Dobrý deň Mgr.Ing. Kašáková!
Poradte my prosím!
Môj synček bude mať už 3 roky a nechce sa kakať len do plienok. S cikaním je všetko ok, lebo to už urobí sám aj do nočníka aj do WC, ale kakať nechce len a len do plienok. Ako mu mám povedať, že nie do plienok kakať? Všetko už som urobila aj hudbu hrajúci nočník som kúpila, ale nič sa nestalo:CC

Odpovedá: Mgr. Miroslava Zimányiová
Zrejme je jedným z tých detí, ktoré potrebujú na prechodnú dobu kakať ešte do plienky. Nie je to také výnimočné, mnohé mamy sem o tom píšu. Nechajte ho a on časom začne chodiť buď na nočník alebo rovno na záchod.
Podobné otázky
• 3 ročný synček
, Autor: karina
Dobrý deň prajem, pani Mgr. Ing. Kašáková!
Mám jeden veľký problém, môj synček je už v októbri 3 ročný a nechce sa mu ani do nočníka, ani do WC ani cikať, ani kakať. Stále len do plienok, ale už povie, že mamička vyber my plienky lebo už sú ťažké, alebo som pokakaný. A keď mu poviem, že poď na záchod, tak aj keď príde a dám ju na záchod, tak niekedy vyciká a potom aj na podlahu vyciká. Čo stým mám robiť? Ako by som ho mohla prinúťiť na záchod? Dúfam, že čoskoro budú horúčavy a nedám na neho plienky, ale aj keď v lete z toho nebude nič, tak už kedy? Prosím Vám poradte my. Ďakujem.
Odpovedá: Mgr. Miroslava Zimányiová
Musí dozrieť. A zdá sa, že je už na dobrej ceste, lebo hlási, že má plnú plienku. Postupne si začne stále viac uvedomovať, ako a kedy sa tam to niečo dostalo, kedy ciká, kedy kaká. A potom bude schopný aj zadržať to, čo chce ísť von, kým si nesadne na záchod alebo nočník.
Využiť letné horúčavy by sa vám mohlo vyplatiť, ale je dobré brať to tiež len ako jednu z príležitostí, ktorá môže u dieťaťa podporiť chodenie na záchod alebo pýtanie sa, no nie vždy to presne tak vyjde.
• cikame a kakame len do plienok
, Autor: Registrovaný používateľ
Dobrý deň, moja dcérka ma 3 roky a 2 mesiace a stále odmieta cikať a kakať do nočníka a do záchodu. Nedari sa mi ju tam ani posadiť. Keď som ju tam posadila tak začala strašne plakať až sa mi povracala. Aj keď sme u lekárky tak tam strašne plače a neraz sa mi z toho plaču tiež povracia. Keď sa rozprávame o tom, že by mohla už cikať a kakať do záchodu alebo do nočníka tak sa tiež hneď rozplače, alebo vôbec nepočúva a obráti reč na niečo úplne iné. Chodí už aj do škôlky kde sú veľmi zlaté pani učiteľky a vymieňajú jej plienky. Keď ju tam prijímali tak povedali že v škôlke sa určite odučí ale už tam chodí 3 mesiace a vôbec žiadna zmena. Chcem ju naučiť cikať a kakať na záchod. A tiež neviem čo robiť s plačom ktorý končí vracaním. Mám pocit, že je to vracanie zo stresu. Ďakujem za vašu radu.
Odpovedá: Mgr. Miroslava Zimányiová
Recept na obe situácie je: netlačte na ňu, to znamená, vyrovnajte sa s tým, že to je nateraz takto a že ona má svoje vlastné tempo dozrievania.