Dobry den chcela by som sa opytat ako postupovat dalej lebo som uz v koncoch mam 5 rocneho syna ktory cika bez problemov na wc nepocikava sa nic no akonahle chce kakat len do plienky a ked mu plienku odmietnem dat pokaka sa mi do slipkov alebo stolicu drzi povzbudzujeme ho cela.rodina aby chodil na wc skusali sme uz hadam.vsetky sposoby no nijak to nejde ... kedy je vhode ist k psychologicke alebo to riesit ?dakujem

Odpovedá: Hrčková & Kundrát
Dobrý deň. Pri čítaní Vašej otázky mi napadajú dve veci. Prvá sa týka toho, či je Vášmu synovi príjemné sedieť na wc (keďže predpokladám, že ako chlapec ciká postojačky). Niekedy sa deti môžu cítiť nepríjemne, keď nemajú stabilitu. Tomu sa dá pomôcť stupienkami, schodíkmi...
Podľa popisu je zrejmé, že Váš syn vie ovládať zvierače (uvoľní ich až v plienke, prípadne zadržiava.) Napadá mi, či by nemohlo ísť aj o symptomatické správanie zadržiavaných emócií, prípadne reakciu na ťažkú situáciu v rodine, alebo, že má z kakania v plienke nejakú výhodu (zvýšený záujem, starostlivosť....). Má syn priestor vyjadrovať aj svoje nepríjemné pocity (hnev, strach, nechuť...)? Neudialo sa/ nedeje sa niečo v rodine? Keď sa nad Vašou situáciou zamyslíte, nenapadá Vám čo by mohol byť benefit pre syna?
Samozrejme môže ísť aj o niečo iné, takže na Vašu otázku by som odpovedala, že by bolo vhodné ísť na konzultáciu k odborníkovi.
Marta Lazíková Merešová