Dobrý deň...Mám otázku ako naučiť dcérku, aby večer zaspala...Dcérka má rok a pol. Cez den nemam žiadny problém, že by mi utekala z postele, ale večer už mam niekedy vlasy hore dupkom, lebo nič nerobím len ju stále ukladám...Neviem čím to je...Cez obed pekne leží, niečo si mrmle, hrás sa s perinou a mackom, ale večer je to uplny opak...stále ju musím ukladať...už som skusala jej nechat aj zasvietene nočne svetielko, aj som jej čitala, rozpravala som jej niečo, lahla som si ku nej...skusala som všetko...a už ma nebaví ju stale davať večer spať aj 10x ... už večer chcem mať klud o tej 20tej a myslím si, že dieťa by už o takom čase - hlavne v jej veku malo dávno spinkať...Pekný deň a ďakujem za radu :-)

Odpovedá: Mgr. Miroslava Zimányiová
Večerné zaspávanie je iné - všade je tma, fantázia dieťaťa má teda oveľa širšie pole pôsobnosti a tak dieťa môže byť úzkostnejšie.
No niekedy je to len o tom, že dieťa spí počas dňa toľko, že o ôsmej ešte nie je do postele zrelé. Je mu to priskoro. Niekedy pomôžu rozprávky z cédečka, ktoré dieťa počúva v posteli a postupne sa stíši a zaspí, inokedy treba posunúť čas ukladania do postele, niekedy zase zaberie, ak dieťa ukladá na spánok napr. otec.
Podobné otázky
• Vecerne zaspavanie
, Autor: Registrovaný používateľ
Dobry vecer,
Moja 25 mesacna dcera uz par dni odmieta spat vo svojej postielke. Doteraz sme nemali ziadne problemy, uz od 8 mesiacov spi sama vo svojej izbe aj postielke. Pred par dnami sa vsetko zmenilo a zacala hystericky plakat az vrieskat a odvtedy spi s nami v posteli. Vyzera to, akoby sa bala tam byt sama, neviem ci mala zly sen a teraz sa tam boji sama. Pred par dnami jej manzel zabudol dat po vecernom kupani plienku a tak sa potom rano zobudila s velkym placom a samozrejme vsetko bolo pocikane (nacvik na nocnik sme zacali len nedavno), neviem ci sa toho zlakla a od toho vecera uz nechce spat v postielke. Snazim sa najst vysvetlenie na zmenu spravania. Mame tiez 8 mesacneho synceka, ktoreho vzdy kojim v spalni na posteli, ale uz aj on spi vo svojej izbicke z postielke. Neviem, ci sa az teraz a takto prejavuje jej ziarlivost, lebo doteraz vobec neziarlila a nemala taketo prejavy, ci sa snazi ziskat nasu pozornost. Prosim poradte mi ako spravne postupovat a neurobit chybu. Zda sa mi, ze jej aj idu zuby, zadne stolicky a samozrejme sme aj v obdobi vzdoru. Dakujem za odpoved.
Inga
Odpovedá: Mgr. Miroslava Zimányiová
Môže to byť len prechodná zmena, ktorá môže súvisieť jednak s rastom zubov, jednak napr. s tým, že dieťa má bujnú fantáziu (primerane veku) a rôzne obrazy, ktoré sa mu vynárajú napr. v tme, ho môžu strašiť a desiť viac, než dokáže samo zvládnuť. Preto uteká za vami, hľadá podporu, útechu, bezpečie. Môžete skúšať chodiť ju uspávať v jej posteli v jej izbe, aby sa neviazala na vašu posteľ a izbu, no ak by silno negatívne reagovala aj na túto možnosť, je vhodné postupovať po malých krôčikoch pri návrate späť do jej vlastnej postele.
• vecerne zaspavanie na prsniku
, Autor: Registrovaný používateľ
dobry den, moj syn ma 7 tyzdnov a uz druhy tyzden mi vecer nezaspi inak nez na prsniku pri mne v posteli. Predtym sice zaspal na prsniku,ale nechal sa prelozit do postielky. Teraz sa po par minutach v postielke zobudi a place. Utisit sa da len na prsniku, pripadne mi zaspi na pleci a po prelozeni do postielky cely kolotoc odznova zacne...
Viem ze je este malicky,ale bojim sa ze mu to ostane a to nechcem....uz teraz mam bolave prsia z toho uspavania a zle sa vyspim ked syncek spi pri mne.
Do postele som ho prvykrat dala pred asi tyzdnom ked vecer strasne vrieskal. Vtedy som prisla na to ze ma skryty reflux, pali ho zaha, k tomu mava aj koliky.
Asi je to moja chyba,ze som ho zacala davat k sebe,ale inak je vecer neutisitelny a nevieme ho inak uspat. Cez den zaspi sam v kociku na balkone alebo mi zaspi na rukach,v satke,na pleci...kym sa neobjavil reflux,vedel sam zaspat aj v lehatku.
Dudlik nam nepomaha a ak mu ho opakovane davam do ust,rozhneva sa a spusti velky plac.
Kazdy vecer skusam dat ho najprv do postielky nakojeneho a uspat alebo len ho privinut k sebe v posteli, ale ked spusti plac ako o zivot, skoncime na prsniku....
Mam to a ako riesit uz teraz alebo pockat kym bude starsi?
.dakujem
Odpovedá: Mgr. Miroslava Zimányiová
Môžete aspoň skúšať, či niečo nezaberie. Môžete mu skúšať dať do ústočiek kĺbik vášho zohnutého malíčka, na chvíľku, aby sa utíšil. Môžete mu skúsiť dať do postieľky vami ponosené tričko alebo pyžamo, aby vás cítil, keď ho preložíte do postieľky. Môžete skúsiť dať mu do postieľky valec z deky (môže byť zabalený v návliečke, aby nedráždil jeho dýchanie) a dieťa dať ležať na bok alebo polobok a oprieť chrbátikom o valec. Bude mať pocit, že tam niekto je s ním, pocit opory.
Prípadne konzultujte s lekárom, či by nebolo vhodné kvôli refluxu dať ho ležať na mierne šikmú podložku, rovnomerne vyvýšenú - či by sa tým nezmienili dôsledky refluxu a tým by sa dieťa mohlo upokojiť.
• časte nočné budenie
, Autor: Registrovaný používateľ
Dobry den! Chcala by som sa poradit ohladne nocneho budenia. Moj 6 mesacny syn sa uz mesiac budieva v noci niekedy aj 8 az 10 krat (od tej tretej hodiny je to skoro kazdu polhodinku). Dovtedy sa budieval 2 krat za noc a zaspaval uz o 20 hodine a vstaval o 6 hodine rano. Teraz vecerne zaspavanie nam trva aj 2 hodiny a rano vstava niekedy uz o 5 az 6 hodine. Zatial ho kojim, ale uz som skusala aj dojcenske mlieko, ale efekt je ten isty. Uz ma aj 2 zubky a nasa pani doktorka povedala, ze to mozu byt dalsie zubky (neviem aky dlhy cas sa mozu prerezavat zuby, ale mesiac sa mi uz da dost dlhy). Vsetko zacala v case, ked maly zacal intenzivnejsie liezt a uz sa stavia aj na nozicky. Cez den nam od narodenia spava dost zle, takze k tomu tie noci je uz katastrofa. Prosim Vas o radu ako dalej, lebo uz sme vyskusali rozne alternativy (na obed dostala uz zeleninu s masom, skusali sme aj ryzovu kasu pred spanim). Potesi ma kazda rada, co by Vas napadla. Vopred dakujem.
Odpovedá: Mgr. Miroslava Zimányiová
Deti horšie spávajú z rôznych dôvodov. Niekedy sú to zúbky, inokedy predchorobie, horúce noci...
Vyskúšajte ho preložiť nadránom k sebe do postele, keď sa zobudí okolo tej tretej a uvidíte, či sa nevyspí bez budenia on aj vy.
Vekom sa spánok určite stabilizuje.
A pokúste sa zariadiť si nejaký čas na to, aby ste sa občas vyspali do sýtosti - ak bude dieťa strážiť otec alebo niekto z príbuzných.