Dobry den, som zufala z partnera, ktory odmieta so mnou sex. Je to tak v podstate od zaciatku nasho vztahu, no mali sme aj lepsie obdobia. Neviem uz ako dalej, citim, ze ma miluje, milenku nema, to viem, no jednoducho nema chut, vlastne vzdy to bol typ muza, z ktoreho ta sexualna energia akosi az tak nesla. Mam ho rada, lebo je to skvely človek a muz, no viem, ze toto normalne nie je. Neznosti so mnou vyhladava, hovori mi, aka som krasna atd..., ale tam to konci. Najhorsie je, ze on v tom problem nevidi, hoci som sa s nim stokrat bavila (aj hadala) na tuto temu, ked som uz nevedela ako dalej. Nemame ani deti, neviem si predstavit co bude potom. Sme spolu polroka a sex mame raz za mesiac, nezabera na neho nic., uvazujem nad rozchodom, vzdy ked to poviem, tvrdi, ze to zmeni, no ked "je dobre", proste zase pohodlne zaspi ako keby nic. Nikdy som sa s takýmto spravanim u muzov nestretla, doslova ma to nici a zoziera. Viem, ze u mna problem nie je, jednoducho ho vnimam ako asexualneho muza, da sa to vobec zmenit, alebo sa jednoducho niekto takto narodi?

Odpovedá: Hrčková & Kundrát
Dobrý deň,
Vo vzťahu potrebujeme vidieť partnera realisticky. Píšete, že partnerove správanie a nezáujem o sexuálny život je súčasťou vášho vzťahu od začiatku. Je dôležité vedieť o intimite hovoriť, pomenovávať svoje predstavy a frustráciu z nenaplnených očakávaní. Je to priestor aj na to, aby sme naše očakávania zreálnili. Na vaše otázky ste dostali odpoveď. Aj jeho správanie je odpoveďou. Nie je úlohou riešiť problém za partnera. Jeho asexualita môže mať viacero dôvodov. Je to partnerova časť, či bude ochotný/schopný riešiť svoju poruchu/sexuálnu orientáciu... Toto však nie je Vaša zodpovednosť. Je na mieste otázka, či chcete žiť v takom vzťahu. V takom, ako žijete teraz. Dávať si nádeje, že sa niečo zmení, keď sa v podstate od začiatku nič nezmenilo, je sebaklam.
Alena Hrčková