dobry den, moj syn ma 7 tyzdnov a uz druhy tyzden mi vecer nezaspi inak nez na prsniku pri mne v posteli. Predtym sice zaspal na prsniku,ale nechal sa prelozit do postielky. Teraz sa po par minutach v postielke zobudi a place. Utisit sa da len na prsniku, pripadne mi zaspi na pleci a po prelozeni do postielky cely kolotoc odznova zacne...
Viem ze je este malicky,ale bojim sa ze mu to ostane a to nechcem....uz teraz mam bolave prsia z toho uspavania a zle sa vyspim ked syncek spi pri mne.
Do postele som ho prvykrat dala pred asi tyzdnom ked vecer strasne vrieskal. Vtedy som prisla na to ze ma skryty reflux, pali ho zaha, k tomu mava aj koliky.
Asi je to moja chyba,ze som ho zacala davat k sebe,ale inak je vecer neutisitelny a nevieme ho inak uspat. Cez den zaspi sam v kociku na balkone alebo mi zaspi na rukach,v satke,na pleci...kym sa neobjavil reflux,vedel sam zaspat aj v lehatku.
Dudlik nam nepomaha a ak mu ho opakovane davam do ust,rozhneva sa a spusti velky plac.
Kazdy vecer skusam dat ho najprv do postielky nakojeneho a uspat alebo len ho privinut k sebe v posteli, ale ked spusti plac ako o zivot, skoncime na prsniku....
Mam to a ako riesit uz teraz alebo pockat kym bude starsi?
.dakujem

Odpovedá: Mgr. Miroslava Zimányiová
Môžete aspoň skúšať, či niečo nezaberie. Môžete mu skúšať dať do ústočiek kĺbik vášho zohnutého malíčka, na chvíľku, aby sa utíšil. Môžete mu skúsiť dať do postieľky vami ponosené tričko alebo pyžamo, aby vás cítil, keď ho preložíte do postieľky. Môžete skúsiť dať mu do postieľky valec z deky (môže byť zabalený v návliečke, aby nedráždil jeho dýchanie) a dieťa dať ležať na bok alebo polobok a oprieť chrbátikom o valec. Bude mať pocit, že tam niekto je s ním, pocit opory.
Prípadne konzultujte s lekárom, či by nebolo vhodné kvôli refluxu dať ho ležať na mierne šikmú podložku, rovnomerne vyvýšenú - či by sa tým nezmienili dôsledky refluxu a tým by sa dieťa mohlo upokojiť.