dobrý deň,volám sa Monika a mám dcéru Petrušku.a bývame samé v jednoizbovom byte,a nemám nikoho kto by mi Petrušku bral na prechádzky von alebo vozil v kočíku vonku.Petruška má problém že sa boji mixéra.ja mám 30ročny stolný mixér ETA 0010,a Petruška má navyše zavedenú žalúdočnú sondu kvôli zdravotným komplikáciám so žalúdkom.preto musím Petruške papanie dlho mixovať.a chcem sa opýtať ako mám Petruške naznačiť že idem mixovať a dlho a že to bude vrčat?ona má polroka Petruška.mam si ju vziať aj do kuchyne k mixéru alebo radšej ju nechať ležať v postieľke a zavrieť dvere do kuchyne?ďakujem.

Odpovedá: Hrčková & Kundrát
Dobrý deň, Monika,
Strach dcérky z hluku mixéra je jej reakcia. Tú treba vnímať ako prirodzenú reakciu na podnet. Netreba bojovať s reakciou, pracujte s podnetom. Dovoľte si skúšať možnosti, nemusí zafungovať jedna, skúste iné, niekedy jedna zafunguje, ale ďalší deň už nie.
Potraviny k mixovaniu majte pripravené, mixér vyskúšajte na ten moment mixovania premiestniť do najvzdialenejšej, alebo najmenšej miestnosti s dverami. Ak necháte mixér na podložke na zemi tiež uberiete na hluku. Možno viete nechať mixér v prevádzke bez Vašej prítomnosti, a môžete prejsť za dcérou do jej izby, k postieľke, rozprávajte s ňou (aj keď sa Vám môže zdať, že tým slovám ešte nerozumie), pokojne komentujte svoje činy, atmosféra bude zrozumiteľná a uvoľnená. Tým upokojujete seba, aj dcérku. Nechajte jej pustenú hudbu, rozprávku, podnety, ktoré má rada a Vy opäť pokojne prejdite zmixované jedlo vypnúť.
Alena Hrčková