Dobrý deň,
synček má 2,5 roka, od 20 mesiacov je cez deň bez plienok a asi posledný mesiac mával suchú plienku aj cez obedný spánok aj v noci. Posledný týždeň spával bez problémov v noci bez plienky, buď sa v noci pýtal alebo vydržal do rána.
Lenže posledné 3 noci sa zobudí až ráno pocikaný, hoci v noci som ho dala cikať. Neviem, či sa vrátiť k plienkám alebo skúsiť ešte pár nocí vydržať a prezliekať posteľ. Nehrešíme ho, len prezlečieme postel a skúšame sa s ním rozprávať o tom.
Je pravda,že je trošičku prechladnutý a takisto sme vymenili postielku za veľkú postel, aj keď 1x sa ešte pocikal v starej postielke.
Ďakujem za odpoveď.

Odpovedá: Mgr. Miroslava Zimányiová
Určité zmeny niekedy môžu vyvolať prechodné pocikávanie, tak isto aj predchorobie alebo choroba dieťaťa. Návrat k plienkam počas spánku je na mieste. Ak by sa dieťa veľmi bránilo, treba mu vysvetliť, že to sa niekedy stáva, že to zaiste zakrátko ustúpi a ak by to dieťa nevedelo prijať, treba mu dať plienku, ktorá sa dáva na posteľ dospelým ležiacim.
Podobné otázky
• návrat k plienkam?
, Autor: Registrovaný používateľ
Moja dcérka má mesiacov, už pred dvoma mesiacmi sa krásne pýtala na nočník, plienky už nemala ani v noci, s cikaním vydržala až do rána. No posledných pár dní sa úplne prestala pýtať. Ked ju sama neposadím pociká sa do nohavičiek. Rozprávame spolu o tom, vie čo mi má povedať ked chce cikat aj kam to má urobiť, ale akoby to uplne ignorovala. Začalo to tak, že sa aj pýtala, ale kým som dobehla s nočníkom alebo ona k nočníku, už bola pocikaná. Teraz sa už ani nepýta. Neviem čím to može byť. Najprv som myslela, že sa ochladilo a je to tým, ale v noci sa predsa nepociká. Tak ja už vážne neviem. Žiadna zmena v domácnosti nenastala, žiadny stres nič, normálne fungujeme ako vždy. Poradte mi prosím, snažím sa byť trpezlivá ale veľmi ma to prekvapilo. Može sa stať, že sa dieťa opäť vráti k plienkam? Ďakujem za odpoveď.
Odpovedá: Mgr. Miroslava Zimányiová
Prechodne sa to stať môže a netreba to vnímať negatívne. V tomto veku dieťa niekedy na čas prejde tam, kde už bolo, no po krátkom čase sa opäť "spamätá" a začne sa pýtať, prípadne samo chodiť na nočník či záchod a iba hlási, že ide. Doprajte jej čas a nezúfajte.
Niekedy nepatrné prechladnutie môže tiež spôsobiť prechodné pocikávanie.