Poradňa pediatra

Poradňa pediatra
11,172 otázok

Na problémy súvisiace s rastom, vývojom dieťaťa i chorobami odpovedá MUDr. Marta Špániková, pediatrička.

Viac informácií o odborníkovi sa dozviete tu. 

Poznámka: Poradne odborníkov nemôžu v plnom rozsahu nahradiť osobnú návštevu lekára či priamu intervenciu odborníka.

  • Cervene bodky

    , Autor: odbornik2

    Dobry den moje dieta ma na tele cervene bodky z nicoho nic sa jej to vyhodili a neviem co stym.Velmi sa bojim co to ma

Podobné otázky

  • Uvula/podnebný čapík

    , Autor: danka555

    Dobrý deň,

    ráno som sa zobudila s bolesťou hrdla, myslela som si, že som prechladnutá. Pozerala som si do úst a na uvule som mala také červené bodky, ako keby malé pľuzgieriky. Deň dozadu som dosť často zvracala. Chcem sa opýtať, či červené bodky spôsobilo časté vracanie a napínanie, že sa mi to tam akosi poškodilo, alebo je to niečo vážnejšie.
    Ďakujem za Vašu odpoveď.

    Odpovedá: MUDr. Marta Špániková

    Určite to spôsobilo vracanie. Ak by sa objavili teploty, intenzívne bolesti hrdla, zväčšeie krčných uzlín, treba vyhľadať lekára. Môže ísť o angínu

  • Stolica

    , Autor: Michaela5394

    Moja dcérka má 7týždňov. Je plne kojená. dostáva len dojčenskú vodu (3-4čl keď sa jej podávajú lieky) .
    už 7 dní má zelenú stolicu. Začalo to ako hnačka. stolica bola riedka, jemne zelená. na druhý deň bola viac zelená aj s trochou hlienu. na 4 deň bolo v stolici aj mliečko a hlien bol ružovkastý, v stolici mala aj trošku krvi (len také malé červené bodky). teraz už druhý deň je jej stolica tmavozelená hustejšia a lepkavá. občas má problém sa sama vyprázdniť.
    začalo to 2dni potom ako jej dr nasadil Maltofer. (berie Vigantol, pyridoxin, kyselinu listovu a maltofer).
    okrem stolice je mála spokojná, kojím ju vždy ked si požiada, nie je ani plačlivá ani letargická. aj spinká tak ako predtým.
    môže to byť spôsobené tými liekmi? alebo to môže byť aj niečo vážnejšie?

    Odpovedá: MUDr. Marta Špániková

    Určite to je spôsobené liekmi, zmena farby stolice po liekoch ale aj bez užívania liekov v priebehu dňa je bežná, netreba robiť paniku, aj úplne zdravé, kojené dieťa má niekedy zelenú, vodnatú stolicu. Teraz je tmavá, mazľavá z maltoferu.
    Treba sledovať počet mokrých plienok, správanie a priberanie dieťatka aak je to v poriadku, stolici netreba pripisovať väčší význam než si zaslúži.

  • dyshidrosis?

    , Autor: odbornik2

    Dobry den, pani doktorka chcela by som Vas poziadat o radu ohladne mozneho vyskytu dyshidrosis ekzemu u mojej 2,5 rocnej dcery. Od cca 3 mesiacov veku sa u nej prejavil klasicky atopicky ekzem, ktory sme celkom uspesne zvladali. Dokonca boli obdobia, kedy sme okrem premastovania koze nemuseli pouzivat ani steroidy ani fenistil a pod. Mozno aj prave preto sme sa rozhodli skusit homeopatiu so snahou zbavit sa toho raz a navzdy. Takze momentalne (cca 3 tyzdne) sme okrem kremu s kyselinou mliecnou nedavali nic ine. Ekzem sa trosicku prejavil, ale skutocne minimalne, dve - tri nove male loziska na chrbte, ktore sa mi dokonca zda. ze zacinaju blednut a ustupuju. Dcera si cmula palec, takze urcite podrazdenie koze ruky uz beriem "ako samozrejmost". Vcera vsak zacala mat kozu na rukach (oboch ale najma pravej kde si cmula palec) viac cervenu - cela oblast palca az na chrbat ruky, dve mensie loziska na chrbte ruky a v zhybe pri zapesti, na lavej ruke ma cervenu oblast od ukazovaka (vratane) az k palcu. V noci si to pravdepodobne skriabala a dnes mala cele ruky pokryte malymi akoby vodnatymi pluzgierikmi - plochy postihnute uz existujucim ekzemom ale aj medzi prstami. Evidentne ju to svrbi, dokonca ked sme neustrazili, zopar pluzgierikov si az strhla do krvy. Myslim ze by sa mohlo jednat o dyshidrosis. Co ma vsak matie je fakt, ze ma zopar cervenych vyrazok (zatial nie pluzgierikov) aj na tele, dokonca sa mi zdalo ze som videla aj nejake cervene bodky na sliznici v ustach. Plus mala teraz vecer zacervenane kutiky ust akoby si to tym cmulanim preniesla. A, velmi netypicky pre nu, ma vyrazky aj v okoli konecnika. Takze bud je to nejaka choroba alebo sa jej v jeden den zhorsil atopicky ekzem, objavil sa dyshidrosis ekzem a zaroven sa jej prvy krat v zivote objavila plienkova dermatitida. Zvysenu teplotu nema, i ked sa mi zda ze nema zvycajnu chut do jedla (tazko posudit, je velmi zly jedak). Po macani ruk v repiku sa jej to trosku ukludnilo, neskrabala sa. Chcela by som Vas najma poprosit, ci mi viete podla uvedenych priznakov povedat, ci sa jedna o ekzem alebo ci by mohlo ist o nejaku detsku infekcnu chorobu? Zijeme v zahranici, kde vseobecny lekar funguje pre vsetky vekove skupiny, takze by som velmi ocenila Vasu radu ako pediatricky. Vopred Vam velmi pekne dakujem!

    Odpovedá: MUDr. Marta Špániková

    Pravdepodobne sa postupne objavili podobné pľúzgieriky aj na ploskách nôh. jedná sa pravdepodobne o ochorenie ruka - noha- ústa. je to vírusové ochorenie, trvá niekľko dní až dva týždne. Nebývajú teploty. je potrebné len podávať fenistil, ak dôjde k svreniu / čo nebýva pravidlom / môžete hlavne na mokvajúce časti použiť repíkový alebo slaby hypermangový kúpeš. Podávajte vitaminy. Podľa vašich informácií sa njedná o dishydrotický ekzém. Ten mávajú skôr starší jedinci.

  • vyhádzaný chrbátik

    , Autor: zuzu1983

    dobrý deň. Mám 7 mesačného syna. Je od začiatku kojený, od pol roka papáme zeleninové príkrmy. včera sme boli na termálnom kúpalisku (boli sme len v 31 stupňovom bazéne, v tom horúcom nie) a večer som si všimla že má vyhádzaný chrbátik. také červené bodky + červené fliačiky. Teraz neviem, či to môže byť z tej vody, alebo z nejakej potraviny. ďakujem za odpoveď

    Odpovedá: MUDr. Marta Špániková

    Môže tobyť z rôznych príčin, musí to vyriešiť lekár Chcem pripomenúť, že 7 mesačné dieťa do žiadneho verejného bazéna nepatrí!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • cervene fliacky,bodky

    , Autor: odbornik2

    dobry den vam prajem.mala by som otazku na vas ,moj 8 mesacny syncek mal 4 dni horucky cez den i v noci do 39 az.a dnes uz prestal mat ale objavili sa take cervene bodky na tvaricke a po tele okrem noziciek.nechapem co by to mohlo byt.uziva penbene ma zapal mandli.a odkedy ma horucky ani nepapa len kojim,ale to kazde dve hodiny,no tuhu stravu uz 5den nema.neni to problem?inak ma 10kil a 73 cm .dakujem vam za odpoved pekny den

    Odpovedá: MUDr. Marta Špániková

    Jedná sa pravdepodobne o šiestu chorobu, exantema subitum, vírusové ochorenie Ale keďže perie penbene, môže to byť aj alergia na penicilin. Mal by ho vidieť s tými vyrážkami lekár.

Newsletter

Zaregistrujte sa do newslettra a získajte prístup k novinkám: