Dobrý deň prajem, chcela by som sa spýtať. Pred rokom sme boli na oslave, kde na trampolíne skákala dospelá žena s deťmi a kamaratkin syn sa strašne rozplakal, podskakoval a kričal ze chce ísť preč, do auta, domov, nedal sa ukludniť. Bol v pohode až keď odišli. Vtedy mal 2 roky a 5 mesiacov. Cez leto sa to párkrát zopakovalo aj pri šmýkačka aj pri trampolíne. Teraz ma 3 roky a 5 mesiacov a robi to isté. Najprv sme si mysleli ze mu vadí ak sa na ihrisku hojdaju staršie deti ale nie, on takto reaguje aj pri malých. Hneď ako ide niekto na ihrisko k smykalke, hojdačka strasne kričí, chce ísť preč. Prosím vás co robit v tomto prípade? Ďakujem pekne

Odpovedá: Hrčková & Kundrát
Dobrý deň,
ak tomu správne rozumiem, syn Vašej kamarátky nemá rád na ihrisku iné deti, ak sú v jeho blízkosti, resp. na rovnakej preliezke ako je on, a keď je sám na preliezkach, tak je v poriadku. Popisujete veľmi špecifické správanie, pri ktorom mi napadá, či dieťa vie dostatočne spracovávať podnety z okolia (dotykové, pocity polohy tela a pod...) Naozaj mu môže byť nepríjemné, keď nemá kontrolu nad sebou (na ihrisku ho ľahko niekto štuchne, hýbe nečakane preliezkou a pod). Neprejavujú sa nejaké zvláštnosti aj v iných oblastiach? Ak áno, možno by stálo za to vyhľadať niekoho, kto sa venuje senzorickej integrácii.
Mgr. Marta Lazíková Merešová