Dobrý deň, syn začal chodiť do jasličiek a prve 3 dni boli super aj spravanim ako ked bol doma ale teraz po 4 dni,ked pride doma sa chova hrozne naschval krici hadze sa o zem. Neposlucha na nic co mu povieme a provokuje. Čo s tym robiť ? Može to byť tym ze tam je uplne poslusny a ucitelky si ho chvalia a doma si ventiluje zlo ? Ďakujem za odpoveď

Odpovedá: Hrčková & Kundrát
Dobrý deň,
správanie Vášho synčeka je úplne normálne. Proces adaptácie je veľmi náročný, a trvá individuálne, spravidla mesiac až tri mesiace. Dieťa prechádza zmesou emócií, ktoré sú zo spektra radosti z nového, z detí, aktivít, prostredia..., zároveň zo spektra bolesti - vzďaľuje sa z prostredia najbližšieho, bezpečného, známeho, od osôb na nich naviazaných. Predpokladať, že sa takéto odlúčenia majú zvládať podľa predstáv dospelého, sú nereálne, a slúžia len na Vašu frustráciu, sklamanie, hnev. Tieto Vaše pocity tiež dieťa vníma aj neverbálnymi prejavmi a môže sa cykliť vo vašej rodine pocit "zlého", nedostatočného. Odporúčame znížiť svoje očakávania len príjemných pocitov, nastaviť sa na jedinečnosť Vášho syna, na existenciu pocitov aké má, a tieto len prijímať a tíšiť. Prijímať, v zmysle "rozumiem Ti" a tíšiť objatím v tej ťažkej chvíli.
Prajem veľa lásky,
Alena Hrčková