toho, nakoľko sme spokojné samy so sebou, a preto si „sebecky“ vyčleňte pár minút denne, raz do týždňa či do mesiaca, ako vám to vyhovuje a venujte ich SEBE.

Ak je kozmetický salón z finančných dôvodov pre vás momentálne nedostupný, poobzerajte sa, čo sa dá vykúzliť z domácich zdrojov. Nechajte deti s manželom, na tvár si šupnite hoci väčšiu vrstvu výživného krému, „naložte“ sa do vane a nechajte sa unášať tónmi obľúbenej hudby. Pretože spokojná mama = spokojná rodina, takže vo finále budú profitovať  všetci.

Bio kozmetika

Slnko, teplo a pitný režim: na toto nezabudnite!