Atakujuca tupa bolest stiahnute hrdlo bolest v pravej casti hrudnika po rebro ktora v navaloch migruje. Ani to neviem opisat slovami ale asi takto najlepsie. Po porode cele tehu a cely prvy rok bol extremne extremne narocny ALE zvladam s prehladom som kludna napriek milion stresujucim faktorom sa nedam vytocit ale tato bolest ma min.raz do tyzdna paralizuje je strasna a hlavne vecer v noci. V tehu som mala zle pecenove vysledky tak som si zregenerovala pecen ale bola som na testoch na krvnom obr ani pecen ani obolicky to nie su. Rok vkuse kojim a kojim den noc ne ze dva krat do dna… A netusim preco mam tie ataky. Mozno psychika? I ked som b podstate stastna a spoko jasne bojim sa o malu… ale ta bolest aj keby som ju nazvala uskostou to by bola tak strasne realna a fyzicky bolestiva? ???? Dakujem ❤️

Odpovedá: Hrčková & Kundrát
Dobrý deň, určite sa nedá diagnostikovať takto na diaľku. Viem si predstaviť, že keď si niečo nevšímame alebo ignorujeme, telo nás vie veľmi dôrazne na to upozorniť. Môžete vyskúšať to s niekým prebrať, keď nie osobne, aspoň online – psychológ, psychoterapeut. Pre pokojný spánok si aj zopakovať lekárske vyšetrenia, a z fyzickej stránky dopĺňať horčík – v strese sa zvýšene spotrebúva (Magnerot napr.).
Píšete, že ste mali veľmi náročné obdobie tehotenské aj popôrodné. Úzkosť sa prejavuje práve na fyzickej úrovni. Prešli ste si dlhodobo náročné obdobie, mohlo zanechať niečo nevyriešené. Telo nevie fungovať spôsobom, keď si nevšímam, že prestane upozorňovať na seba. Naopak, keď sa vrátim, poriešim, získam novú skúsenosť - súcit so sebou (nie je to sebaľútosť), posilnením sebalásky (nie je to egoizmus), posilníte sebahodnotu. Takýto postoj voči sebe uzdravuje.
Mgr. Alena Hrčková, PhDr.Elena Tomková