Pediatrická poradňa MUDr. Kataríny Legrand

Pediatrická poradňa MUDr. Kataríny Legrand
403 otázok

Na vaše otázky odpovedá MUDr. Katarína Legrand, alias OkiDoki, pediatrička  a mama dvoch dcér. Je autorkou úspešnej knihy Pediatra pre zvedavých rodičov.   

 

Poznámka: Poradne odborníkov nemôžu v plnom rozsahu nahradiť osobnú návštevu lekára či priamu intervenciu odborníka.

Sponzor poradne: Pediatrická poradňa MUDr. Kataríny Legrand
  • Vývoj dieťaťa v motorike a reči

    , Autor: Registrovaný používateľ

    Dobrý deň, môj syn má o 2 týždene 18 mesiacov. Po pohybovej stránke jeho zdatnosti sedia k veku- zvládať chôdzu dozadu,po schodoch, prekážky a pod. Avšak s ostatným si neviem dať rady.
    Nenapodobňuje zvuky, neukáže ústa, nos,ucho a pod. Neukáže ani na to čo chce. Knižky chce len listovať, na obrázok neukáže on a keď sa mu ho snažím ukázať už pretáča stránku. Skúšam ho oslovovať rôzne, cez hru, obrázkami, ukazujem mu časti tela na sebe, na ňom i na bábike, nič. Nejkreslí, ak chcem vkladať predmety do dier,spájať farby, buď mi to pohádže o zem, alebk odíde. Ak si ho posadím a snažím sa ho udržať na mieste, mrnčí a postupne prejde až k slzám.
    Chápem, že každé dieťa sa vyvíja inak, ale v tomto období som čakala aspoň zvuky,akebo prvé slová. Na doplnenie, džavoce a slabikuje si ale nič konkrétne. Nesúvisí to s napodobňovaním ani vyjadrením potrieb. Zvládol urobiť indiána ale pápá ho učíme od mala a vôbec nezopakuje.
    Neviem ako ďalej, stále čakať kedy sa dostaví ďalší pokrok alebo to už treba riešiť s lekármi.
    Ďakujem za radu

    Odpovedá: MUDr. Katarína Legrant

    Prajem pekný deň! Vcelku zásadné je, či rozumie Vašim pokynom - ak niečo od neho chcete, či to vie urobiť. Či vie naznačiť, čo potrebuje alebo nechce. V zásade ide o to, či vlastne počuje. Ak počuje, vie nasledovať Vaše pokyny, vie naznačiť, čo sa mu nepáči, môže ísť len o to, že proste bude rozprávať neskôr. Akby nereagoval na Vaše pokyny, môže to byť buď preto, že nepočuje alebo nerozumie. Sluch sa dá vyšetriť. Akby bol sluch v poriadku, potom už je to skôr záležitosť psychológa a porozumenia reči, resp. vývoja kognitívnych schopností. No je veľmi ťažko sa k tomu vyjadrovať podľa Vášho popisu. Keď nevidím dieťa, ako reaguje, ako sa správa, ako komunikuje. Deti sa nedajú škatuľkovať, niektoré robia jedno, niektoré iné. Ide aj o to, ako sa s ním rozprávate Vy, ako sa spolu hráte, a tak. Jednoducho je to komplexná téma a chcelo by to rozhovor, aby som Vám vedela dať relevantnú odpoveď. Napr. cestou videokonzultácie:
    https://services.bookio.com/oki-doki/widget
    S pozdravom doki Katka