Dobrý deň prajem, pani Mgr. Ing. Kašáková!
Mám jeden veľký problém, môj synček je už v októbri 3 ročný a nechce sa mu ani do nočníka, ani do WC ani cikať, ani kakať. Stále len do plienok, ale už povie, že mamička vyber my plienky lebo už sú ťažké, alebo som pokakaný. A keď mu poviem, že poď na záchod, tak aj keď príde a dám ju na záchod, tak niekedy vyciká a potom aj na podlahu vyciká. Čo stým mám robiť? Ako by som ho mohla prinúťiť na záchod? Dúfam, že čoskoro budú horúčavy a nedám na neho plienky, ale aj keď v lete z toho nebude nič, tak už kedy? Prosím Vám poradte my. Ďakujem.

Odpovedá: Mgr. Miroslava Zimányiová
Musí dozrieť. A zdá sa, že je už na dobrej ceste, lebo hlási, že má plnú plienku. Postupne si začne stále viac uvedomovať, ako a kedy sa tam to niečo dostalo, kedy ciká, kedy kaká. A potom bude schopný aj zadržať to, čo chce ísť von, kým si nesadne na záchod alebo nočník.
Využiť letné horúčavy by sa vám mohlo vyplatiť, ale je dobré brať to tiež len ako jednu z príležitostí, ktorá môže u dieťaťa podporiť chodenie na záchod alebo pýtanie sa, no nie vždy to presne tak vyjde.