Dobrý deň, obraciam sa na Vás lebo mám pomaly 3 ročného syna. Ide mi o jeho správanie a chovanie. Snažím sa, ale niekedy si pripadám dosť hlúpo a trápne, hlavne na ihrisku.
Strká deti, neposlúcha, neodpovedá chová sa jak divoch. Iba uteká, nesústredí sa. Snažím sa na neho nekričať, keď viem, že ide niečo zlé urobiť, račej s ním odídem. Aj doma,keď sa hráme rozhádže mi kocky, vláčikovú dráhu ...
Čítala som hociaké knihy, aby som zmenila formu výchovy. A sme často samy, iba mi dvaja. Jeho otec je často preč. Sme bilinguálna rodina. V jazyku je dosť pozadu. Niekedy sa ho opýtam a nič nerozumie, aj keď sa veľa ucíme a si čítame. Keď sa ho ľudia pýtajú tie detské otázky, ako s máš, čo robíš, kde si bol... neodpovedá a pozerá bokom. Či sa hanbí neviem.
Možno je to temperament a chce čas, ale rozhodne mi vadí strkanie, búranie hradov na ihrisku a nevie sa hrať s inými deťmi. Čo si myslím je dosť trápne na jeho vek. Čo mám zmeniť? Ďakujem

Odpovedá: Mgr. Miroslava Zimányiová
Deti neposudzujú veci tak ako my. Nemajú ešte nastavené, čo je vhodné a prijateľné a čo nie. A tak búranie a strkanie patrí k bežnej výbave detí v tomto veku. Až postupne sa učia (prostredníctvom rodičov, ale aj reakcií iných ľudí, detí...), odkiaľ pokiaľ, čo sa smie, prípadne v akom rámci sa to smie a v ako už nie atď.
Ak v tomto veku dieťa nereaguje na otázky iných ľudí, teda cudzích ľudí, treba to rešpektovať. Až postupom veku sa dieťa bude schopné prispôsobiť očakávaniam okolia, odpovedať, hoci sa mu nechce, hoci druhého nepozná atď.
Podobné otázky
• Spomalené dieťa
, Autor: Registrovaný používateľ
Moja dcéra má 2 roky a 2 mesiace a v porovnaní s inými deťmi sa mi zdá ako by bola tak trochu spomalená. Ja viem, že každé dieťa je iné a inak sa vyvíja ale ona sa mi zdá spomalená v porovnaní s oveľa mladšími deťmi ako je ona. Nevie ešte rozprávať, povie len mama, baba, tata a ano, nevie sa vypýtať na WC. Absolútne sa nevie sústrediť keď sa ju snažíme niečo naučiť a vôbec neposlúcha. Prosím poraďte mi či je ešte čas alebo treba navštíviť nejakého odborníka.
Ďakujem
Odpovedá: Mgr. Miroslava Zimányiová
Ak máte pochybnosti, poraďte sa v prvom rade s vaším detským lekárom. No podľa vášho popisu to môže byť ešte v poriadku, v norme.