Dobrý deň.
Môj syn cide v sptembri do ľ. triedy, má sedem rokov. Pred prázdninami sa veľmi tešil na voľno. snažíme sa mu organizovať čas táborom aj denným táborom, chvíľu je u babky a tety a pod. Jeho nálada sa však rapídne zhoršila. Začalo to tým, že sa nikdy netešil, keď sa vrátil domov. Začal byť podráždený a často sa mu z minúty na minútu zmení nálada. Je zúrivý, plače a nevie mi povedať prečo. Som nešťastná, lebo ma to trápi. hovorí mi, že je nešťastný a že nechce žiť !!! Dôvod neviem nájsť, má mladšieho brata, tan nikdy podobne nereaguje, nesťažuje sa na nikoho vo svojom okolí. čo je príčinou tohoto stavu? Môže to byť tým, že mu chýba škola ? Cez školský rok bol celkom iný. nechcela by som podceniť, ak je nejaký vážnejší dôvod na takéto správanie? Ako mám zistiť príčinu, kedy mám vyhľadať odbornú pomoc ? Neublíži si ?

Odpovedá: Mgr. Miroslava Zimányiová
Takéto prejavy u detí netreba nikdy podceňovať. Radšej ísť "zbytočne", než riskovať zranenie alebo ohrozenie života dieťaťa. Vyhľadajte detského klinického psychológa alebo detského psychiatra.
Podobné otázky
• detská depresia?
, Autor: Registrovaný používateľ
dobrý deň.
potrebujem poradiť a už neviem na koho sa obrátiť. moje 10 ročné krstňa nám poslednú dobu robí veľké starosti. chodí ako bez duše, nechce jesť, nechodí s kamarátmi von (donedávna sme ju od nich nemohli domov dostať). vkuse plače pre úplné hlúposti a kladie nám čudné otázky (napr. dnes, sa ma spýtala, či si môj náramok zoberiem so sebou do truhly - celkovo sú to otázky o smrti, resp. o sexe, neslušných slovách a pod.) stále hovorí o tom, že jej na myseľ príde niečo zlé a potom za to cíti vinná. keď sa jej spýtame prečo vlastne plače, povie, že nevie prečo, ale že má trápenie. šikanu sme vylúčili. už naozaj nevieme ako ďalej.
za odpoveď vám vopred ďakujem.
Odpovedá: Mgr. Miroslava Zimányiová
Vaša príbuzná môže prechádzať náročnejším obdobím. Formuje sa v nej svedomie, zaoberá sa základnými životnými otázkami, prichádza do puberty. Pre niektoré deti je to náročné obdobie a môžu sa objaviť aj depresívne prejavy alebo depresia ako taká. Ak to stále pretrváva, obráťte sa na klinického psychológa.