Dobrý deň prajem. Ide o vztah-nevztah s mojím partnerom ktorý máme. Už to spolu ťaháme 5ty rok. Rok sme spolu chodili. Potom sa stali dve nepríjemné veci. Za prvé bol to môj potrat. Išla som dobrovolne. On sa o tom dozvedel uz keď bolo neskoro. Za ďalšie som mala aférku s jeho kolegom. Nikdy som sa s ním nevidela ani nestrtla. Posielali sme si intímne foto a chápem, že toto je tiež považované za neveru. Podotýkam toto všetko sa stalo, keď bol môj partner v Zahraničí. Nemal na mňa čas kvôli práci a preto došlo ku skratu a preto som to spravila, aj keď by sa to nikdy v živote nemalo stavat. Po tomto všetkom sme spolu neboli v kontakte rok a teraz už asi 3 roky sa stretávame, keď on príde na SR, čo je raz za čas. Občas príde raz za 3 mesiace a už prišiel aj po 9 mesiacoch. Povedal mi, že tie dve nešťastne veci ktoré sa nám stalo, tak na to zabudol a vymazal to do života. Myslíte, že sa niečo také dá vymazať zo života? Ja sa strašné trápim odkedy sa stali tieto veci, aj keď to bolo 4 roku dozadu. Mna to stále trápi, že prečo som to spravila, keď som toho človeka tak milovala a stále. Sú dni kedy si aj poplacem a uprimne ja už neviem, ako z tohto začarovaného kruhu vyjsť von. On stále pracuje v Zahraničí. Je tam kvôli peniazom. Teraz kúpil byt na SR tak preto tam chce zarobiť čo najviac a potom sa niekedy vrátiť na SR a povedal, že to chce byť so mnou. Že chce na to, čo bolo zabudnúť a zacat od začiatku. Ako mám ja vedieť, koľko to ešte bude? Dní, mesiacov alebo rokov? Ako dlho mám ja ešte čakať? Táto otázka mi stále vŕta v hlave. Za ďalšie mi komunikujeme len cez Skype. On proste nemá žiadne číslo len ten Skype a tam so všetkými komunikuje. To mne vobec nevadí, že si tam pisrme, ale teraz sa ozýva raz za 2 mesiace. Je to podľa vás v poriadku, aj keď by som mala byť teda jeho kamarátka s výhodami? Ak sa na to spýtam, prečo píše po takom čase, tak hovorí, že práca, že ma toho veľa, že končí neskoro večer a potom si zase ľahne do postele a spí. Ja neverím, že človek nemôže napísať ani jednu správu. Inokedy sú dni, keď si píšeme aj hodiny. Všetko sa pokazilo, keď sa stali tie dve nešťastne veci. Môže sa v takomto komplikovanom vzťahu obnoviť dôvera po case? Môže mať tam v Zahraničí nejakú inú? Akože moc tomu neverím. Stále hovorí, že má len mňa a aj keď som si ešte písala s jeho kolegom, tak tvrdil, že ak mi niekoho tak nedokáže mať nejakú inú. Predo mnou mal 14 ročný vzťah, tak to asi o niečom svedčí a oni chceli má veľmi dieťa, ale nedarilo sa im. Myslíte, že ta moja správa do dost zasiahla? Povedal mi, že z jeho strany je tam cit, že má ľúbi. My si dokonale rozumieme v sexuálnom živote, ale ak príde natrvalo na SR a nebudeme si rozumieť v partnerskom života, tak čo potom? Môže sa toto stat? On mi nechce nič hovorit k svojej rodine, ak sa ja nespytam alebo o tom byte, čo kúpil a prerába ho. Keď sa nespytam na, tak on mi nič nepovie. Za ďalšie som sa ho pýtala, či by chcel ešte deti, nakoľko je aj odona starší a povedal že, sám neviem. Možno áno, možno nie ako mám ja toto brat? Ja mám 25 rokov a úprimne po tom, čo sa stalo sa vôbec necítim na dieťa a zatiaľ ani nechcem. Myslíte, že sa to môže ešte zmeniť? Obaja sme strašné tvrdohlavé povahy. Ja som pár krát rozmýšľala aj občas rozmýšľam, že to všetko vzdám a napíšem mu, že je koniec a že nám to proste nevyšlo, ale ja nemám odvahu to urobiť. Ja asi nedokážem bez neho žiť lebo som strašné na neho naviazaná, nakoľko sme toho dosť prežili. Keď bol na SR a med sme spolu chodili, tak mi písal nonstop, stále každý deň v kuse. Ja sa ho aj bojim proste niečo spýtať, aby mi nevynadal alebo podobné. Môžem mať v sebe nejaký blok? Ja som mala dosť prísneho otca keď som bola malá, takže či to nemôže s tým mať súvis. Ešte jedna vec: ja sa od 8mich rokoch zajakavam. Nie je to také strašné a mám to len občas, takže nie stále. On o tom vie a povedal, že to je v pohode a že mu to vôbec nevadí. Nemusim sa takto báť, že by mu to vadilo do budúcna? Keď príde na SR tak si len užijeme a to je koniec, takže sme len spolu 4-5 hodín a zase ide preč a zase to isté dookola. Keby mal asi niekoho, tam asi by nechodil kvôli mne na SR, nie? Lebo viem, že chodí len za mnou na SR a že ani za rodicmi nejde domov. Úprimne neviem, čo si mám o tomto všetkom myslieť a ako to bude ďalej. Viete mi niečo odporučiť a poradiť? Niekedy už nevládzem. A ešte on nie je moc na city, že nehovorí, čo ku danej osobe cíti, ale skôr to dokazuje. V tomto bude už taký istý? Ja by som hlavne rada vedela o tej dôvere, či mi bude veriť, ako kedysi a ak sa vráti na SR či by sme mohli mať spolu pekny a plnohodnotný vzťah. PS: zaujíma sa o mňa, aj chce vedieť, čo mám nové, ako sa mi darí, či mi niečo nechýba. Ďakujem krásne za odpoveď.

Odpovedá: Hrčková & Kundrát
Dobrý deň, máte naozaj veľa otázok – pochybností. A na niektoré odpovie len čas - ako vám to spolu pôjde; na iné si môžete odpovedať aj sama – máme tie odpovede v sebe, len nemáme odvahu ich počuť...napríklad viete, či je pre vás v poriadku, „keď ste len kamarátka s výhodami“. A všeobecne - prečo byť s partnerom, ktorému vadí náš prejav? (za ktorý nemôžete). Len sexuálnu zhodu ako základ partnerstva by som neodporúčala. Na lepšie vyznanie sa v sebe, spracovanie emócií- udalostí, a prípadne aj prepracovanie nejakých postojov v sebe je vhodná individuálna psychoterapia.
PhDr. Elena Tomková