Dobrý deň,
dcérka má 27 mesiacov. Cikať sa vypýta, len keď niečo za to chce dostať (cukrík, čokoládu, nejakú hračku...), alebo keď je vo vani. Z toho mi vyplýva, že vie, kedy potrebuje ísť na malú potrebu. Keď sa zobudí, tak ju dávam na nočník a pred spánkom. Nie vždy však dcérka s tým súhlasí. Na veľkú sa doteraz ešte nevypýtala, ale vždy sa schová do kúta. Akonáhle je vyrušená, potom mi nekaká aj do druhého dňa, takže som ju začala ignorovať, keď sa schová do kútika, a až potom keď vylezie, sa jej spýtam, či potebuje prebaliť. Všetci mi hovoria, že je šikovná, len lenivá sa vypýtať.
Manžel mi navrhuje, aby som ju prestala úplne ponúkať na nočník, či už pri veľkej, alebo malej potrebe, a nechať ju nech si cikáva do plienok, aj po prebudení, resp. pred spánkom, že veď ona na to príde aj sama.
Myslíte si, že je to dobrý nápad a pomohla by jej úplná ignorácia, alebo v tomto jej prípade by bolo lepšie ju naďalej ponúkať na nočník?
Ďakujem veľmi pekne za odpoveď.

Odpovedá: Mgr. Miroslava Zimányiová
Chybou nie je, ak ju vysádzate na nočník hneď po prebudení a pred spaním, ak sa ona tomu nebráni. Ak by s tým boli spojené veľké boje, treba od toho radšej upustiť a nechať ju, nech sa začne hlásiť, keď príde jej čas. (A všetci nech hovoria, čo chcú! - myslím tí, ktorí si myslia, že je lenivá sa pýtať. Deťom sa totiž v určitom období páči, keď majú plné gate a užívajú si to teplo a iné pocity, ktoré sú s tým spojené. Ale tiež len do času.)