Dobrý den . Poprosila by som Vás o radu . Môj syn má 3 roky . Píta sa cikať od 1/5 roka. Cez den sa už nepocikáva. V noci už nemá plienky , odmieta ich, ale má strašne tvrdý spánok. Nevie sa zobudiť a vypítať sa cikať . Chodím ho dávať cikať o 8 večer, potom okolo 2 ráno a aj to je pocikaný . Ak sa my stane že zaspím tak spí do rána pocikaný a vôbec mu to neprekáža , nezobudí sa . Poobede už nespí ale aj ked sa stane že je moc unavený a zaspí aj ked na hodinku tak sa pociká . On má strašne tvrdý spánok a nevieme ako máme postupovať aby sa dokázal prebrať a vycikať .Alebo máme navštíviť lekára , psychologa alebo nefrooga ? Poprosila by som Vás o radu . Dakujem

Odpovedá: Mgr. Miroslava Zimányiová
Pravdepodobne sa naozaj jedná len o tvrdý spánok a kvôli tomu neschopnosť dieťaťa prebudiť sa na plný močový mechúr a ísť cikať.
Je vhodné dieťa v noci jeden až dva razy budiť a dať cikať, ak už odmieta plienka na spanie. Cikanie by asi malo nasledovať po menšom časovom odstupe, ako ste to doteraz robili vy. Na základe vašej skúsenosti, že o druhej v noci je už často pocikaný, treba ho budiť skôr a podľa suchej alebo mokrej postele prispôsobiť hodinu budenia. Teda ak ho budete budiť povedzme o jednej a bude vždy suchý a po zobudení sa vyciká, je to dobrá doba.
Inak ho asi nenaučíte budiť sa na cikanie. Existujú síce rôzne systémy, napríklad zvonenie po vycikaní sa dieťaťa do postele, no nie som si istá, či sú bežne dostupné.
No postupne dieťa určite bude schopné sa v noci budiť na cikanie, hoci možno to bude trvať až do školského veku.
Podobné otázky
• pocikavanie
, Autor: Registrovaný používateľ
Dobry den, mam 5-ročnu dceru, ktora ma tvrdy spanok. zo začiatku sme ju museli vzdy za spanku posadit na nocnik a ona sa v pohode vycikala.neskor sa vycikala sama. toto samostatne cikanie trva nieco vyse roka. no asi pred 4 mesiacmi sme jej do izby kupili akvarium. na zaciatku bolo vsetko ok, ale v poslednom mesiaci sa mala vycika do stredu izby , alebo tesne vedla nocnika, niekedy ju pocujeme pobehovat po izbe a zacne plakat, ma stiahnute pyzamko a cika.v izbe ma svetielko, takze na nocnik vidi. nechapeme to, nevieme co sa stalo a ako to riesit. dakujem
Odpovedá: Mgr. Miroslava Zimányiová
Skúste jej opäť pomáhať, dať ju cikať tesne predtým, než idete spať vy alebo ju zobudiť (aj seba) zhruba v tom čase, kedy zvykne cikávať. Je to zrejme prechodné a môže (a nemusí) to súvisieť s niečím, čo sa deje a je pre ňu dôležité - no niekedy sa nedá presne zistiť, či sa niečo deje alebo nie.