Dobry den, mam 2,5 rocneho syna, donedavna sme fungovali iba s plienkami a do nicoho som ho nenutila. kakal pravidelne kazdy den doobeda pred spanim do plienocky.
Pred 2 tyzdnami som vyskusala odstranit plienku a kupodivu za den sa naucil cikat do nocnika aj na zachod, kakal po spanku do plienky lebo na spanie mu ju este nechavam, takto kakal asi 3 dni, vzdy som sa zacudovala, ze sa pokakal a povedala som, z enabuduce to mozeme skusit do nocnicka, ani som sa mu nesmiala ani mu nevynadala, raz sa dokonca vypytal na nocnik a kakal do neho postojacky, strasne som ho chvalila.to bolo ale len raz a odvtedy sa akoby zasekol a zacal zadrziavat.
Kakat prestal ale papa stale rovnako a vidim, ze tak po 2 dnoch ho to uz tlaci, prestupuje z miesta na miesto, place a pyta sa "cikat" dam ho na nocnik ale ked sedi, tak to ustane a nic nespravi, ked je spat na nohach tak zase len prestupuje a place, davam mu vtedy aj plienku, ze sa moze vykakat do nej ale to on uz nechce...takto sa trapime s placom aj cely den kym nakoniec pusti do plienocky. obcas zadrziava 3 dni, obcas dva, kazdopadne je to potom sprevadzane placom a zufalstvom. neviem ako mu pomoct, stale mu vravime, ze moze kakat do plienky, ked to na nocniku este nejde ale nechce pustit. mohli by ste mi poradit?
vopred dakujem

Odpovedá: Mgr. Miroslava Zimányiová
Ak zadržiava dva alebo tri dni, je to relatívne v pohode, najmä ak sa potom síce s plačom, ale dobre vykaká. Netreba robiť nič špeciálne, skôr ho len sprevádzať, byť s ním, možno ho trochu upokojiť, že to zvládne.
On trošku bojuje s tým, že vám chce vyhovieť, chce vám dať najavo svoju lásku a kakať do nočníka. Postupne sa to upraví a on si nájde svoj spôsob, ako sa vykakať bez ťažkostí.
Riešiť treba jedine možnú zápchu, ak by už aj chcel kakať a nešlo by to, treba skúsiť glycerínový čípok pred kakaním alebo sa poradiť s vašou detskou lekárkou.