Dobrý deň,
mám dvojročného syna, s ktorým som si myslela, že máme silný vzťah. Nedávno však u nás bola svokra a počas jej pobytu sa všetko zmenilo. Moje dieťa si počas dvoch týždňov hádam ani nevšimlo, že má mamu, stala som sa pre neho úplne neviditeľnou, dokonca aj vo vypätých situáciach sa obracal k svokre. Je to pre mňa nepochopiteľné, pretože sa mu vždy maximálne venujem, nie 100% pretože máme ešte malé bábätko, a tak musím už pozornosť deliť medzi dve deti. Je toto správanie normálne?
Ďakujem.

Odpovedá: Mgr. Miroslava Zimányiová
Nie je to sranda, ako nám ťažko padne, keď si naše dieťa obľúbi aj niekoho iného? Hneď to berieme, akoby to znamenalo, že my už nie sme dosť dobrí/dobré... Ale je to tak, tak ako je dieťa pripútané k nám, sme zvyčajne aj my k nemu a potom je to cítiť, keď sa dieťa vzdiali...
Váš syn môže u babičky hľadať útočisko v pre neho náročnom období: mama sa stará o bábätko, ktoré ho pripravilo o jeho výnimočné postavenie v rodine... Navyše babička môže k dieťaťu pristupovať menej prísne, venovať mu viac času, môže ho viac "rozmaznávať" ako mama (alebo otec).
Takže odpoveď na vašu otázku, či je to normálne, by mohla byť: "Áno, je to normálne. (A neznamená to, že vy ste pre neho prestali byť dosť dobrou matkou, ani že vás nemá rád a podobne.) Váš syn sa snaží postarať o svoje potreby najlepšie, ako vie. A to je do života dôležitá výbava."