Prajem pekny den.Prosim vas o radu.Dcerka ma 21mesiacov.Asi od 15mesiacov cika na nocnik,ale nepyta sa sama.Ja sa jej vypytujem ci chce ist cikat,ked chce,ide,ked nie,povie nie.ale ked sa zabudnem opytat,tak pocika plienku.Stolicu ma pravidelnu,tiez do nocnika.Ako postupovat dalej,mam ju skusit nechat bez plienky,alebo pokracovat v tomto sposobe?Urcite ju nechcem do nicoho nutit.Dakujem za radu

Odpovedá: Mgr. Miroslava Zimányiová
Pokračujte tak ako doteraz. Nechajte jej čas, aby postupne dozrelo, čo dozrieť má. Má kopu času.
Podobné otázky
• oducanie od plienok
, Autor: petruscha
Dobry den,
moj syn ma 2,5r a stale mi nechce chodit na nocnik/zachod. Nechavam ho bez plienok,ale vobec mu nevadi,ze je mokry. Vie krasne rozpravat,vsetko rozozna, povie mi,ale toto je pre nho tabu. Neviem,ci sme chybu nespravili tym,ze ked mal 1,5r tak sa mi raz vypytal na nocnik, ktory zacal vyhravat a odvtedy mam pocit,ze sa ho boji.Ked mu ukazem nocnik,tak ho sam odlozi na miesto,alebo od zlosti kopne do nho. Prosim, poradte mi,co mam robit. Dakujem za odpoved.
Odpovedá: Mgr. Miroslava Zimányiová
Možno naozaj nemá rád nočník, no určite vie o tom, že sa dá chodiť aj na záchod. Myslím, že by ste mohli skúsiť ponúkať ho na záchod, kúpiť mu redukciu na dosku... No možno budete musieť ešte počkať nejaký čas, kým bude naozaj pripravený a jeho nervová sústava zrelá, aby sa pýtal.
• oducanie od plienok v 27 mesiacoch
, Autor: Registrovaný používateľ
Dobry den pani psychologicka, obraciam sa na Vas s prosbou mam 27 mesacnu dceru a stale nosi plienky. Na nocnik ani na redukciu na WC si nechce ani len sadnut, travicku pokropit to uz vobec nie... Je to velmi rozumne a vnimave dieta. Zacala rozpravat v 10 mesiacoch a chodit az 16 mesiacoch. Nocnik sme kupili, ked mala nieco vyse roka. Najprv som ju nechala s nim hrat a po dovrseni 2 rokov som sa ju pokusala nan posadit. Zial marne. Nechcem ju do toho nutit, aby som v nej nevyvolala odpor, ale myslim si ze je uz dost velka, aby pochopila co od nej chcem. Snazila som sa jej vysvetlit ako jej bude dobre bez plienok. Chodi so mnou na WC, aby videla, ze to neboli. Navstevujeme deti, ktore uz nemaju plienky, aby videla ako to je. Vyjednavam s nou napr. TV sa pusti len ak si sadne na nocnik a mozno urobi potrebu. Kupili sme cikaciu babiku a nocnikom, citame knizky..... Kupili sme nohavicky a nechala som ju behat bez plienok, ved ked ocika parkety nic sa nestane. Stalo sa, ze zacala zadrziavat moc aj stolicu a potrebu urobi, az ked ma plienku a drzim ju v naruci. Uz sme prestali o nocniku aj rozpravat, aby zabudla, ale ziadna zmena neprichadza. Kazdy mi radi, ze idealny cas na oducanie je v lete. Avsak ked jej nedam plienku zacne plakat, ze ju chce. Ked sa jej opytam kedy pojde na nocnik odpovie, ze vecer, to sa vsak nikdy nestalo.
Som z toho velmi nestasna. Po motorickej stranke vzdy bola pozadu. Chodili sme s nou cvicit stale chodime plavat a inak je velmi sikovna a rozumna.... Viem, ze kazde dieta musi dozriet, ale predsa 27 mesiacov nie je najvyssi cas?
Tesim sa na Vasu radu a zelam pekny a uspesny den.
Odpovedá: Mgr. Miroslava Zimányiová
Najvyšší čas je pojem, ktorý môže mamám a ich deťom niekedy skomplikovať a znepríjemniť život. Každé dieťa totiž dozrieva a vyvíja sa svojím tempom, bez ohľadu na to, či je už najvyšší čas alebo nie. Samozrejme, že každý rodič si želá, aby jeho dieťa bolo v poriadku, aby sa vyvíjalo "v norme", lebo ak to nie je tak, bojíme sa, že naše dieťa nie je v poriadku, že nie je zdravé, že môže mať problémy v ďalšom živote.
No v mnohých veciach stačí dieťaťu dopriať trochu viac času a dôverovať, že sa vyvíja dobre. Aj vaša dcérka sa zaiste vyvíja dobre, lebo vie zadržiavať moč, teda vie do istej miery ovládať svoje vylučovacie ústroje. A chce tiež "ovládať" to, kam sa vyciká. To niektoré mamy popisujú, že ich dieťa sa vyciká či vykaká len do plienky a zvyčajne sú to deti približne v tomto veku. Trošku neskôr sa ale dieťa prispôsobí tomu, čo je zvykom a začne chodiť na záchod alebo na nočník. Zrejme to súvisí aj s tým, že pre dieťa je zážitok plnej plienky z vývinového hľadiska v určitom období dôležitý.
• oducanie od plienok v noci
, Autor: Registrovaný používateľ
Vazena pani psychologicka,
mam vyse 2 rocnu dcerku, ktora uz od 8. mesiacov chodi na nocnik a cez den uz vobec nenosi plienky. Vycika aj vykaka sa uz iba do nocnika.
Od malicka ale bola zvyknuta, ze v noci dostavala bud mliecko, alebo teraz uz len cajik.
Rada by som bola, aby v noci pomaly prestala nosit plienky, ale chcem sa s Vami poradit ako na to, pretoze stale si pyta cajik na pitie.
Uz jej dvam len 2-3 glgy v noci, ked si vypyta.
Chcela by som ho vylucit uplne, aby sa dcerka zobudzala so suchou plienkou.
Prosim poradze mi, ako na to.
Dakujem.
Odpovedá: Mgr. Miroslava Zimányiová
Mokrá plienka v noci môže do istej miery súvisieť s pitím cez noc, no súvisí aj s tým, ako je dieťa schopné zadržiavať moč, prebudiť sa na cikanie a podobne. Je to teda záležitosť vývinu a dozrievania nervovej sústavy. Dajte jej čas a netlačte ju v tom.
• Oducanie od plienok
, Autor: Registrovaný používateľ
Dobry den p. doktorka.
Mame 1,5 rocnu dcerku. Na nocnik som ju zacala davat v 11 mesiacoch a velmi rychlo pochopila, co sa do neho robi. Davala som ju tam asi len tak 3x do dna a vzdy sa tam aj vycikala a vykakala. Do plienky sa nepokakala aj dva tyzdne. Tak sme cca pred 1,5 mesiacom zacali trenovat hlasenie, ze jej treba ist na nocnik. Trvalo jej to ani nie tyzden, aby to pochopila. Velmi sa potom z toho tesila, ked ohlasila, ze ide cikat, doniesli sme nocnik, vycikala sa, vsetci sme sa tesili. Tak to hlasila aj kazdych pat minut aj pre dve kvapky, taku mala radost. Cikanie aj kakanie oznamuje rovnako slovkom kaka. Ja mam vsak pocit, ze za ten vyse mesiac, neurobila ziadny pokrok, dokonca teraz je na tom tak, ze sice povie, ze kaka a ked jej poviem, dobre tak pod ideme na nocnik, zacne predomnou utekat a nechce si ist sadnut. Aj do plienky sa viac pokakava ako predtym.Alebo povie, kaka, ked sa jej prave nevenujem, lebo asi vie, ze takto si vynuti moju pozorst a utekame sadnut si na nocnik a napr. citame knizku. Potom neviem, ci jej naozaj treba, alebo, ci si vymysla.
To pytanie nie je ani nebolo u nej 1OO percentne, plienku mava aj mokru.
Chcem sa spytat, ci je to normalne, alebo ci nieco nezanedbavam. Nemoze to suvisiet aj s tym, ze pred mesiacom tiez zacala dost rozpravat. Mozno sa teraz sustredi na rozvoj reci, alebo tak nejak??? Neviem, len by som nechcela pokazit to, ze zo zaciatku jej to tak pekne islo. Dakujem za vas cas. Lenka
Odpovedá: Mgr. Miroslava Zimányiová
Fáza, kedy sa dieťaťu fixuje schopnosť pýtať sa na nočník, môže byť rôzne dlhá a závisí od viacerých faktorov. Buďte pokojná, ak sa tak rýchlo naučila, resp. pochopila, čo s čím súvisí v tejto oblasti, určite sa dočkáte času, kedy bude schopná zostať celkom bez plienok. Len jej dajte ešte čas. Má ho dosť na to, aby to v "riadnom termíne" zvládla.
• oducanie od plienok
, Autor: Registrovaný používateľ
Dobry den. Moja dcerka mala pred necelym mesiacom 2 roky. Skusame chodit na wc (na nocnik nechce) a aj sa nam obcas podari. Horsie je, ze ked nema plienku, nevypyta sa sama a pocika sa. Aj ked sa jej tesne predtym opytam. Niekedy sa pocika aj 7x za sebou a uz len krici, ze cika... Nikdy ju samozrejme za to nehresim, len ju posadim na zachod, vysvetlime si, ze cikat mame do zachoda, lebo teraz je pocikana, mokra a prezleciem ju. Chape to, sama vravi, ze musi kricat "cikaaaaat", ale nikdy to nestihne a potom akoby ju to mrzelo. Pritom vzdy po spanku ideme na zachod a zakazdym sa vycika. Velmi sa potom z toho tesi :).
Mame este pockat a nechat plienky, alebo mame skusat dalej? (Samozrejme v lete ju necham behat po dvore nahu :).)
Dakujem. S.
Odpovedá: Mgr. Miroslava Zimányiová
Trošku asi ešte treba počkať, aby dozrela celá táto komplikovaná činnosť. Teraz je vo fáze, kedy si vie uvedomiť, že ciká, až keď už ciká. Teda ešte malý krôčik jej chýba. Ale už je to na ceste a možno v lete sa to podarí, no ak aj nie, netreba si robiť starosti, lebo aj tak má ešte čas.