Dobrý deň, chcem sa spýtať, čo mám robiť alebo ako mám reagovať??? Určite máme obdobie vzdoru, mám dva a polročnú dcérku, prejavovala vzdor plačom a hnevaním sa, tak tri krát do týždňa, ale teraz sa jej to stáva skoro každý deň a skoro pri každom zákaze, a najhoršie je, že k tomu pridala kopanie a normálne ma búcha po tvári, kedˇ jej to chcem pekne vysvetliť, potom už mám toho aj ja dosť a zvýšim na ňu hlas, alebo dostane po ritke. No nič nezaberá, nakoniec sa chce mojkať a musím ju utíšiť na rukách. Bacanie sa naučila od druhých detí, lebo to nikdy nerobila, ale ked sme sa začali stretávať s druhými deťmi, kde ju začali biť, ked im zobrala nejakú hračku, tak odvtedy to praktikuje aj na nás ale aj na druhých deťoch. Prosím vás ako nám správne reagovať???
Mám ešte jednu otázku, malá sa už pýta na nočník, ale kakať chce len do plienky, normálne to zadržuje pokiaľ nemá plienku, a až do nej sa vykaká, o nočníku nechce ani počuť. Veľmi pekne dakujem za vaše odpovede.

Odpovedá: Mgr. Miroslava Zimányiová
Ako som už veľakrát napísala, bitie treba dieťaťu jasne "označiť" ako neprijateľné. To znamená, že veľmi dôrazne a stroho poviete, že to nesmie, prípadne ak sa to práva deje, tak jej chytíte ruku alebo ju položíte na zem a držíte si ju dosť ďaleko od tela, ale držíte ju. (V žiadnom prípade dieťaťom netrasieme!)
Kakanie do plienky v tomto veku, v prechodovom období z plienok a záchod/nočník sa tu tiež objavuje často. Ja zastávam názor, že je lepšie, ak sa dieťa vykaká do plienky, než aby stolicu zadržiavalo a zafixovalo si zadržiavanie stolice.
Podobné otázky
• VZDOR????
, Autor: Registrovaný používateľ
Dobrý deň,pani doktorka,prosím Vás o radu.Máme 27mes.synčeka.Všetko sa začalo,tak ako pri každom normálnom vývine,od chodenia,rozprávania Až,na to že s týmito,aktivitami,začal trošku skôr,rozprávať začal v 11-mes,samozrejme,prvé slovíčka,teraz sme na tom tak,že počítame,kreslíme,ale mńa trápi najviac jeho chovanie.Je neúnosné,strašne odvráva,je drzý,keď mu poviem že odídem,on chce len tatinka(na koľko manžel chodí na týždnovky,keď príde visí len na nom,ja to chápem,k nemu si dovoluje viac,ako náhle odíde,všetko ide od začiatku.Som,z toho unavená.Je,tu aj jeho starsia sesternica,kt.je staršia,o 9 mes.neviem,či si berie príklad z nej?je,strašne neposedný,viem že to hyperaktivita nie je ale dá sa to s nou porovnaváť,Stále,zo sebou šije,hádže sa po zemi,no jednoducho také malé šidlo.Zopár krát,dostal po zadočku,ale asi bitka nerieši tento problém,čo máme my,prosím aspoň o malú radu.ĎAKUJEM,VEĽMIPEKNE.Prajem,pekný deň.
Odpovedá: Mgr. Miroslava Zimányiová
Nie je vhodné vyhrážať sa dieťaťu, že odídete. Predstavuje to ohrozenie jeho existenčných potrieb a navyše, ak je to len vyhrážanie, podkopávate si svoju autoritu. Tá je oslabená aj tým, že otec - manžel s vami trávi málo času a dieťa ho nevníma ako niekoho, kto matku podporuje vo výchovnom snažení, ale ako "čerešničku na torte".
Ak ste unavená častými bojmi, odíďte naozaj, ale nie navždy, samozrejme, ale iba na pár hodín a ak sa dá, tak pravidelne. Rozhodne to ale nesmie byť odchod typu: "tak a teraz konečne idem od teba preč, lebo si zlý chlapec!" ale skôr niečo ako "idem s mojou kamarátkou na prechádzku (na návštevu, na plaváreň...) a vrátim sa vtedy a vtedy, s tebou bude zatiaľ babka (dedko, teta...)". Je dobré zvykať dieťa na to, že aj mama má svoje potreby, záľuby, priateľky a venujem im nejaký čas a že sa potom vráti.