Dobry den,
Moj problem sa tyka materstva. Mala som psychicky narocne tehotenstvo, narodila som sa mi krasna zdrava dcerka, po porode som vsak mala hrozne depresie,uzkosti, nedokazala som sa o nu starat, nezvladla som veci , musela som zvysit davku liekov a nedokazala som kojit dcerku. Presli sme na UM. Citila som sa aj pod velkym tlakom kvoli dojceniu, bolo mi velmi zle v tom obdobi,nezvladla som to, rodina mi poradila ze je to v poriadku nekojit. Potom ,ked som brala lieky,chvilku bolo lepsie, ale ostali vo mne depresie,ked sa mi dostala do ruk nejaka knizka,alebo brozurka a tam sa pisalo o kojeni,psychicky som sa opakovanie rucala, mam pocit,ako keby som ublizila tym,ze som nieco zle urobila. Ja som malu chcela kojit,ale nezvladla som psychicky situaciu po porode. Teraz sa bojim o jej zdravie, necitim radost z materstva. Velmi trpim. Vsetkeho sa bojim. Tiez som neurobila vsetko spravne,obcas sa zmylite ked sa starate o dieta, je to vase prve a ja sa bojim,ze som jej ublizila. Nedokazem ani byt pri mnej,stale placem,manzel je na PN. Bojim sa,ze sa stane nieco zle , bojim sa choroby, mam panicke zachvaty, nic ma nebavi. Mam aj ine psychicke problemy, ja som mala od destva . Idem na psychoterapiu. Ale nevladzem , tu nejde len o nedojcenie,aj som mala vela psych.problemov. Mam hrozny strach,co ma caka.....

Odpovedá: Hrčková & Kundrát
Dobrý deň,
verím, že ste prešli náročným obdobím. A podľa všetkého ste spravili všetko, čo bolo vo Vašich silách. Potrebujete prijať svoje správanie ako najlepšie ako ste vedeli poskytnúť. Takto prejdete do upokojovania. Výčitky za minulosť nepomôžu ani Vám ani dcérke. To, že je prospešné dojčenie nepopierame. Ale realitu tiež nemôžeme popierať. To, že ste vynaložili obrovské úsilie a čelili mnohým ťažkostiam, je tiež fakt. Je veľmi dobré, že ste sa rozhodli pracovať aj v psychoterapii, tam si prejdete cez svoje pocity viny. Strach z budúcna zmiernia praktiky na sústredenie sa na prítomnosť. Len žitím prítomnosti môžeme ovplyvniť budúcnosť. Veľa zdravia prajem,
Alena Hrčková