Mam vyse 8. mesacnu dcerku, nie a nie sa jej prerezat zubky, asi od 6. mesiaca ma stale jednu ruku v ustach, mozno by sa naucila konecne uz stvornozkovat, keby nie ta ruka v ustach, asi zacne stvornozkovat az ked sa jej prereze zubok, vsak ci ako, sediet sama tiez nevie, len sa plazi.
Dobry den, moja dcera ma11mesiacov. Sama sa neposadi, nelezie, neštvornožkuje a ked ju postavim tak iba stoji a neurobi ani krok. Pri státí ju musim držať. Dokaze iba sama sediet. Bola som s nou u detskej lekarky, ta ma poslala k neurologicke. Po vysetreni skonstatovala, ze vsetko je v poriadku.Taktiez urobila sono mozgu aj to je OK. Chcem sa spytat ci je to normalne, aby11 mesacne dieta takto stagnovalo a ci sa to same spontanne rozbehne alebo ak nie co mam robit. Dakujem
Psychomotrický vývinu dieťaťa je individuálny, čo sa týka poradia rôznych nových vecí aj veku. Ak neurologička uzavrela anález ako normálny, iste sa o žiadne chorobné zaostávanie nejedná. Ise, mala by v tomto veku liezť, posadiť sa sama, prípadne aj postaviť. Z mojej paxe viem, že napedovaniu vo vývine veľmi pomôžu rehabilitačné cvičenia, ale musia byť vedené skúseným fyzioterapeutum. V tejto oblasti sa inciatíve bez odboných znalostí a skúseností zelená nedáva. Faktom je, že aj deti, ktoré nechodili na rehabilitáciu vurčitom veku začnú všetko dobiehať:aj lozia aj sa stavajú a nakoniec samozrejme samostatne chodia
Malý ma 10mesiacov a 9,5kg a malý stále nelozí ani sa nevie posadiť. chodíme ku neurologicke kedže po narodení mal dve cysty v mozgu. Tá ale vravela, že všetko vyzerá v poriadku, že je pomalší kvoli vyššej váhe. Malý by aj liezol nožičkami ale rúčkami sa nevie posunúť, sedieť sa udrží keď sa opiera o ručičky ale chrbátik má ohnutý. chodíme na Bobath cvičenie kedže vojtovku netoleroval ale mám pocit že mu to nepomáha. je pravda, že malý je pomalší aj pretáčať sa začal neskôr. chcem sa opýtať do akého času je ešte normálne, že dieťatko neštvornožkuje a može sa stať že štvornožkovanie jednoducho preskočí? ďakujem
Ak má dieťa odporučenú Vojtovu metódu a malo by ju cvičiť, je na mieste touto metódou rozvíjať psychomotorický vývin. Je rpavda, že deti pri tom plačú. oni však neplačú od bolesti ale preto, že práve cvičenie je založené na tom, aby zapájali tie svalové skupiny k pohybu, ktoré zapájať nevedia ale sú potrebné pre napredovanie vývinu.
Pravdepodobne má dieťatko oslabenú hornú časť tela, takže nevie hornými končatinami synchronizovať pohyb, aby štvrnožkovalo. Sú deti, ktoré obdobie lezenia vynechajú, je potrebné s nimi však pracovať / čo aj robíte cvičením/ určite ich v žiadnom prípade nedávať do chodítka ani ich predčasne nestavať na nohy. Vývin možno bude pomalší, ale zväčša aj tieto deti v určitej chvíli, aj keď neskôr začnú loziť, potom sa posadia, postavia ankoniec budú chodiť. Chce to všetko čas, trpezlivosť a správne vedenie pri cvičení. Ani posadzovanie dieťatka pasívne, teda, že ho posadíte vy , na dlhší čas / okremjedenia v detskej stoličke alebo lehátku alebo v náručí/ nie je vhodné.
Dobry vecer, pani doktorka. Moja dcerka ma 9 mes.a 2 tyzdne a stale nesedi. Plazi sa pekne, da sa na 4 aj sa rozhojda, ale to je vsetko. Takto to robi uz vyse mesiaca a stale nestvornozkuje ani nesedi. Krasne vysoko sa v polohe na brusku dviha, aj sa pekne otaca, uz to vyzera ze jej moc nechyba do sedu, no stale to neprislo. Chodime na neurologiu, dr.ze ma hypotoniu brusnej steny, to povedala ked mala mala 7 mes.a posadila ju a ona sa prehla dopredu co je podla mna normalne kedze dietatko sa v sede odraza ruckami medzi nozickami...poslala nas na cvicenie, boli sme 2x, tam povedali ze na vojtovku to isto nie je. No videla som a myslim ze stacilo kedze za kazdu hodinu pytali 10€! Bojim sa s nou ist uz k neurologicke ze zas nieco bude vymyslat...porod prebehol akutnou sc, apgar 7/3/7/7, skalenaPV, 3x obmotany pupocnik....kvoli tomu sme sledovani vo viacerych amb.a vsade kde s nou pridem mam pocit, ze len hladaju co je zle kedze nie je tabulkova..!
Oni nehľadajú čo je zlé, oni hodnoia vývin dieťaťa, pretože jeho vstup do života bol komplikovaný! Práve tieto deti potrebujú takúto starostlivosť, pravidlené kontroly ako vývin prebieha a napreduje a práve pre ne je veľmi dôležité cvičenie, rehabilitácia. Metódu, či už Vojtovu alebo inú stanoví lekár.
Buďte rada , že túto možnosť u nás máme, nie je to všade tak a tie ceny sú neporovnateľné!
Dieťa v tomto veku ešte len začína liezť, až ke'd lozí, tak sa posadí.
Myslím, že by bolo správne znova skontolovať psychomotorický vývin u neurológa a následne sa riadiť jeho radami.
ako som napísala, tak si to myslím aj po tomto doplnení. Nezabudnite, že aby mohol liezť, musí mať medi kolienom a podložkou odpor. To znamená nemôže loziť po hladkom povrchu, musí mať buď na podložke koberec / pevný, nesmie s pod ním hýbať alebo na punčoškách protišmykové kolienka/.
Syn bude mať o týždeň 11 mesiacov. Zatiaľ sa ešte nestavia na nožičky ani neštvornožkuje. Pretáčať na bruško a opačne sa začal v 7. mesiaci, potom sa do desiatich mesiacov kotúľal a v 10. mesiaci sa začal plaziť. Vie sedieť bez opory, asi dvakrát sa už sám posadil zo šikmého sedu (dal sa na bok a rukami sa vytlačil do sedu). Už približne od pol roka vie preložiť hračku z jednej do druhej ruky - všetko čo zoberie do rúk si šikovne obracia v rukách a obzerá, asi od 8. mesiacov vie chytať predmety medzi palec a ukazovák (zbiera smietky zo zeme). Bľaboce a zdvojuje slabiky asi od pol roka. Keď má náladu, tak na výzvu vie zakývať, podať ruku na servus (toto sme ho ani neučili), robiť "baran baran buc", otáčať stránky v knihe (ale to mu musím stránku trošku nadvihnúť, lebo ich ešte nevie sám oddeliť), keď hrá hudba, tak si začne hmkať ako keby spieval.
Už niekoľko mesiacov mu čítam detské knihy, ukazujem zvieratká, ukazujem kde majú očko aj kde má syn očko, ale to ešte nevie ukázať.
Keď sa ešte nevedel pretáčať na bruško, tak som sa ho snažila kadejako motivovať hračkami, ale keď na hračku nedočiahol, tak o ňu stratil záujem a zobral si takú, na ktorú dočiahol bez toho, aby sa musel pretočiť. Príde mi to tak, že robí iba to čo chce, čo sa mu páči.
Švagrovci lekári (ale nie sú pediatri) ma presviedčajú aby som s nim išla k neurológovi, pretože podľa nich nevie to čo deti v jeho veku. Neviem, či mám dať na ich názor, pretože oni u svojich detí všetko urýchľovali - pasívne ich posadzovali, stavali na nohy, šlabikár museli vedieť ešte pred nástupom do školy. Moja pediatrička si myslí, že vyšetrenie u neurológa nie je potrebné, že neurológovia berú všetko "tabuľkovo", že ma možno pošlú na nejaké cvičenie. Ale povedala, keďže ja so synom aj tak cvičím (kurzy babyfit - cvičenie na podložke, na fitlopte), že podľa nej to stačí. Že on má svoje tempo.
Chcem vás poprosiť o názor, či je podľa vás potrebné vyšetrenie u neurológa.
Podľa vašich informácií sa prikláňam k názoru vašej pediatičky, že žiadne vyšetenie nie je potrebné. Vývoj každého dieťaťa je individuálny a určité hodnoty alebo míľniky vo vývoji sú orientačné a nie vetky deti idú presne podľa nich. Samozrjem sú určité známky, kedy je potrebné podrobnejšie vyšetrenie a samozjeme aj liečba, ale podľa vašich inmformácií to nie je prípad vášho synčeka. Len by som v žiadnom prípade neforsírovala chôdzu/ žadne stavanie na ožky, chodenie za učičky nad hlavou a už vôbec nie chodítko!
Newsletter
Zaregistrujte sa do newslettra a získajte prístup k novinkám:
Pre skvalitnenie poskytovaných služieb používame cookies. Ďalším pokračovaním prehliadania na portáli
súhlasíte s Pravidlami používania
portálu MAMA a Ja.
Prihlás sa na odber newsletter
Zaregistrujte sa do newslettra a získajte prístup k novinkám: