Poradňa gynekológa

Poradňa gynekológa
16,919 otázok

Na vaše otázky odpovedá MUDr. Daniel Kelij , ktorý pracuje na Gynekologicko-pôrodníckej klinike Nemocnice AGEL Košice-Šaca

Viac informácií o odborníkovi sa dozviete tu.

Poznámka: Poradne odborníkov nemôžu v plnom rozsahu nahradiť osobnú návštevu lekára či priamu intervenciu odborníka.

Sponzor poradne: Poradňa gynekológa
  • Ruzovy vytok

    , Autor:

    Dobrý deň, prosím vás som v 9.tyzdni tehotenstva a mam už vyse týždna slabo ruzovy vytok, bolesti nemám žiadne ani pálenie svrbenie, či môžem s tým počkať do najbližšej poradne alebo je to niečo vážne? Ďakujem za odpoveď

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, do. 16 týždňa tehotenstva špinenie alebo ružový alebo krvavý výtok súvisí s nahlodávaním stien ciev a tvorením cievnych prepojení medzi choriónom (budúcou placentou) a stenou placenty. Podľa mňa sa nemusíte obávať, ak sa niečo má stať v takomto nízkom týždni, tak sa stane. Bez vyšetrenia sa však objektívne vyjadriť nedá. Odsledujte si to, môžete užívať Ascorutin 3x1 tbl. Pri pretrvávaní alebo zhoršení stavu navštívte Vášho obvodného gynekológa.

Podobné otázky

  • Tehotenstvo

    , Autor: Patiik

    Dobrý deň , prosím vss chcem sa opýtať , som 3x tehotná . 1teh missed v 7tt druhé s komplikáciou toxoplazmózy donosene dcéra je v poriadku a zdravá. Musela som si hneď pichat injekcie clexane a sledovaná na endokrinológii . Teraz 3 tehotenstvo mi vyšla 1 kontrola cez sviatky kde sa nerobilo potom celý týždeň dovolenka vzala ma až 2.1.2023 kde 8w2d bola akcia srdca a všetko Ok . Na hematologii som bola až dnes 11.01.23 kde mi dala injekcie aj železo. Povedala že už tam je problém so zrážanlivostou môžem vyť nejaký 9tt a 4 deň ak som sa na hematologiu dostala tak neskoro aka vysoká šanca je že sa mihlo niečo stať ? Berie aj Duphaston kvôli tomu že som v 6w2d bola na pohotovosti pre ružový výtok .

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, podľa mňa sa nemusíte obávať. V tomto týždni tehotenstva platí zásada “všetko alebo nič”, embryo sa buď uchytí alebo nie. Ak ste začali s aplikáciou nizkomolekulárneho heparínu podľa odporúčaní hematológa a na gynekologickej kontrole bude všetko v poriadku, nemusíte sa obávať.

  • Ružový výtok

    , Autor: Csadi11

    Dobrý večer.
    Chcela by som sa opýtať som v 9tt+5 tyždni. Od utorka beriem Dalacin V2% krem. Včera po aplikácii asi 30min. Som išla na WC a na papiery som mala ružový výtok. Bola som u lekára, ktorý ma skontroloval a povedal,že je všetko v poriadku. Povedal mi, že mám dobrať Dalacin (5dni). A dal mi 3x 1 tabletku ascorutin a megnésium.
    Chcem sa opýtať, či je normálne aby som mala ružový výtok viac dní. Ako dlho môže trvať. Z čoho môže byť tento výtok. Na kontrolu mam ist 13 steho. Ďakujem za odpoveď

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, ružový výtok, špinenie po utretí, či zakrvácanie do 16. týždňa tehotenstva je spôsobené tvoriacimi sa cievnymi prepojeniami medzi stenou maternice a choriónom, teda budúcou placentou. Je to pomerne časté. Ak boli výsledky vyšetrení v poriadku, nemusíte sa obávať. Pokračujte v nasadenej liečbe podľa odporúčania. Pri ťažkostiach alebo nejasnostiach navštívte Vášho obvodného gynekológa.

  • Placenta praevia

    , Autor: micka10

    Dobry den som v 18 tt hospitalizovana so slabym krvacanim a ruzovym vytokom na zaklade nizsie ulozenej placenty 2 stupen. Bola mi podana len jedna injekcia na zastavenie krvacania odvtedy len pri dlhsom stati a pohybe mam ruzovy vytok. Chcem sa opytat aka je sanca na normalne donosenie dietatka a ked ma prepustia domov co robit a co nie nakolko sa uz chcem vyhnut hospitalizacii, jedno dietatko doma mam ktore je male este. Dakujem

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, najvhodnejšie je pýtať sa priamo ošetrujúcich lekárov zdravotníckeho zariadenia, kde ste hospitalizovaná, ktorí sa Vám vedia najobjektívnejšie vyjadriť k nálezu, ako aj k ďalšiemu postupu. Vo všeobecnosti je pravdepodobnosť pôrodu v termíne pomerne vysoká, samozrejme plánovaným cisárskym rezom v 38. - 39. týždni tehotenstva. Je potrebné sa šetriť, nemusíte však iba ležať. Mali by ste sa však vyhýbať zdvíhaniu ťažkých predmetov, ako aj dieťaťa doma. Zatiaľ ste však podľa opisu iba v 18. týždni tehotenstva. Ak je placenta na prednej stene maternice, je možné, že sa ešte rastom maternice vysunie vyššie. Spôsob vedenia pôrodu záleží aj od typu vcestnej placenty. Nepoznám však bližšie informácie, USG nálezy, ani okolnosti, preto sa Vám neviem bližšie objektívne vyjadriť.

  • Ruzovy vytok

    , Autor: micka10

    Dobry den,chcem sa poradit a zaroven snad upokojit. Som v 18 tt preliecena cerstvo Dalacin a nasledne clotrimazol. Pri druhej tablete clotrimazolu som nasledujuci den rano mala akoby krvavu vlasovnicu vo vytoku a po 3tej tablete to iste ale jednorazovo rano. Druhy den po dobrati mi zacalo ruzove spinenie ktore je viac-menej len po wc na papieri. Vysetril ma gyn ze vypada byt vsetko v poriadku az na nizsie polozenu placentu. Prosim mam strach cim to ruzove spinenie je sposobene. Dakujem

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, príčin ružového výtoku môže byť viacero. Jednou z možných príčin je aj podráždenie sliznice pošvy aplikáciou vaginálnych preparátov. Ak boli všetky nálezy a výsledky vyšetrení v poriadku, nevidím dôvod na obavy. Takto sa Vám neviem bližšie objektívne vyjadriť. Odsledujte si to. Postupujte podľa odporúčaní Vášho obvodného gynekológa, ktorého v prípade nejasností alebo ťažkostí navštívte.

  • Ruzovy vytok

    , Autor: Nikol1122

    Dobry vecer. Som v 14tt. a posledne dni som mala problem s mykozou. Gynekolog mi odporucil canesten cipky. Uzila som uz tretiu cipku, no dnes vecer som mala na toaletnom papieri ruzovy vytok. Slaby. Mam pocit, ze to ma nieco spolocne s tou mykozou a cipkami. Co si myslite vy? Mam ist radsej urychlene na pohotovost? Dakujem pekne.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, špinenie do 16. týždňa tehotenstva môže súvisieť aj s tvoriacimi sa cievnymi prepojeniami medzi stenou maternice a choriónom, teda budúcou placentou. Nevylučujem však aj súvis s podráždením vaginálnych slizníc vplyvom mykózy. Takto sa V8m však neviem bližšie objektívne vyjadriť. Odsledujte si to. Pri ťažkostiach alebo nejasnostiach navštívte Vášho obvodného gynekológa.