Dobry den,prosim vas o radu,moj 6 mesacny syncek ma zacal odmietat pri zaspavani.Konkretne tak ze ho s manzelom uspavame na rukach,vsetko bolo v poriadku doposial hned umna zaspinkal teraz akonahle ho zoberiem ja do narucia ze ho idem uspat zacne strasne plackat a protestovat niekedy az hladat tatinka,trva to uz asi cez dva tyzdne...manzel chodi do prace od rana do vecera a robi raz dva dni do tyzdna raz pät dni do tyzdna,ja rozumiem ze sa tesi na tatinka ked ho dlho nevidi,ale predtym bolo vsetko v poriadku,..no to je iba pri zaspavani,inak sme cely denv pohode,zabavam ho blaznim sa snim maznam..on sa krasne smeje je stastny ked ma vidi,aj ked je manzel doma tak nema somnou syncek problem chce bit somnou,no iba dokedy nepride cas spanku .Som stoho strasne smutna a niekedy mi je az do placu,ako strasne mi place.Viete mi povedat co sa deje.Neciti sa dobre u mna.dakujem za odpoved.

Odpovedá: Hrčková & Kundrát
Dobrý deň, skúste si spomenúť, či sa niečo nestalo pred tými dvoma týždňami pri jeho uspávaní – mohlo tam prísť k náhodnému učeniu – prepojeniu Vás, uspávania a niečoho nepríjemného. Také malé dieťa si ešte veľmi rýchlo vytvára asociácie- čo by dospelého nenapadli si prepojiť, lebo už vie, ako veci normálne fungujú. Dieťa z okolia „načítava“ denne kvantá informácií, a niekedy je treba veľa trpezlivosti a pátrania, aby dospelí prišli na to, čo mu vadí. Zle deti reagujú na niečo, čo pokladajú pre seba za ohrozujúce – a v tom sa môže pohľad dospelého úplne líšiť, ten akoby nevie nájsť, čo dieťa potrebuje odstrániť. Ak máte v okolí staršie matky, môžete ich poprosiť o radu, naozaj sú to často drobnosti. Nejaká zmena v rituáloch, vôňa,.. Svet je dosť neisté miesto a malé dieťa potrebuje istoty dodávať zvonka v podobe nemennosti niektorých základných vecí.
Tiež to môže byť objavenie otcovho náručia pri zaspávaní. Akýkoľvek dôvod to môže mať, od Vás to vyžaduje dávku dôvery v seba, nepochybujte o sebe. Keď je manžel doma a dieťa si ho pýta, doprajte manželovi uspať syna. Ak dieťa náhle niekoho/niečo odmieta je to spontánny prejav, jeho reakcia na situáciu, určite to nie je prejav jeho nelásky. Naopak, potrebuje Vás, keď plače, Vy ho len uistite, že ho ľúbite. Aj keď Vás odmieta. Vašou dôverou v seba upokojíte aj jeho. Veľa trpezlivosti prajem.
Elena Tomková, Alena Hrčková