Dobrý deň, mám 5 ročného syna, ktorý mi povedal, že sa mu páčia tehotné tety (ženy). Keď vidí tehotnú ženu postaví sa mu pipik a klesne mu až vtedy keď ju už nevidí. On to nijak inak nerieši, nevie prečo sa mu to deje. Ani nevie, čo to znamená. Veď má len 5 rokov. Ako sa to u tak malého dieťaťa môže diať? Je to prechodné obdobie spojené s tým, že ja som bola tehotná a on súrodenca nechcel? Nikdy nevidel intimnosti medzi mnou a manželom. Ako mame s manželom spravne postupovať ? Vyvíja sa u neho nejaká sexuálna úchylka alebo ? Naozaj neviem ako sa k tejto veci postaviť. Manžel psychológa odmieta. Dakujem

Odpovedá: Hrčková & Kundrát
Dobrý deň. Ja by som sa držala toho čo píšete, že syn to nerieši. To, že Vám to povedal je fajn
informácia. Môžete reagovať napr. tým, že mu poviete, že chlapcom sa niekedy pipík postaví, je to
normálne. Prípadne doplniť, že sa tak deje preto, lebo sa mu tam nahrnie krv.
Inak by som zakročila až pokiaľ by sa prejavilo nejaké nevhodné správanie (šúchanie sa/ obhytávanie/
masturbácia...). Vtedy by som vysvetlila, že takéto veci sa nerobia na verejnosti, pred inými ľuďmi.
Chytať za pipíka sa môže napr. keď je sám vo vani.
Mgr. Marta Lazíková Merešová,