Poradňa gynekológa a pôrodníka

Poradňa gynekológa a pôrodníka
20,765 otázok

Na vaše otázky odpovedá MUDr. Daniel Kelij, MPH, ktorý pracuje na Gynekologicko-pôrodníckej klinike Nemocnice AGEL Košice-Šaca

Viac informácií o odborníkovi sa dozviete tu.

 

Poznámka: Poradne odborníkov nemôžu v plnom rozsahu nahradiť osobnú návštevu lekára či priamu intervenciu odborníka.

Sponzor poradne: Poradňa gynekológa a pôrodníka
  • Inofolic

    , Autor: Kami9968

    Dobrý deň,
    mám otázku ohľadom Inofolic combi premium. Doktorka mi ho odporučila z dôvodu nepravidelnej menštruácie a neskôr na plánované tehotenstvo. Po prvom mesiaci užívania som zbadala zmeny, výraznejšie príznaky ovulácie a v priebehu užívania 3 mesiacoch mi prichadzala menštruácia presne na deň podľa výpočtu. Už 2 mesiace neužívam výživový doplnok a menštruácia sa mi znovu rozhadzala. Moja otázka preto znie, môžem užívať tento doplnok aj vyše roka na pravidelnú menštruáciu keďže tohto roku neplanujeme bábätko. Nebude mať po čase zníženú účinnosť pri dlhom užívaní?
    Za odpoveď vopred ďakujem.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij, MPH

    Dobrý deň, spomínaný výživový doplnok Inofolic môžete užívať aj dlhodobejšie, aj keď neplánujete tehotenstvo. Na znížený účinok by to nemalo mať žiaden vplyv.

Podobné otázky

  • krvácanie mimo cyklu

    , Autor: Registrovaný používateľ

    Dobrý deň, rada by som poprosila o radu. V posledných mesiacoch mám problém s krvácaním mimo cyklu. Antikoncepciu som užívala od mojich šestnástich rokov kvôli silnej menštruácii. Po štyroch rokoch som antikoncepciu vysadila a pri zmene gynekológa mi bola diagnostikovaná vrodená chyba maternice uterus bicornis, avšak pri laparoskopii s hysteroskopiou lekár povedal, že by som nemala mať problémy s otehotnením a vynosením dieťaťa, pretože síce to nebolo operovateľné, ale ako som pochopila, tak nie je u mňa problém s plodnosťou a odporúčil mi lekár aby som naspäť nasadila antikoncepciu, pretože môžem po tomto zákroku ľahko otehotnieť. Po spätnom nasadení antikoncepcie sa mi aj po 4 mesiacoch užívania objavovalo krvácanie aj v strede cyklu, čiže môj gynekológ odporúčil aby sme zmenili antikoncepciu. Odvtedy sme vystriedali 3 ďalšie antikoncepcie a ani jedna nesadla (taký problém som pred rokmi s prvou antikoncepciou nemala a sadla hneď len po prvom mesiaci špinenia a potom všetko bolo v poriadku). Rozhodla som sa teda antikoncepciu úplne vysadiť, pretože po 3 rokoch skúšania štyroch antikoncepcií som nechcela znova ďalšiu. Tu nastal problém, po vysadení som mala klasicky menštruáciu, potom po 30 dňoch znova prišla bez problémov aj keď nie na čas. Odvtedy som v začarovanom kolotoči a reálne menej dní v mesiaci krvácam než nekrvácam. Mám menštruáciu týždeň, potom som 4 dni bez, potom dva dni slabo krvácam, potom len špinenie, znova pár dní pokoj a zasa krvácanie. Gynekológ mi robil výter z krčka maternice - všetko v poriadku, teraz mi prišli výsledky z hormonálneho profilu - tiež všetko v poriadku. Momentálne mám nasadení Dughaston na 10 dní a k tomu som si dokúpila vitamíny INOFOLIC Combi premium . Vedeli by ste mi prosím poradiť, čo môže byť za týmto mojim problémom? Gynekológ mi chce naspäť nasadiť znova antikoncepciu, ale to som už odmietla. Ďakujem veľmi pekne.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij, MPH

    Dobrý deň, vrámci vrodenej chyby maternice, kedy sú prítomné dve dutiny, či už sa jedná o uterus duplex alebo uterus bicornis môže každá dutina maternice fungovať samostatne, to znamená, že nemusí byť prítomný symetrický rast sliznice, ako aj jej odlučovanie, čo sa prejavuje vo forme krvácania, či už z oboch dutín súčasne alebo krváca každá dutina samostatne po sebe. Užívaním antikoncepcie sú tlmené vaječníky, ako aj obe dutiny maternice, teda rast aj odlučovanie sliznice je pod vplyvom užívaných hormónov. Neviem sa Vám takto bližšie objektívne vyjadriť. Pri pretrvávaní ťažkostí s krvácaním bude vhodné porozmýšľať napríklad o diagnostickej hysteroskopii.

  • Meškanie menštruácie od plánovania bábätka

    , Autor: Papučka

    Dobrý deň s manželom sa snažíme o druhé bábätko asi 4 mesiace a ako sme sa zacali snažiť tak my neprichádzala menstruacia mysleli sme si že som tehotná urobila som si test bol negatívny bola som u svojho gynekológa nebola som tehotná pichol mi injekciu na vyvolania další mesiac to iste sa mi stalo kúpila som vitamíny inofolic a folandrol jeden mesiac mi prišla menstruacia na čas tak som bola zasa rada že keď som neni tehotná aspoň sa mi menstruacia umudrila lenže tento mesiac zasa mi neprišla a mala som dva dni spinenie ale menzes neprišiel a test my vyšiel negatívny v čom môže byt problém môžem mat nejaký hormón znížený ?

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij, MPH

    Dobrý deň, príčin môže byť viacero. Najskôr je opäť nutné vylúčiť tehotenstvo. Tehotenský test realizovaný skôr ako na 14. deň meškajúcej menštruácie môže byť falošne negatívny. Ak sa vylúči tehotenstvo u Vášho obvodného gynekológa, ten Vám vie predpísať lieky na úpravu cyklu, prípadne môže skontrolovať hormonálny profil.

  • inofolic combi

    , Autor: macik337

    dobry vecer mam otazku...prosim vas je mozne ked uzivam inofolic combi ze mam uz.19den ms? je mozne ze sa mi tak upravuje menzes ked bol predtym nepravidelny? dakujem

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij, MPH

    Dobry deň, nepoznám žiadne bližšie informácie ani okolnosti, ale ak Vám menštruácia trvá už 19 dní, nie je to úplne v poriadku. Pri pretrvávaní ťažkostí odporúčam navštíviť Vášho obvodného gynekológa.

  • Menštruačné problémy

    , Autor: irenka

    Dobrý chcem sa spýtať vždy som mala pravidelnu 7 dňovú menštruáciu posledne tri mesiace mi začala meštruacia haprovať väčšinou to teraz trvá 8/9 dní neviem čím to môže byť ináč my bolo diagnostikane PCO nasadila mi gyn. INOFOLIC COMBI užívam ho len týždeň môže to byť tým že sa upravuje cyklus alebo mi to všetko môže rozhádzať mám ďalej pokračovať s inofolicom alebo dať si pauzu tieň po 5-tych dňoch užívania inofolicu ma začalo pichať podbruškom.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij, MPH

    Dobrý deň, nie je až tak podstatné, či žena menštruuje 7 či 9 dní, ak je cyklus pravidelný. Pokračujte v užívaní Inofolicu a odsledujte si to. V prípade akýchkoľvek ťažkostí alebo nejasností navštívte Vášho obvodného gynekológa.

  • vysadenie antikoncepcie

    , Autor: sophie1

    Dobry den, ked dcera mala 5mesiacov som zacala brat antikoncepciu, a brala som ju pravidelne skoro 3 roky. V oktobri minuly rok som po dostaveni sa mensttuacie uz nezacala brat tabletky, stopla som ich uplne.prva menstruacia sa dostavila na dva dni a to na 41.den. medzitym som si urobila tehotensky test ale bol negativny. Teraz cakamna dalsiu,30ty den, stale nic. Tehotensky test som ai robila ale je negativny. Bola som u gynekologa ale vraj je to normalne po vysadeni antikoncepcie a vraj mam cakat. Snazime sa s manzelom o druhe dieta, ale nedari sa, pri prvom som necakane otehotnela po vysadeni tabletiek po 9rokoch, hned 4 mesiace po vysadeni, menstruaciu som mala kazdy druhy mesiac. Chcela som sa spytat ci je to normalne a kolko mam este cakat na dostavenie menstruacie.Mam 28 rokov. Dakujem

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij, MPH

    Dobrý deň,
    nerozumiem celkom presne kde je problém. Ak ste aj po vysadení prvej antikoncepcie mali nepravidelný cyklus (píšete cca každé dva mesiace), ide o váš charakteristický cyklus a ani po vysadení tejto antikoncepcie sa nezmení. Je preto veľmi pravdepodobné, že bez liekovej intervencie sa to nezmení. Skúste začať s užívaním Inofolic 2x denne.