Poradňa gynekológa

Poradňa gynekológa
10,969 otázok

Na vaše otázky odpovedá MUDr. Daniel Kelij , ktorý pracuje v Nemocnici AGEL Košice-Šaca.

Viac informácií o odborníkovi sa dozviete tu.

Poznámka: Poradne odborníkov nemôžu v plnom rozsahu nahradiť osobnú návštevu lekára či priamu intervenciu odborníka.

Sponzor poradne: Poradňa gynekológa
  • Vaginálna mykóza

    , Autor:

    Dobrý deň , mám doma 2 mesačnú dcérku od pôrodu som nemala menzes ale pred týždňom sa objavil výtok vodovy bez zapachu teraz sa zmenil na bielo žltý hrudkovity bez zápachu použila som 3x rosalgin lebo uz to svrbelo a stipalo a výtok sa akoby znasobil a teraz sú ho obrovské hrudy a stipe a svrbí stále je to začervenane a podrazdene aj zvnútra aj z vonka mala je po očkovaní takže si nemôžem dovoliť ísť teraz k doktorovi keďže plače neustále . Ďakujem pekne za odpoveď

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, podľa všetkého máte vaginálnu mykózu, ktorú už voľnopredajnými prípravkami nepreliečite. Čas zájsť k obvodnému gynekológovi si určite nájdite, nasadí Vám potrebnú liečbu.

Podobné otázky

  • mykóza

    , Autor:

    Dobrý deň, s manželom sa snažíme už pol roka o druhé bábätko, no zatiaľ sa nám nedarí. Do menzesu mám ešte týždeň, testovať je ešte skoro... začala má trápiť vaginalna mykóza, výtok. V lekárni mi poradili tabletky Clotrimazol Al 200. Moja otázka, možno blbá....ale ak by sa nám tento mesiac pošťastilo, ublížila by som plodu použitím tohto lieku? Vopred dakujem za Vašu odpoveď

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, ako preventívne opatrenie je vhodnejšie vyhnúť sa užívaniu lieku u v 1. trimestri tehotenstva. Počas tehotenstva možno vykonať liečbu, no tabletu je nutné zavádzať bez použitia aplikátora. Zárodku neuškodíte, nemusíte sa obávať.

  • Neutíchajúca vaginálna mykóza

    , Autor:

    Dobrý deň pán doktor. Pred týždňom 24.6. som bola u mojej doktorky s problémom výtoku a nepríjemného, palivého pocitu v pošve. Predpísala mi Clotrimazolum vaginálne tablety aj masť, ktoré som ešte v ten deň aj začala brať. 25.6. som cestovala do USA, kde sa práve aj do polovice Augusta budem teraz nachádzať. Tablety som brala iba 3 dni (formou jedna ráno a jedna večer), masť si nanašam do dnes aj trikrát denne. Dnes je to šiesty deň od začatia liečby a mám pocit ako keby som sa nachádzala znova na začiatku. Počas brania tabliet som pociťovala úľavu, no po dobratí sa symptómy znova vracajú. Doktorka mi predpísala 2 balenia tabliet aj masti a preto teraz neviem, či začať odznova brať tablety (no 6 dňovou formou jedna večer), alebo počkať na menštruáciu (o 7 dní) a v prípade ak symptómy diskomfortu a pálenia nezmiznú, začať s liečbou vaginalnych tabliet odznova. Dopredu ďakujem za odpoveď.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, ak ťažkosti pretrvávajú, liečbu zopakujte. Po menštruácii si stav odsledujte. Ak budú ťažkosti pretrvávať, bude nutné liečbu zmeniť.

  • Mykoza

    , Autor: Miriam

    Dobry deň pán doktor chcela by som sa spytat z akého dôvodu v tele vznikne vaginalna mykoza? A je normalne keď sa aj často opakuje? Na internete som čítala že to môže spôsobovať aj antikoncepcia alebo velka konzumácia sladkosti..Vedeli by ste poradiť niečo čo rýchlo zaberie a je to voľnopredajne? Nemôžem ist momentálne k môjmu gynekológovi

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, vaginálna infekcia, medzi ktorú patrí aj mykóza vzniká pri porušení rovnováhy vaginálnej mikroflóry. Hormonálna antikoncepcia vo forme tabliet na to vplyv nemá. Nadmerná konzumácia niektorých druhov jedál ako aj užívanie antibiotík môže ovplyvniť mikroflóru v pošve a vznik mykózy. Odporúčam užívanie vaginálnych probiotík, aplikáciu vaginálnych vyplachov, napr. Clogin alebo Rosalgin, prípadne voľnopredajný Canesten krém. Pri pretrvávaní ťažkostí odporúčam návštevu Vášho obvodného gynekológa.

  • NEUSTÁLA MYKÓZA

    , Autor: Kristína

    Dobrý deň Pán doktor,obraciam sa na Vás s prosbou o radu.Už dlhšie ma trápi vaginálna mykóza ( 7mesiacov cca),keď som dostala mykózu prvýkrát,tak som si dala nejaké vaginálne čapíky a krém zvonka..prešlo mi to a potom o mesiac sa mi to vrátilo znovu. Tak som si v lekárni kúpila vaginalne čapiky casten ktoré mi pomohli len na krátko.Možno na dva týždne a potom som to mala znovu.Neskôr som si čítala recenzie na fórum že je dobrý vnúrorný krém jenamazol2%,tak som si ho dávala zabral mi. O mesiac od liečby sme išli s priateľom na kúpalisko kde som to znovu chytila..asi zo sauny..:( a vtedy to začalo.v ten deň v noci nehorázne svrbenie a pálenie vagíny počas spánku,hneď som si to namazala canestenom a zaviedla znovu jemamazol2%, mala som to nonstop vkuse ,na internete som si našla ešte že vyplachovanie octom zriedeným s vodou to som si robila veľakrát .... potom už som nevedela čo stým tak som išla ku gynekológovi (bola to moja prvá priehliadka) a doktor mi zobral kuktiváciu na rozbor,o týžden mi volal s výsledkami a povedal mi, že tam mám baktérie z OBOCH konečníkov a nejakého streptokoka alebo stafylokoka,povedal mi že má výtok taký že do zelena.. a že mám sladkú kvasinku (čiže kvasinky z cukru ,cukor som už úplne vylúčila zo svojho života ,žiadne sladkosti nič...)což ma dosť zarazilo. Mykózu som mávala vždy po menzese.Keď mi mykoza znovu prišla tak som išla za doktorom nech mi nato niečo predpíše predpísal mi nejakú jednodnovú tabletku (pretože som mala akurat 2dni pre dostanim menstruacie) a na vonkajsie pouzitie krém BATRAFEN ktorý je pre mňa veľmi dobrý a naozaj mi pomáha zvonka.Keď som mala už po menstruácii znovu som dostala tú mykózu tak som hneď bežala k doktorovi ,predpísal mi antibiotiká POLYGYNAX a mastičku na vonkajšie použitie FUNGICIDIN ktorý môžem povedať mi nepomohol na vonkajšie použitie,tak som hneď siahla po kreme BATRAFEN:).. tie antibiotika je v jednej krabicke 6ks ale mne predpisal 12ks.Využívala som všetky. Ked som ich dobrala mala som pokoj až dokiaľ sme si nedali s priateľom sex (s kondómom) a vtedy znovu som začala mať výtok (taký žltý a taky hustejsi mne to pripadalo ako hlien) tak som si dala jenamazol2% už mám druhú tú trubičku ešte mám jednu si dať keďže to je na 3dni.. ale cítim z neho úľavu ,a davam si ho pred spánkom,cize cez den mi vyteka von ,spolu aj stým žltým výtokom
    Takže moje otázky na Vás sú:
    1. Je normálne keď som si dala jenamazol2% a keď mi vyteká von ten biely krém tak je vyteká spolu sním aj ten žltý výtok?
    2. Môžem jenamazol opakovať? dokiaľ by mi prestal vytekať aj so žltým výtokom?
    3. Mala by som po použití jenamazolu si kúpiť probiotické čapíky?
    4. Keď som si robila výplach octom nenarušila som si vaginálnu flóru ?
    5. Čo by ste mi Vy odporučili a poradili?
    Ďakujem za váš názor na toto ochorenie budem veľmi rada a vďačna ked mi odpíšete.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, pri chronických a opakujúcich sa mykózach by bol vhodné, aby bol preliečený aj Váš partner, keďže problém sa Vám väčšinou vráti po pohlavnom styku. Infekciu z verejných kúpalísk a wellness centier veľmi neovplyvníte. Čo sa týka liečby, závisí od aktuálnych výsledkov kultivácie a citlivosti. Skúste užívať vaginálne probiotiká, aplikovať si vaginálne výplachy Cloginom alebo Rosalginom, používať intímne mydlá. Pri častom užívaní jedného a toho istého prípravku už liečba nemusí byť až tak účinná, treba na to myslieť. Všetky vaginálne prípravky sa aplikujú večer pred spaním, práve preto, aby sa dôkladne cez noc rozpustili a zaúčinkovali a nevytiekli z pošvy. Ráno môžu byť prítomné výtoky so zvyškom vaginálnych tabliet. Postupujte podľa odporúčaní obvodného gynekológa a v prípade akýchkoľvek nejasností alebo ťažkostí ho kontaktujte.

  • Vaginálna mykóza

    , Autor: lola22

    Dobrý deň, už 4 mesiace ma trápi vaginálna mykóza (nepríjemné svrbenie a sčervenanie v oblasti bikín), bola som aj pri gynekológovi a predpísal mi macmiror compex, masť a nejaké tabletky. Užívala som ich ale ale nepomohlo mi to. Kúpila som si canesten kombi, tiež mi to nepomohlo. Prosím, odporučte mi niečo, čo by mi zabralo, respektíve ako by som to mala liečiť? Ďakujem.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň,
    ak vám tieto liečivá nepomohli, je možné, že sa nejedná o mykózu, môžte mať alergiu alebo inú napr. bakteriálnu infekciu,
    navštívte opätovne gynekológa , prípadne kožného lekára
    s pozdravom