Dobrý deň, mala som 2 roky a možno aj menej, keď som začala masturbovať a pamätám sa, že keď ma mamka pri masturbácii prichytila, že na mňa kričala, no aj napriek tomu som sa toho nikdy nezbavila. Teraz už mám 18 a masturbovala som v každom veku, čiže nebolo to len v období batoľaťa a v období puberty. Neviem ako som k tomu, ako malá prišla, ale neviem sa toho zbaviť dodnes. Niekedy masturbujem každý deň, inokedy 3 krát za týždeň alebo len raz. Som teda závislá na masturbácii a mala by som vyhľadať nejakú odbornú pomoc? Prosím Vás o vašu radu.Veľmi sa preto trápim.

Odpovedá: Mgr. Miroslava Zimányiová
Masturbácia je v prvom rade prirodzený prejav ľudskej sexuality. No niekedy sa z masturbácie stane akýsi všeriešiaci prostriedok, únik od problémov, náhradný program. Ak máte dojem, že vo vašom živote by to mohlo byť nejako takto, vyhľadajte psychológa, prípadne sexuológa. (Niekedy sa môže jednať napríklad o veľmi konfliktné manželstvo rodičov, ktoré môže dieťa riešiť častým masturbovaním. No môže ísť aj o iné pozadie.)
Podobné otázky
• Masturbácia v 10 mesiacoch
, Autor: Registrovaný používateľ
Dobry den pani psychologička, potrebujem sa poradiť ohľadom mojej dcéry. Má len desať mesiacov a onanuje. Je to podľa vás v takomto malom veku normálne. Dosť ma to vykoľajilo a neviem, čo si o tom mám myslieť. Robí to tak, že sa dá na štyri, rozčapené nôžky prikrčí k telu a hýbe panvou a ritkou hore dolu. Najskôr sa tak šúchala len kd sme ju vzali napriklad na plecia, na koníka alebo ked som si ju položila lahnúť si na moje brucho. No teraz už nepotrebuje ani plece, ani nohu, ani brucho. Dokáže sa tak naštelovať, že si to robí v postieľke alebo aj na zemi. Čo s tým? Môžem dôfať, že ju to prejde samo? A kedy asi? Mám ju nechať tak? Prosím Vás poradte mi, ja si s tym sama nejak poradit neviem, teda neviem, co by bolo najsprávnejšie. Ďakujem za radu.
Odpovedá: Mgr. Miroslava Zimányiová
Údajne už deti počas vnútromaternicového vývinu môžu prežívať orgazmus. A potom na tomto svete sa deti spoznávajú, cumľú si ruky, nohy a objavujú svoje telo a jeho reakcie na rôzne podnety. Jedným z objavov môže byť aj slasť, ktorú cítia pri dotykoch alebo trení svojich pohlavných orgánov. Zvyčajne je to normálne, no niekedy nás nadmerné zameranie dieťaťa na prežívanie slasti týmto spôsobom môže priviesť k tomu, že dieťa má nedostatok iných podnetov, prípadne je príliš preťažené alebo je v napätí či nepohode atď.
Rozhodne nie je vhodné, aby ste dieťaťu dávali najavo, že robí niečo zlé, že je nechcené, ak sa takto prejavuje a podobne. Vhodnejšie je odpútať pozornosť, zobrať ho na ruky a zaujať ho inou aktivitou, ktorú má rado, ktorá ho teší a podobne.
• Poradna
, Autor: Registrovaný používateľ
Prosim vas o radu, mame 3,5 r. syna, ktoreho kazdy den najdem onanovat. Je to povacsine v posteli, ked ide spat, a ked sa idem za nim pozriet ci spi, tak ho najdem povyzliekaneho a onanuje. On sa mi sam prizna, ze aj napr. v noci sa zobudil a robil to, rano ho najdem uz o 6,00 povyzliekany a robi si to,cez obed, ked ho dam spat, co povacsine uz nespi len si oddychne v posteli, pride za mnou, pyzamo dole, a uz aj v kresle pri rozpravke. je toho vela! Uz aj kricala som po nom, vyhrazala som sa p. Dr.ze mu tam pichne injekciu, co som ja osobne zasadne proti tomu, aby matky strasili deti Dr. tak som to urobila, lebo neviem ako uz ne neho.tento problem pretrvava minimalne pol roka, no je to teraz co raz intenzivnejsie.Ked sa ho pytam, ze preco to robi, ze to sa nesmie, tak mi len odpovie vzdy, ze nebude si to robit. raz mi povedal, ze robi to preto, aby ho to tam bolelo. Asi pred mesiacom sme sa prestahovali, co dost zle znasa. Stale sa mu tu nepaci, chce ist byvat tam kde predtym. Darmo mu vysvetlujem, ze to uz nie je mozne, V podstate ma velmi komplikovanu povahu, a je velmi citlivy, az prehnane.Vobec ma nepocuva, vonku si ide po svojom, darmo ja kricim po nom, proste ma nerespektuje. Ked ho chytim za ruku, tak sa trha, ze pusti ma atd..Ma mladsieho brata 20 mesacneho, tomu len berie hracky a vsetko, tazko sa deli, vsetko je jeho, vynucuje si vsetko a hned!Az to nie je hned je zle, a ked mu nedovolim veci, alebo zakazem, place a rozhadzuje hracky vsade. Rozbija ich. Robi sceny, aj vonku, ze sa niekedy az hanbim pred ostatnymi matkami, ze ma dieta vobec nepocuva.Potom s placom pride musim ho zobrat na ruky a tam sa upokoji po case a je uz dobre. Myslim, ze aj dost lasky im davam.
Naozaj neviem ako dalej s nim. Napiste mi prosim Vas radu. Dakujem!!!
Odpovedá: Mgr. Miroslava Zimányiová
Možno by bolo vhodné vyhľadať detskú psychologičku a začať s ňou riešiť celkov situáciu okolo syna, priebežne s ňou konzultovať výchovné postupy. Masturbácia môže byť súčasťou toho celého.
• Masturbácia
, Autor: Registrovaný používateľ
Moje dieťa tiež masturbuje a to nemá ani 2 roky. Všade píšete že sa to nemá riešiť alebo že ho treba viac zamestnať a hlavne ho netrestať. Zle sa na to pozerá ak si kde-koľvek lahne a to robí...Kedy ho to prejde a ako treba riešiť takúto situáciu? Prečo to deti robia? Keď mu poviem aby to prestal robiť tak ma ignoruje akoby ma nepočul a robí to ďalej alebo prejde do inej izby a pokračuje...Niekedy ma to tak vytáča že...ale nič nepomáha. Skôr to robí ráno a keď je unavený. Už som rozmýšlala či nepôjdem za psychológom alebo sexuológom...len neviem kto ho potrebuje ja aby som si to nevšímala alebo on aby to nerobil - neviem prečo to robí...
Odpovedá: Mgr. Miroslava Zimányiová
Možno by bolo vhodné, keby ste sa porozprávali s vašim mužom - mohol by vám prezradiť, ako to s penisom funguje. Prípadne naozaj vyhľadajte sexuológa a on by mal byť schopný vám pomerne podrobne vysvetliť tieto prejavy u chlapcov.
Môže to byť pre vášho synčeka len spôsob, ako sa upokojiť, ako znížiť mieru napätia, stresu... Pre dieťa to nie je sexuálny zážitok v dospeláckom zmysle, je to niečo, čo v ňom vyvoláva príjemné pocity (ako sladkosť, pohladenie...)
• onanovanie
, Autor: Registrovaný používateľ
Dobrý deň,
pani doktorka, prosím Vás o radu, ako máme postupovať. moja 3 ročná dcérka v priebehu dňa veľmi často onanuje, trie sa o rohy fotele a podobne. Robí to vtedy, keď ju nevidíme. Ako máme na to reagovať? Viem že je to prirodzené a deti to robia , ale ako jej to vysvetliť, aby to nerobila, bojíme sa aby si neublížila a aby sme jej neublížili po psychickej stránke a ako preniesť pozornosť na niečo iné?
veľmi pekne ďakujeme za odpoveď.
zuzana
Odpovedá: Mgr. Miroslava Zimányiová
Keď ju zbadáte, je vhodné ju nežne a láskavo zobrať do náručia a spýtať sa jej trebárs na to, čo by rada robila, či si idete spolu čítať alebo sa nejako zahráte... Prípadne jej môžete vy ponúknuť nejakú hru. Skrátka sa jej v tej chvíli viac venujte.
Vysvetľovanie, aby to nerobila, asi nebude príliš účinné a vyvolá v dieťati dojem, že je na tom niečo zlé. No je to súčasťou normálneho sexuálneho vývinu dieťaťa, hoci niekedy veľmi častá masturbácia môže poukazovať aj na isté emocionálne ťažkosti dieťaťa (zvýšenú mieru úzkosti, málo podnetné prostredie...).
• masturbácia ročného bábätka
, Autor: Registrovaný používateľ
Dobrý deň, všimla som si tu, že viacere mamičky sa sťažujú na to ako ich detičky masturbujú. Ja mám dcérku, ktorá má 1 rok a štyri mesiace. Robí to každý deň pred zaspávaním už asi 2 mesiace. Stále leží na brušku, a hoci má plienku, dá si pod seba hračku s ktorou spí, alebo fľašku ak dopije mliečko a robí to na tom, až je celá spotená a rýchlo dýcha. Nechcela som veriť tomu, že je to masturbácia, ale je to tak. Nevieme, ako to mame dcéru odnaučiť. Zatiaľ sme to vyriešili tak, že sme jej z postieľky vybrali vankúš i paplonik a spí iba na holom madraci a bez hračiek a tak si nemá pod seba čo podložiť. Nechápeme s manželom, ako na to mohlo tak malé bábätko prísť. Veď to predsa nikde nevidela a nevieme, či jej to robí dobre cez tú plienku, ale asi áno, keď to robí aspoň 5x do dňa. Čím skôr ju to odnaučíme, tým lepšie, len nevieme ako. Ona sa vynašla v tej postieľke aj napriek tomu, že sme jej všetko vybrali. - otočí sa na bok a šúcha sa o tie drevené mriešky. Sme už z toho zúfalí. Prosím Vás poraďte nám, čo máme robiť, alebo na koho sa obrátiť. Veď to predsa u tak malého bábätka nie je normálne, a nechápeme ako ju také niečo mohlo vôbec napadnúť. Ďakujem Vám veľmi pekne za odpoveď
Odpovedá: Mgr. Miroslava Zimányiová
Onanovanie je bežné aj u takto malých detí. Pred zaspávaním sa upokoja týmto spôsobom. Môžete jej ponúknuť namiesto jej sebau(s)pokojovania nejakú inú aktivitu, ktorá by ju upokojila a pomohla jej zaspať - hladkanie po chrbátiku, čítanie rozprávky, masáž tela pred kúpaním atď.
Je to normálna vývinová fáza sexuality, už deti v maternici mávajú orgastické zážitky. Cez sebauspokojovanie sa človek dostáva s sexualite s druhým človekomv oveľa neskoršom období, no sexualita korení už v detstve.