Moja dcérka mala problém so zadržiavaním stolice. Pri bolení bruška nešla na stolicu, ale sa vaľkala na perinke a sťahovala zadoček,aby nemusela kakať.Problém som riešila s pediatrom, ktorý jej nasadil Dufalac. Problém s vyprázdňovaním trval ale dlhšie. Po nejakom čase som si všimla, že sa často cez deň šúľa po perinke a pri tom sa veľmi spotí.
Robila to aj pred spaním, stále sťahovala zadoček, a vždy som ju našla spotenú.
Cez deň som sa snažila ju zamestnať,aby mala pohyb a nezostávala sama v izbe.
Neviem vyriešiť večerné spanie.Mám tri deti a nedá sa mi ležkať pri nej / keď je tam manžel alebo ja, tak to nerobí, skôr nás posiela preč /Mohli by ste mi s tým nejako pomôcť.
Je veľmi inteligentná, prišla na to ,že sa nám to nepáči / čo ma veľmi mrzí /

Odpovedá: Mgr. Miroslava Zimányiová
Ak si predstavujete, že sa prestane svojím telom zaoberať úplne, ona to určite cíti. No je to pre ňu zrejme v tomto období dôležité, takže skúste ubrať trochu zo svojich očakávaní a ak sa dá, zamestnávajte ju ďalej inými činnosťami či aktivitami, no nechajte jej aspoň malý priestor aj na to, čo ona potrebuje.
Nepíšete, koľko má rokov, ale deti v určitých životných obdobiach týmto spôsobom riešia svoje zvýšené napätie, stres - napríklad ak sú v období, kedy sú na ne kladené väčšie nároky, než sú v tom čase schopné uniesť a spracovať.
Podobné otázky
• onanovanie
, Autor: Registrovaný používateľ
Dobrý den,
VAZENA PANI DOKTORKA PROSIM VAS O RADU MAME 3 ROCNU DCERKU A NEUSTALE SA CHITA MEDZI NOHAMI,PRITLACA SI TAM VANKUSE A POTI SA PRI TOM.UZ SOM ZUFALA NEVIEM CO JEJ MAM POVEDAT KED MNA TO VZDY ROZCULI SNAZIM SA JEJ AJ VYSVETLIT ZE TO NESMIE A ONA NIC.TERAZ CAKAME AJ DRUHE DIETATKO A MAM STRACH O DCERKU.PRECO TO ROBI?PROSIIIM VAS PORADTE NAM.DAKUJEM
Odpovedá: Mgr. Miroslava Zimányiová
Je to prirodzená súčasť vývinu detskej sexuality. No zároveň si treba uvedomiť, že niektoré deti onanujú "nadmerne", ak sa to tak dá povedať, a síce preto, lebo sa tak upokojujú (niečo podobné, ako keby si cumľali palec alebo obhrýzali nechty...). Niekedy tiež onanujú viac, keď majú málo primeraných podnetov...
Je možné sa obrátiť na sexuológa alebo detského psychológa.
• onanovanie
, Autor: Registrovaný používateľ
Dobrý deň,
pani doktorka, prosím Vás o radu, ako máme postupovať. moja 3 ročná dcérka v priebehu dňa veľmi často onanuje, trie sa o rohy fotele a podobne. Robí to vtedy, keď ju nevidíme. Ako máme na to reagovať? Viem že je to prirodzené a deti to robia , ale ako jej to vysvetliť, aby to nerobila, bojíme sa aby si neublížila a aby sme jej neublížili po psychickej stránke a ako preniesť pozornosť na niečo iné?
veľmi pekne ďakujeme za odpoveď.
zuzana
Odpovedá: Mgr. Miroslava Zimányiová
Keď ju zbadáte, je vhodné ju nežne a láskavo zobrať do náručia a spýtať sa jej trebárs na to, čo by rada robila, či si idete spolu čítať alebo sa nejako zahráte... Prípadne jej môžete vy ponúknuť nejakú hru. Skrátka sa jej v tej chvíli viac venujte.
Vysvetľovanie, aby to nerobila, asi nebude príliš účinné a vyvolá v dieťati dojem, že je na tom niečo zlé. No je to súčasťou normálneho sexuálneho vývinu dieťaťa, hoci niekedy veľmi častá masturbácia môže poukazovať aj na isté emocionálne ťažkosti dieťaťa (zvýšenú mieru úzkosti, málo podnetné prostredie...).
• masturbácia ročného bábätka
, Autor: Registrovaný používateľ
Dobrý deň, všimla som si tu, že viacere mamičky sa sťažujú na to ako ich detičky masturbujú. Ja mám dcérku, ktorá má 1 rok a štyri mesiace. Robí to každý deň pred zaspávaním už asi 2 mesiace. Stále leží na brušku, a hoci má plienku, dá si pod seba hračku s ktorou spí, alebo fľašku ak dopije mliečko a robí to na tom, až je celá spotená a rýchlo dýcha. Nechcela som veriť tomu, že je to masturbácia, ale je to tak. Nevieme, ako to mame dcéru odnaučiť. Zatiaľ sme to vyriešili tak, že sme jej z postieľky vybrali vankúš i paplonik a spí iba na holom madraci a bez hračiek a tak si nemá pod seba čo podložiť. Nechápeme s manželom, ako na to mohlo tak malé bábätko prísť. Veď to predsa nikde nevidela a nevieme, či jej to robí dobre cez tú plienku, ale asi áno, keď to robí aspoň 5x do dňa. Čím skôr ju to odnaučíme, tým lepšie, len nevieme ako. Ona sa vynašla v tej postieľke aj napriek tomu, že sme jej všetko vybrali. - otočí sa na bok a šúcha sa o tie drevené mriešky. Sme už z toho zúfalí. Prosím Vás poraďte nám, čo máme robiť, alebo na koho sa obrátiť. Veď to predsa u tak malého bábätka nie je normálne, a nechápeme ako ju také niečo mohlo vôbec napadnúť. Ďakujem Vám veľmi pekne za odpoveď
Odpovedá: Mgr. Miroslava Zimányiová
Onanovanie je bežné aj u takto malých detí. Pred zaspávaním sa upokoja týmto spôsobom. Môžete jej ponúknuť namiesto jej sebau(s)pokojovania nejakú inú aktivitu, ktorá by ju upokojila a pomohla jej zaspať - hladkanie po chrbátiku, čítanie rozprávky, masáž tela pred kúpaním atď.
Je to normálna vývinová fáza sexuality, už deti v maternici mávajú orgastické zážitky. Cez sebauspokojovanie sa človek dostáva s sexualite s druhým človekomv oveľa neskoršom období, no sexualita korení už v detstve.
• onanovanie
, Autor: Registrovaný používateľ
Dobrý deň.
Chcela by som poradiť,ako riešiť problém s onanovaním u 9 ročného chlapca. Sestra sa pred rokom rozviedla,jej bývalý manžel si našiel inú. Píšem to preto, či to nemá súvis so správaním môjho synovca. Ona sama to veľmi zle znášala. Teraz má nového partnera. Ale problém je s jej synom, ktorý v poslednom období často onanuje, aj keď je na návšt eve u nás, alebo u babky, kde sa zavrie do izby. Zdá sa mi, že to robí vlastne nekontrolovane, pretože to nerobí len doma v súkromí, ale aj na návšteve, aj keď bol pri tom prichytený babkou aj mnou.
ďakujem za odpoveď
Odpovedá: Mgr. Miroslava Zimányiová
S chlapcom by sa mala porozprávať mama alebo niekto, ku komu má dieťa blízky vzťah a amli by mu v súkromí vysvetliť, že to je normálne správanie, no že sa nehodí, aby to robil verejne a podobne.
No je možné, že nadmerné onanovanie je sôsob, akým chlapec na jednej strane spracováva stres alebo napätie, ktoré môže byť u neho zvýšené. Na druhej strane môže tým nevedome chcieť upútať pozornosť okolia, dať nejako najavo, že potrebuje niečo od svojich blízkych, že má trápenie a nevie, ako zi s ním poradiť. Deti niekedy všeličo cítia, no nevedia presne zistiť, čo potrebujú, čo sa s nimi deje a nevedia to ani popísať či povedať, lebo je to zatiaľ len na pocitovej úrovni.
A možno len potrebuje viac pozornosti a tráviť čas s niekým, nie sám pred telkou či s hračkami. Prechádzky, šport, čas s kamarátmi, spoločenské hry, rozhovory pred spaním...
Prípadne sa poraďte (teda matka) s odborníkom - psychológom či sexuológom.