Poradňa gynekológa a pôrodníka

Poradňa gynekológa a pôrodníka
20,990 otázok

Na vaše otázky odpovedá MUDr. Daniel Kelij, MPH, ktorý pracuje na Gynekologicko-pôrodníckej klinike Nemocnice AGEL Košice-Šaca

Viac informácií o odborníkovi sa dozviete tu.

 

Poznámka: Poradne odborníkov nemôžu v plnom rozsahu nahradiť osobnú návštevu lekára či priamu intervenciu odborníka.

Sponzor poradne: Poradňa gynekológa a pôrodníka
  • Menštruačné problémy

    , Autor: irenka

    Dobrý chcem sa spýtať vždy som mala pravidelnu 7 dňovú menštruáciu posledne tri mesiace mi začala meštruacia haprovať väčšinou to teraz trvá 8/9 dní neviem čím to môže byť ináč my bolo diagnostikane PCO nasadila mi gyn. INOFOLIC COMBI užívam ho len týždeň môže to byť tým že sa upravuje cyklus alebo mi to všetko môže rozhádzať mám ďalej pokračovať s inofolicom alebo dať si pauzu tieň po 5-tych dňoch užívania inofolicu ma začalo pichať podbruškom.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij, MPH

    Dobrý deň, nie je až tak podstatné, či žena menštruuje 7 či 9 dní, ak je cyklus pravidelný. Pokračujte v užívaní Inofolicu a odsledujte si to. V prípade akýchkoľvek ťažkostí alebo nejasností navštívte Vášho obvodného gynekológa.

Podobné otázky

  • Menštruačné problémy

    , Autor: Dada55

    Dobrý deň prajem. Chcem sa spýtať tento mesiac som mala od 24.9 do 26.9 menštruáciu. Obvykle mávam tak 4-5 dní. Dnes 27.9 som nekrvácala celý deň, až na večer. Ako je možné, že celý deň som nekrvácala, ale až teraz na večer? Môžem mať 2x menštruáciu za mesiac alebo je to v poriadku? Také sa mi ešte nestalo, tak preto sa pýtam. Teraz večer som mala aj také zrazeniny z krvi. Bola som chorá pár dní dozadu, mala som aj stresy a užívala som aj veľa vitamínu C. Nemohlo by to byt pripadne spôsobene tým? Antikoncepciu neužívam a tehotná nie som. Ďakujem za odpoveď.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij, MPH

    Dobrý deň, niekedy môže byť menštruačné krvácanie menej intenzívne, prípadne môže začať krvácaním a pokračuje ešte pár dňovým špinením. Je možné, že spomínané krvné zrazeniny Vám urobili v krčku "zátku", preto ste celý deň nekrvácali a až po nahromadení krvi v maternici sa vplyvom tlaku a gravitácie koagulá so zátkou uvoľnili. Ak má aj žena v priebehu 30 dňového mesiaca menštruáciu dvakrát, jedná sa už o ďalšiu menštruáciu, teda krátky menštruačný cyklus. Ak ste začali mať menštruáciu od 24.09.2023, pravdepodobne Vám menštruácia ešte trvá. Vitamín C môže mať vplyv na menštruačný cyklus, ako aj na intenzitu, či trvanie menštruačného krvácania. Odsledujte si to. Takto sa Vám neviem bližšie objektívne vyjadriť. Pri ťažkostiach alebo nejasnostiach navštívte Vášho obvodného gynekológa.

  • Menstruačne problémy

    , Autor: Sophia781875

    Dobrý deň pán doktor chcela by som sa opýtať všetko bolo v poriadku až kým sa mi moja posledná menštruacia nepretiahla na 10 dní ( čo sa mi ešte nikdy nestalo ) .Myslela som že tým to konči ale sotva prešlo 9 dní a znova som ju dostala aj s oveľa silnejšimi bolestiam ako je obvyklé .Dlhodobo užívam antikoncepciu a nikdy taký problém nebol .Momentálne užívam aj ATB no nemyslím že by to mohlo mať s hormónmi nejaký súvis .Ďakujem za odpoveď

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij, MPH

    Dobrý deň, s najväčšou pravdepodobnosťou mali práve antibiotiká vplyv na menštruačný cyklus. Niektoré antibiotiká môžu ovplyvňovať účinok hormonálnej antikoncepcie, v zmysle jeho zníženia, čo mohlo spôsobiť dlhšie krvácanie. Nepoznám však bližšie informácie, druh užívaných antibiotík ani ďalšie okolnosti, preto sa Vám takto neviem bližšie objektívne vyjadriť. Ak sa však jedná o antibiotiká, ktoré majú vplyv na účinok hormonálnej antikoncepcie, je potrebné sa počas celého užívania, ako aj najmenej 7 dní po doužívaní antibiotík, chrániť aj doplnkovo (používať kondóm). Pri ťažkostiach alebo nejasnostiach navštívte Vášho obvodného gynekológa.

  • Menštruačné problémy

    , Autor: Jaaanka o

    Dobrý deň chcela by som sa opýtať.
    S partnerom mávame vždy chránení styk a dosť pravidelne na posledy 28.4. Na druhý deň 29.4. Sa objavilo špinenie až krv prebiehalo to ako pri meštruacii no menštriácia mala prísť až o 4 dni dnes je 1.6. Už mám špinenie ako pred menštruáciou menštruaciu mám dostať až 3.6.
    Pre ujasnenie Meňstruaciu mávam 2-3 dni už 4. mesiac.
    Je to nejaký závažný problém? Priradzujem to k tmu že sa menštruacia dostavila skôr ale však nie vždy špinenie/krvácanie nebolo silné vždy.
    Mohli by ste mi to ujasniť ? Mám obavy.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij, MPH

    Dobrý deň, je možné, že sa Vám menštruačný cyklus za posledné mesiace skrátil o pár dní. Nie je to nič mimoriadne. Predpokladám hormonálnu príčinu. Príčin špinenia však môže byť viacero, jednou z ďalších možností je aj vznik drobných trhliniek sliznice pošvy, prípadne krčka. Ak nemáte iné ťažkosti, nevidím v tom problém. Takto sa Vám však neviem bližšie objektívne vyjadriť. Za predpokladu chráneného pohlavného styku tehotenstvo nepredpokladám. Odsledujte si to. Pri ťažkostiach alebo nejasnostiach navštívte Vášho obvodného gynekológa.

  • Menštruačné problémy

    , Autor: Sofia123

    Dobry deň, potrebovala by som radu sama s tým nestačím????
    Dlho dlho mi menštruácia chodila pravidelne každý mesiac a pravidelne tak 4 občas 5 dní.
    No posledný mesiac (marec) som nemala vôbec. A tento mesiac mi trvá už asi 10 dní. Je to veľmi čudné a celkom ma trápi čo sa deje

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij, MPH

    Dobrý deň, príčin znepravidelnenia menštruačného cyklu môže byť viacero. Nepoznám však žiadne bližšie informácie, ani okolnosti, preto sa Vám neviem takto bližšie objektívne vyjadriť. Odporúčam navštíviť Vášho obvodného gynekológa, ktorý na základe vyšetrení zistí možnú príčinu a určí další postup.

  • Menštruačné problémy

    , Autor: Dada55

    Dobrý deň prajem, chcem sa spýtať. 14.2 som mala nechránený pohlavný styk a 7.3 som mala menštruáciu, ktorá trvala normálne 4 dní, ale pred samotnou menštruáciou som mala takú hnedú krv a trvalo to 3 dní a následne sa mi spustila menštruácia. Je to v poriadku? Nemusím si teda robiť test, nakoľko som mala svoje dni? Teraz mám také mierne bolestí v podbrušku. O 4 dní mi začínajú plodné dni a moze to byť tým spôsobené tie bolestí? Sú len občasné a nie je to stále. Ďakujem za odpoveď.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij, MPH

    Dobrý deň, za predpokladu nechráneného pohlavného styku sa tehotenstvo vylúčiť nedá, aj keď na základe opisu je pomerne málo pravdepodobné. Odsledujte si to. Pre jednoznačné potvrdenie alebo vylúčenie tehotenstva navštívte Vášho obvodného gynekológa.