Dobry den,velmi by som Vas chcel poprosit o radu????mam priatelku rok aj pol,mame sa velmi radi,rozumieme si a ked sme spolu je nam fajn.ale,mam dieta s predchadzajuceho vztahu 6 rocnu dcerku.priatelka na zaciatku vedela ze ju mam a isla stym do vztahu.moju dceru videla len raz,je bezdetna a nema vztah k detom.nebyvame v rovnakom meste,deli nas cca 100 km ja som za nou dochadzal vzdy ked som dieta nemal kedze ju mam v striedavej starostlivosti.lenze priatelka to zacala brat ze nemame plnohodnotny vztah,proste vadi jej ze nie som pri nej,ze spolu nezijeme,velmi po tom tuzi ale problem je dieta.nemame uz 20 ja mam po 40 tke a ona tesne pred.mame uz nieco odzite.velmi ju Lubim a nechcem ju stratit,strasne trpim ked snou niesom ale lubim aj dieta ktore ma potrebuje.neviem co mam robit lebo sa bojim toho ako sa par krat vyjadrila ze mam ostat pri dietati a asi bude lepsie ked sa rozideme aj ked viem ze ma strasne lubi a tuzi byt so mnou kedze mame spolocne plany na zvysok zivota.Prosim poradte mi.nechcem sa jej vzdat lebo citim ze je to zena mojho zivota.Pekne vas prosim o nejaku radu.Dakujem pekne

Odpovedá: Hrčková & Kundrát
Dobrý deň, vyzerá to na prvý pohľad také neriešiteľné, buď- alebo... vnímam tam veľké
tlaky- a neviem, či sú úplne reálne, alebo či si ich nevytvárate sčasti aj sám. Totižto realita
v našej hlave dostáva inú podobu podľa toho, čo sme si prežili. Takže vo vašom prípade by
som sa riadila príslovím „nijaká kaša sa neje taká horúca, ako sa navarí“. To, čo riešite, nie
je vôbec ojedinelé, v dnešnej dobe, keď sa skoro každé druhé manželstvo rozvádza, je to to
už bežná realita, a každodenná výzva mnohých rodičov, ako si čo najlepšie usporiadať život
pre seba aj pre deti.
Priateľka by samozrejme chcela zaujať svoje miesto po vašom boku, nech nie je na druhej
koľaji. Pravda je taká, že druhí partneri nemusia milovať naše deti, len im musia umožniť
tiež zaujať svoje právoplatné miesto. Neviem posúdiť, kto sa môže kde posunúť vo vašom
prípade, asi by bolo dobre, keby ste spolu s priateľkou šli na párové poradenstvo.
PhDr. Elena Tomková