Dobry den viem ze moja otazka sem nepatri ale uz neviem kde na koho sa obratit,mam zavodnene nohy vraj to spôsobilo tehotenstvo,od mojho tehotenstva uz presli 3 roky, à nohy sa zavodnuju skoro 3 mesiace, moja otazka je,daasa vilecit zahodnene telo? Moj lekar mi nic nehovori vraj neni nic, nosim stahovace pancusky chodim na lymfodrenaz à stale to mam horsie mam priznaky ako nechutenstvo,zavraty à tiez tak niekedy tupa bolest v hrudniku niekedy pichanie pri srdci.prosim vam mam sa coho obavat ? Kde a ako to mam riestit ? Som mamka 4 krasnych .vopred dakujem za odvoved

Odpovedá: Hrčková & Kundrát
Dobrý deň,
problém opuchnutých nôh môže byť komplikovaný. Pri opuchoch nôh je určite dôvod na celkové telesné vyšetrenie praktickým lekárom, prípadne internistom. V úvode určite treba vylúčiť ochorenie srdca, problémy s obličkami, alebo chronickú žilovú nedostatočnosť. Píšete, že nosíte sťahovacie pančušky, potom sa možno práce u Vás jedná o problém chronickej žilovej nedostatočnosti, vtedy je sťažený odtok krvi z dolných končatín smerom k srdcu. Vtedy je dôležitá vhodná fyzická aktivita- napríklad chôdza, vyhýbať sa dlhodobému státiu a sedeniu, vykladať nohy do horizontálnej polohy kedykoľvek je to možné, čo v prípade mamičky so štyrmi deťmi naozaj nie je jednoduché.
Dana Benčíková
Podobné otázky
• Nevhodny zlozvyk?
, Autor: tarantulka89
Dobry den,dcera ma 7 rokov a ma nevhodny zlozvyk/tik alebo ako to nazvat. Na stolicke ked sedi, tak sa hybe tak, ze si drazdi cikulu…robi to aj v skole.robi to uz od svojich cca 3 r. Neviem co je spustacom. Od jej narodenia som bola nervozna, liezlo mi na nervy ked plakala v noci, bojim sa, ze za tuto poruchu moze moje spravanie, ze som kricala napr. Ja som trochu vybusna, kriciaca povaha:( ako jej vyhovorit tie pohyby? Mohla prezit traumu nejaku? O nicom konkretnom neviem…co je spustacom ? Vravela mi, ze jej to robi dobre…zatial sa uci na 1tky, no robi to aj doma, ked ide spat…da si paplon medzi nohy a šúcha ho medzi nohami…ako sa to da liecit? Je to vobec liecitelne? Dakujem
Odpovedá: Hrčková & Kundrát
: Dobrý deň, z môjho pohľadu nie je vlastne čo liečiť. Dcéra objavila príjemné pocity z dotýkania sa svojich intímnych partií – u detí sa objavuje takéto správanie zhruba od tých troch rokov. Môže slúžiť aj na ukľudnenie – keď ju niečo rozruší, alebo pred spaním, ak nemá dostatok pocitov istoty zvonka. Treba len vysvetliť, že je to niečo, čo robíme v súkromí- určite nechcite úplne odstrániť takéto správanie. To, ako sa k tomu teraz postavíte a ako jej to vysvetlíte, môže výrazne ovplyvniť jej budúci postoj k sexualite a všetkému, čo s tým súvisí. Keďže sa takéto správanie u dcéry opakuje, a deje sa aj na verejnosti, zrejme by potrebovala viac upokojiť zvonka. Teda napríklad pred spaním navodiť príjemnú atmosféru, skľudnenie, mať najlepšie ten istý opakujúci sa rituál, ubezpečiť ju, že je všetko v poriadku a aj ona že je v poriadku taká aká je.... Alebo porozmýšľajte, čo by pomohlo Vám reagovať pokojnejšie ?
PhDr. Elena Tomková
• Úzkosť a stres
, Autor: Danka02
Dobrý deň, trpím ocd. Momentálne mám dosť stresové obdobie a stres prežívam veľmi ťažko. Nedokážem jesť, ako náhle mám niečo zjesť tak ma začne napínať na zvracanie, bolesti žalúdka a pod. Začínam sa potiť. Beriem xanax a sertralin už vyše 6 rokov. No mám pocit, že už nič nezaberá. Vedeli by ste mi poradiť ako riešiť tieto stresové stavy?
Odpovedá: Hrčková & Kundrát
Dobrý deň,
je veľmi ťažké odpovedať a odporučiť niečo, čo Vám pomôže len jednorazovou intervenciou. Ako píšete, trpíte už dlhšie roky, beriete psychofarmakologické tablety. Určite by som odporučila kombinovať Vašu liečbu s psychoterapiou. Nielen sa učíte zvládať stres, ale vôbec seba chrániť, seba spoznať čo sa deje vo vnútornom prežívaní, pracovať na nevedomých konfliktoch, čím prichádza k uvoľneniu a celkovému novému fungovaniu so sebou. Nie je nenormálne byť v stresovom móde, ale práve Vaše ochorenie dostáva najviac zabrať, a prejavy OCD sa môžu výrazne zhoršovať. Aspoň v krátkosti odporúčame nájsť si pokojné miesto, prejsť situáciu (vybrať jednu z mnohých), ktorá Vás priviedla do stresu, vnímajte svoje telo kde v tele stres cítite, pozorujte ho a dýchajte si na to miesto. Dýchajte zhlboka, nádychov môže byť v počte 8x, zaraďte ešte jeden hlboký nádych a výdych, vnútorným zrakom si opäť prejdite svoje telo, aké je to na tom mieste, ktoré veľmi tlačilo/pálilo/bolelo... v procese dýchania ide o mentálnu pozornosť a sebaošetrenie v zmysle vzťahu k sebe, sebalásku. Pokračovať, kým sa bolesť neutíši.
Prajem pevné zdravie,
Alena Hrčková
• Depresie,pocity viny
, Autor: Eva 116
Dobry den,
Moj problem sa tyka materstva. Mala som psychicky narocne tehotenstvo, narodila som sa mi krasna zdrava dcerka, po porode som vsak mala hrozne depresie,uzkosti, nedokazala som sa o nu starat, nezvladla som veci , musela som zvysit davku liekov a nedokazala som kojit dcerku. Presli sme na UM. Citila som sa aj pod velkym tlakom kvoli dojceniu, bolo mi velmi zle v tom obdobi,nezvladla som to, rodina mi poradila ze je to v poriadku nekojit. Potom ,ked som brala lieky,chvilku bolo lepsie, ale ostali vo mne depresie,ked sa mi dostala do ruk nejaka knizka,alebo brozurka a tam sa pisalo o kojeni,psychicky som sa opakovanie rucala, mam pocit,ako keby som ublizila tym,ze som nieco zle urobila. Ja som malu chcela kojit,ale nezvladla som psychicky situaciu po porode. Teraz sa bojim o jej zdravie, necitim radost z materstva. Velmi trpim. Vsetkeho sa bojim. Tiez som neurobila vsetko spravne,obcas sa zmylite ked sa starate o dieta, je to vase prve a ja sa bojim,ze som jej ublizila. Nedokazem ani byt pri mnej,stale placem,manzel je na PN. Bojim sa,ze sa stane nieco zle , bojim sa choroby, mam panicke zachvaty, nic ma nebavi. Mam aj ine psychicke problemy, ja som mala od destva . Idem na psychoterapiu. Ale nevladzem , tu nejde len o nedojcenie,aj som mala vela psych.problemov. Mam hrozny strach,co ma caka.....
Odpovedá: Hrčková & Kundrát
Dobrý deň,
verím, že ste prešli náročným obdobím. A podľa všetkého ste spravili všetko, čo bolo vo Vašich silách. Potrebujete prijať svoje správanie ako najlepšie ako ste vedeli poskytnúť. Takto prejdete do upokojovania. Výčitky za minulosť nepomôžu ani Vám ani dcérke. To, že je prospešné dojčenie nepopierame. Ale realitu tiež nemôžeme popierať. To, že ste vynaložili obrovské úsilie a čelili mnohým ťažkostiam, je tiež fakt. Je veľmi dobré, že ste sa rozhodli pracovať aj v psychoterapii, tam si prejdete cez svoje pocity viny. Strach z budúcna zmiernia praktiky na sústredenie sa na prítomnosť. Len žitím prítomnosti môžeme ovplyvniť budúcnosť. Veľa zdravia prajem,
Alena Hrčková