Poradňa gynekológa a pôrodníka

Poradňa gynekológa a pôrodníka
20,923 otázok

Na vaše otázky odpovedá MUDr. Daniel Kelij, MPH, ktorý pracuje na Gynekologicko-pôrodníckej klinike Nemocnice AGEL Košice-Šaca

Viac informácií o odborníkovi sa dozviete tu.

 

Poznámka: Poradne odborníkov nemôžu v plnom rozsahu nahradiť osobnú návštevu lekára či priamu intervenciu odborníka.

Sponzor poradne: Poradňa gynekológa a pôrodníka
  • EVRA

    , Autor: odbornik6

    Dobrý večer, chcela by som sa s Vami poradiť ohľadom mojej antikoncepcie EVRA - náplaste. Používam ich cca rok (najviac mi vyhovuje, mám problémy so žalúdkom a tabletky mi nerobili dobre, rovnako mi telo nepríjmalo antikoncepčný krúžok), ale posledné 3 mesiace mi pravidelne týždeň pred menštruáciou - v období poslednej náplaste (lepím si ich v nedeľu) začína špinenie, ale nie klasické skôr hlienovité s prímesou krvi. Trvá to vlastne skoro celý týždeň. Potom to prestane na pár dní a pravidelne v stredu dostanem silnú menštruáciu. Neviem či môže mať súvis s tým, že pred používaním náplastí som mávala menštruáciu presne v tom období ako mám toto špinenie a začatím nalepovania sa mi cyklus posunul o týždeň. Mohla by som si tento cyklus nejak napasovať alebo treba zmeniť antikoncepciu? ďakujem veľmi pekne za odpoveď

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij, MPH

    Dobrý deň,
    nie, s tým kedy ste mali menštruáciu pred používaním náplasti to nijako nesúvisí. Skúste počkať ešte pár menštruačných cyklov, ak to neprestane budete musieť zmeniť antikoncepciu.

Podobné otázky

  • Vynechanie anikoncepčnej náplaste

    , Autor: Laura_1307

    Dobrý deň.

    Beriem antikoncepčné náplaste Evra. Stala sa mi taká vec, že v 3 týždni som si zabudla nalepiť poslednú náplasť. Oneskorila som sa o 3 dni. Samozrejme mi začala plná menštruácia. V letáku sa píše, že som si ju mala nalepiť hneď ako som si spomenula, tak sa aj stalo. Chcela by som sa opýtať, keď budem mať o týždeň týždňovú pauzu, či budem mať opäť menštruáciu a kedy by sa mi cyklus mohol vrátiť do poriadku ://

    Ďakujem

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij, MPH

    Dobrý deň, ak sa výmena náplasti oneskorila o viac ako dva dni, existuje reálna možnosť otehotnenia. Musíte začať nový štvortýždňový cyklus nalepením novej náplasti hneď, ako si spomeniete. V deň, kedy ste si spomenuli a nalepili novú náplasť si rátajte ako prvý deň, teda máte nový deň výmeny. Najbližších minimálne 7 dní musíte používať aj doplnkovú formu ochrany (kondóm). Pokračujte v pravidelnej a správnej aplikácii antikoncepčných náplastí.

  • Výtok počas užívania antikoncepcie

    , Autor: Rianett

    Dobrý deň,
    píšem Vám sem s prosbou, že som neskutočne sklamaná a hlavne smutná ako dokáže tá antikoncepcia vystrájať.. Užívam ju až pár rokov. Zo začiatku som užívala náplaste Evra. Po nejakom čase som prešla na tabletky. No začala sa mi tvoriť nepekné veľké a bolestivé akné na pleti, na hrudi , na krku. Dá sa povedať, že skoro všade. Hanbím sa za to doteraz. A nakoniec som prehodnotila, že sa vrátim naspäť k náplastiam. Ako som, tak spravila, tak sa mi výtok opäť vrátil počas užívania Evra. Mala som to aj predtým a mám to znova. Odsledovala som si, že keď sme mali s priateľom styk, tak počas tbl bolo všetko v poriadku, ale jakmile začnem užívať náplaste Evra a máme niečo spolu, tak mám okamžité zápaly a svrbenia ,,dole" a výtok je naspäť. Som zúfalá z tejto situácie. Pretože, ktorú ženu by naozaj bavil takýto život s takýmito problémami? Neustále opakované zápaly, neustále výroky (žltej farby) niekedy až také hrudky. Neustále nosenie vložiek. Myslím si, že nedopomáha tomu ani stres.. Ale ja už naozaj nerozumiem prečo práve ja.. Prečo sa to stále opakuje a vracia? Nech si akokoľvek vykonávam dôkladne hygienu a všetko, tak aj napriek tomu to mám.

    Budem rada ak mi budete vedieť poradiť, čo s tým. Ešte som rozmýšľala nad možnosťou prestať to úplne užívať. A tým pádom bude trpieť moje sebavedomie kvôli pleti. Neviete mi prosím povedať ako riešiť problémy s akné?


    Ďakujem.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij, MPH

    Dobrý deň, ak Vám vyhovujú hormonálne náplaste a okrem spomínaných výtokov Vám nespôsobujú žiadne ťažkosti, pokračujte v ich aplikácii. Čo sa týka výtokov, príčin môže byť viacero. Skúste si realizovať vaginálny výplach Cloginom alebo Rosalginom a následne si aplikujte aspoň 10 dňovú kúru vaginálnymi probiotikami. Keďže nepoznám žiadne výsledky vyšetrení, nálezy, informácie, ani okolnosti, neviem sa Vám takto bližšie objektívne vyjadriť. Odsledujte si to. Pri pretrvávaní ťažkostí alebo v prípade nejasností navštívte Vášho obvodného gynekológa.

  • Silný suchý kašeľ

    , Autor: Katka02

    Dobrý deň, chcela by som sa opýtať. Trápi sa silný suchý kaseľ avšak pozorujem občas aj hlieny. Kašlem stále. Keď užijem antikoncepciu a o pár minút začnem silno kašľať, bude účinná? Mala som styk pred 2 dňami. Som aj naďalej plne chránená ak nevraciam a nemám hnačky a neužívam lieky ktoré znižujú účinnosť antikoncepcie?

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij, MPH

    Dobrý deň, kašeľ, ani zahlienenosť nemá vplyv na účinok hormonálnej antikoncepcie, ktorá sa vstrebáva v črevách. Za predpokladu pravidelného a správneho užívania tabliet hormonálnej antikoncepcie ste plne chránená. Pokračujte v pravidelnom a správnom užívaní tabliet hormonálnej antikoncepcie.

  • antikoncepcia z evry na tabletky

    , Autor: hela728282882

    Dobrý večer, užívala som antikoncepčné náplasti Evra, poslednú menštruáciu som mala 7.1. Teraz som prešla plynule bez vynechania a teda som začala nový cyklus s Evrou 3.2. No dnes mi doktor predpísal novú antikoncepciu tabletkovú Karhleight, chcela by som sa opýtať kedy ju mám začať brať, ďakujem :)

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij, MPH

    Dobrý deň, na výber máte z viacerých možností. Ak ste si už vložili nový antikoncepčný vaginálny krúžok a nespôsobuje Vám žiadne ťažkosti, ani Vám to neponáhľa, ponechajte si krúžok, ako obvykle 3 týždne a následne po jeho vybratí a uplynutí 7 dní bez krúžku začnite s užívaním tabliet hormonálnej antikoncepcie v deň, kedy by ste si vkladali ďalší vaginálny krúžok. To je najčastejší a najštandanrdnejší postup. Prípadne môžete začať s užívaním tabliet hormonálnej antikoncepcie deň po vybratí vaginálneho krúžku, teda vynecháte týždeň bez akéhokoľvek užívania, či aplikácie hormonálnej antikoncepcie. Ak Vám zmena hormonálnej antikoncepcie ponáhľa, môžete začať s užívaním hormonálnej antikoncepcie ihneď, vyberte si vaginálny krúžok a tabletky užívajte v pravidelných intervaloch. Týmto postupom si však posuniete celý cyklus, celkovo tento postup neodporúčam.

  • Evra

    , Autor: ZuzkaMiLi

    Dobrý deň, chcela by som sa poradiť ohľadom užívania antikoncepcie EVRA,
    Dňa 1.11 som dostala menštruáciu nalepila som si prvú náplasť, ale od druheho dňa po menštruácii ani stopy a tak je to do dnešného dňa,preto by som sa chcela opýtať ako to vnímať nakolko som ešte nič take nemala,či účinok naplaste bude taký aky má, či pokračovať v ďalších "nalepkách" alebo ako to riešiť. Za Vašu odpoveď vopred ďakujem

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij, MPH

    Dobrý deň, nie je ničím výnimočným, že po začatí užívania niektorej z foriem hormonálnej antikoncepcie (tabletky, či náplasť) dôjde k výraznému zoslabeniu, či skončeniu menštruačného krvácania. Za predpokladu správnej aplikácie a pravidelného aplikovania ste plne chránená. Odsledujte si to. Pokračujte v pravidelnej aplikácii hormonálnych náplastí. Pri ťažkostiach alebo nejasnostiach navštívte Vášho obvodného gynekológa.