Dobrý večer pani doktorka !!!
Mám taký problém,máme doma 2-a pol ročnú dcerku Michaelu..Vždy keď jej dám dole plienku a chcem ju dať na nočník alebo WC,začne strašne plakať...Bez plienky neprejde ani z izby do izby..proste stále len plače,ale jej plač prechádza až do histérie,plače až tak velmi že sa zajakává..Stále si proste pýta tú plienku..neviem si už dalej rady a tak to skúšam tak to...Snažili sme sa ju aj motivovať,tým že keď sa vyciká alebo vykaká pojdeme kupiť nejakú hračku,alebo jej dáme cukrík,ale nič nepomáha..Aj som si sama skúsila sadnúť na nočník a cikla som si sama aby videla že sa mi nič nestalo a že to nebolí!!! Ale ani to nepomohlo...
Veľmi pekne Vám ďakujem....S pozdravom Monika

Odpovedá: Mgr. Miroslava Zimányiová
Prechod na nočník alebo záchod niekedy nie je jednoduchý. No hlavnou zásadou v tejto oblasti je byť nekonečne trpezlivá. Žiaden nátlak, tresty, prejavy hnevu, sklamania ani nič podobné dieťaťu v tejto prechodovej fáze zvyčajne vôbec nepomôžu. Skôr naopak. Dieťaťu skôr pomôže, keď môže byť svedkom toho, ako chodia na záchod jeho blízki, prípadne iné deti približne v jeho veku alebo o čosi staršie (nie že by sme zobrali dieťa, aby sa chodilo pozerať zámerne na to, ako niekto sedí na záchode a robí, čo potrebuje, ale skôr ako nejaká bežná súčasť života, pri ktorej sa nezatvárame alebo kedy má dieťa voľný prístup k nám, keď "trónime").
V tomto veku má dieťa ešte dosť času na to, aby sa naučilo chodiť na záchod alebo nočník, resp. mu ho treba dopriať. Skrátka nasilu nič dobré z toho nevzíde.