Dobrý večer prajem mám takýto problém. Moja dcérka Mirien má 4 a pol roka. Nenosí už samozrejme plienky ale v poslednej dobe vlastne posledné dva-tri mesiace vypýta sa na záchod už ked si cvrkne alebo prezmenu sa ani nevypýta a pociká sa. Ked sa pociká ani mi to sama od seba nepovie až ked sa jej na to opýtam dva-tri krát potom povie že áno a čo ma dost prekvapilo posledné dni je to, že ked mi povie že sa pocikala tak mi ešte dodá: ,,Mami že ma nezbiješ?,, ked sa jej opýtam prečo by som ju mala za to bit neodpovie mi. Neviem či to počula v škôlke že jej nejaké dieta povedalo že dostáva doma za pocikanie bitku ale ja som ju vživote za to že sa pocikala nezbyla ani jedným prstom, a vlastne preto ma to zarazilo ked mi dala tú otázku prvý krát. Môžete mi prosím poradit, čo by som mala ešte vyskúšat lebo aj iných mamičiek som sa pýtala pretože Mirien je mojím prvým dietatom poradili mi všeličo ale nič nezaberalo. Už začínam byt z toho zúfala aj preto že kamarátka má syna o rok a pol mladšieho ako je Mirien a on sa pýta na záchod ale je pravda, že na noc má ešte plienku. Prosím poradtemi. Za radu vopred dakujem Daniela

Odpovedá: Mgr. Miroslava Zimányiová
Deti si zvyknú cvrknúť alebo sa zabudnú zaoberať svojimi telesnými potrebami, keď sú zabraté v nejakej činnosti. Ak pocikávanie vašej dcérky súvisí v tomto zmysle s hrou, občas sa jej počas hrania pýtajte, či nepotrebuje cikať, prípadne ju pošlite sa vycikať, ak už dlho necikala.
Možno by tiež stálo za opýtanie v škôlke zistiť, či sa nepocikala alebo si necvrkla a či nebol z toho nejaký konflikt, resp. ako pani učiteľka narábala zo situáciou.
Niekdy deti majú nejaké očakávania, čo by mohlo nasledovať, keď sa stane to a to. Nemusia súvisieť priamo s ich vlastnou skúsenosťou, no možno o tom počuli od niekoho iného alebo v nejakej rozprávke sa dialo niečo podobné a potom to aj ony vztiahnu na seba a svoju situáciu.