Dobry den
Prosim vas o radu svojho 3-ho synceka ktory nevie ani minutu posediet,nevie sa sam hrat,a ked sa snim hrajem tak len trosku sa hraje a poto sa chce hrat z inou hrackou.Ako ho mam naucit aby sa sustredil na jednu hru a potom sa hral z inou hrackou.V telke o tom rozpravali ze ked dieta nevie sa sustredit na jednu hru ze treba vyhladat lekarsu pomoc je to pravda?.Je od malicka velmi hyperatraktivne dieta,ked bol maly tak mi to az tak nevadilo ale teraz ked mu citam tak len par riadko a uz ho to nezaujima,ked basnicku ho ucim ani to ho nezaujima,niekedy uz na silu mu to kazem aby sa sustredil len sa bojim aby sa mu to nezhnusilo ze musi nieco na silu robit ale inu taktiku neviem nan ho.Dakujem

Odpovedá: Mgr. Miroslava Zimányiová
V tomto veku nič nedosiahnete, ak budete dieťa nútiť. Ak dieťa niečo nebaví, jednoducho od toho odchádza a hľadá niečo iné, zaujímavejšie. Možno potrebuje hlavne veľa pohybu, behania po vonku, bicyklovania, plávania, možno modelovania z hliny, maľovania veľkými štetcami na veľké papiere... a popri tom možno trochu príbehov, hovorenia o tom, čo ste spolu zažili, čo ste videli a podobne. Nie každému dieťaťu "sedia" knižky a vymyslené hry s hračkami. Niektoré potrebujú činnosť, aktivitu, ktorá je naozajstnou aktivitou, nie detskou alebo akoby detskou hrou. Veď si len spomeňte na deti, ktorým je dovolené pomáhať pri pečení, zaváraní, keď môžu "opravovať" s ozajstnými nástrojmi alebo "variť" v ozajstných hrncoch...